BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Der er indgået et nyt forsvarsforlig med mange nye projekter. Vil du medvirke til – ud fra et operativt perspektiv - at designe og implementere fremtidens løsninger til de operative kapaciteter inden for det landmilitære område? Er du selvstændig, villig til at tage ejerskab af komplekse projekter og besidder gode samarbejdsevner? Så kan du være den sagsbehandler, vi søger til Efterretnings og Føringsstøtteelementet i Projektstyringssektion 3.
Om os
Projektstyringssektion 3 (STY 3) er en del af den værnsfælles Styringsafdeling, der indgår i Udviklings- og Planlægningsstaben i Forsvarsstaben. Sektionen består af i alt 22 medarbejdere fordelt på fire elementer, der varetager implementering af programmer og projekter. Derudover støttes i forhold til mere tværgående landmilitære og specialoperations relaterede udviklingsopgaver.
Sektionen består af en sektionschef (oberstløjtnant), en souschef (major), fire elementledere (major) samt 16 sagsbehandlere fordelt på fire elementer primært på kaptajn- og majorniveauet.
Stillingen er en del af Efterretnings- og Føringsstøtteelementet (STY3C).
Elementet varetager implementering af programmer og projekter, der primært er relateret til efterretnings- og føringsstøttekapaciteter, men varetager også implementeringsopgaver indenfor det værnsfælles område. Derudover behandler elementet enkeltsager og udarbejder notater og analyser, der bidrager til udviklingsvirksomheden.. Der vil derfor være en bred berøringsflade til kommandoer, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse samt andre dele af Forsvaret.
Samlet set vil du opleve en alsidig og lærerig hverdag, hvor du bliver en del af et dynamisk og fleksibelt team bestående af dygtige og engagerede kollegaer, der levere varen i et godt arbejdsklima, hvor samarbejde og frihed under ansvar i opgaveløsningen er i fokus.
Om stillingen
Der søges en sagsbehandler, der er generalist, og som kan tage ejerskab af centrale projekter, der knytter sig til bl.a. digitaliseringen af Hæren og efterretningsområdet. Det afgørende er, at du er nysgerrig, analytisk stærk og har modet og interessen for at kun tage ansvaret for operationalseringen af komplekse projekter og programmer.
Du vil som sagsbehandler skulle tage ejerskab af såvel processer som produkter og du vil have en central (ledende) rolle i de teams, der er ansvarlig for projekterne omkring digitaliseringen af Hæren. Herunder løbende koordination primært med Hærkommandoen og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, men også med øvrige kommandoer og styrelser.
Du vil i stillingen få tildelt ansvaret for forskellige projekter og vil derudover få ansvaret for at generere faglighed inden for prioriterede sagsområder. Den røde tråd i dine projekter vil være at der er tale om tunge, profilerede og komplekse projekter, hvor det bliver din opgave – ud fra et operativt perspektiv - at få beslutninger implementeret. Specifikt vil en af dine første opgaver være implementeringen af Taktisk UAS projektet og varetage koordination af de mange delopgaver relateret hertil.
Du vil endvidere komme til at bidrage til den generelle udviklingsvirksomhed, der gennemføres i rammen af Udviklings- og Planlægningsstaben, hvor du afhængigt af din baggrund skal bidrage til udviklingsdokumenter, koncepter, notater og analyser som belyser og prioriterer den ønskede fremtidige udvikling af operative kapaciteter på doktrin-, organisation- og teknologiområdet.
Du vil referere til elementlederen i STY3C, men da du vil have ansvaret for tunge (prioriterede) projekter vil du samarbejde direkte med chefniveauet i såvel projekt- som basisorganisationen. Derudover vil være en del af et kollegialt team, hvor hverdagen er præget af mangeartede og ofte komplekse sager, der kræver en grundig sagsbehandling og koordination på tværs af Forsvaret. De primære samarbejdspartnere i funktionen vil være Hæren, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse samt øvrige kollegaer i UP staben. Du vil således have en bred vifte af relationer rundt i Forsvaret samt styrelser under Forsvarsministeriet, hvilket kræver en høj grad af selvstændighed i det daglige virke.
Opgaverne er mangeartede og vil give dig et bredt indblik i det samlede Forsvar og i Hæren i særdeleshed. Stillingen ses at give dig rigtig gode muligheder for at udvikle dine evner inden for stabsprocesser, projektledelse, samarbejde og helhedsorientering.
Arbejdet er fleksibelt og hjemmearbejde anvendes som et aktiv i forøgelsen af elementets effektivitet samtidig med, at der opretholdes en god ”work-life” balance.
Om dig
Du er major/orlogskaptajn og har gennemført MMS. Alternativt er du erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant, der er optaget på eller i gang med MMS.
I så fald vil der være mulighed for at indgå en uddannelsesaftale og du vil i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.
Du bør have et bredt kendskab til Hærens organisation, virke og opgaveløsning og det vil være en stor fordel, hvis du har arbejdet med digitalisering af efterretnings- eller føringsstøtteområdet.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling på niveau II eller niveau III.
Det afgørende er dog, at du er nysgerrig på udvikling, analytisk tænkende samt formår at danne dig et hurtigt overblik over omfattende sager og hurtigt og sikkert at identificere de afgørende elementer. Din skriftlige formidlingsevne er præget af klarhed og præcision, og du overholder terminer uden at gå på kompromis med dine høje kvalitetskrav.
Du er åben, imødekommende og besidder evnen til at skabe gode samarbejdsrelationer, arbejdsglæde og et godt arbejdsmiljø.
Som person er du dedikeret, engageret og ser muligheder frem for begrænsninger. Du er villig til at lære, er iderig og bryder med vanetænkning ved at udfordre eksisterende koncepter og løsninger uden at miste realitetssans og fodfæste.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos oberstløjtnant Lars Brøndahl Henriksen (sektionschef) på telefon 9133 5077 el. major Jim Dinesen (elementleder) på telefon 9132 6192.
Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Nur Arabaci Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 99 35.
Ansøgningsfristen er den 17. februar 2024 og ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 8. Tiltrædelse er snarest mulig efter 1. marts 2024.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983743