Kontorfuldmægtig (HK) med controllerbaggrund til Forsvarskommandoens Operationsstab i Karup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bidrage til implementeringen af styrket kontrolmiljø for indkøb i en stab, der indsætter Forsvarets enheder i operationer? Besidder du færdigheder inden for SAP, der gør dig i stand til at styre og udvikle fakturabehandlingen, samt arbejde med andre dele af den samlede indkøbsproces i Operationsstaben? Så er du den, vi søger.

Om os

Du bliver ansat i Logistikafdelingen, som er en del af Operationsstaben på Flyvestation Karup. Afdelingen er overordnet ansvarlig for den logistiske understøttelse af alle Forsvarets operationer og operative beredskaber såvel nationalt som internationalt. Herudover er afdelingen bindeled mellem en række styrelser og myndigheder i Forsvaret vedrørende den logistiske støtte til operative indsættelser og beredskaber.

Logistikafdelingen er opdelt i to sektioner, hvor du vil blive ansat i Operationssektionen, der er sammensat af i alt 11 erfarne medarbejdere fra Hæren, Søværnet og Flyvevåbnet. Operationssektionen gennemfører den logistiske planlægning, koordination, forberedelse, indsættelse, drift samt hjemtagning af Forsvarets styrkebidrag primært i forbindelse med internationale operationer.

””Det skal være sjovt at gå på arbejde, men vi går ikke på arbejde for sjov.” Det indrammer min oplevelse af Logistiskafdelingen. Her er forståelse for det enkelte menneske og fleksible arbejdsvilkår. Jeg har fundet et meningsfyldt arbejde, en spændende arbejdsplads i konstant udvikling samt – nærmest vigtigst af alt – rigtig gode kollegaer” citat fra Line, overassistent.

Vores fem værdier er Troværdighed, Åbenhed, Tillid, Selvstændighed og Ansvarlighed, som afspejler vores adfærd i samarbejdet og opgaveløsningerne. Samlet giver værdierne et arbejdsmiljø, hvor opgaverne og ansvaret tilstræbes tilpasset den enkeltes ønsker og kompetencer, og hvor der er god mulighed for udvikling og efteruddannelse.

Vi tilbyder fleksible arbejdstider og prioriterer, at der er fornuftig balance mellem arbejde og privatliv. Der er gode muligheder for, efter aftale, at arbejde hjemmefra.

Om stillingen

I forbindelse med implementering af styrket økonomisk kontrol med indkøb i Forsvaret som helhed, skal Operationsstaben udvikle og overtage flere styringsopgaver i forbindelse med indkøb foretaget under nationale og internationale operationer.

Din kommende stilling er derfor nyoprettet, hvorfor der er gode muligheder for, at du med din faglige ballast og erfaring inden for indkøbsprocesser og fakturahåndtering kan være med til at implementere og sætte dit præg på processerne for kontrolmiljøet ved Forsvarets indsatte enheder i rammen af Operationsstaben.

Formålet med styrket økonomisk kontrol er at forbedre indkøbs- og betalingsprocesserne samt at sikre et effektivt og sammenhængende kontrolmiljø. Din opgave vil være oprettelse af rekvisitioner og varemodtagelser i SAP, så indkøb og betaling af kreditorerne gennemføres efter de gældende bestemmelser og aftaler. Hovedparten af opgaverne relateret til indkøbsprocessen varetages ved logistikafdelingen, men du vil også skulle støtte andre sektioner/afdelinger ved Operationsstaben.

Opgaverne vil primært være i relation til Forsvarets operationer og operative beredskaber såvel nationalt som internationalt. Du vil derfor have en bred kontakt til de mange mission managers og i nogle tilfælde de indsatte enheder. Herudover vil du også udarbejde og bidrage med input og produkter i personaleplanlægningsprogrammet, PCP i samråd med chefen for den administrative sektion og Forsvarskommandoens Økonomidivisionen til støtte for Operationsstabens økonomistyring nationalt såvel som internationalt.

Din dagligdag vil blandt andet indeholde økonomifaglige opgaver, som fx at indtaste og vedligeholde budgetter, klargøre fakturaer og udøve løbende opfølgning på betaling heraf samt udøve controlling på gennemførte aktiviteter og til stadighed udvikle processerne i samarbejde med Forsvarskommandoens Økonomidivisionen.

Som en del af opgaven skal du forvente, at deltage i opstarten og afslutning af nogle af de internationale missioner for at indgå eller afslutte aftaler med lokale leverandører i indsættelsesområdet sammen med sektionens mission manager. Varigheden er ofte 2-4 dage, og til maksimalt 4 gange om året. Det vil ofte være mindre.

Du vil under opstarten få tilknyttet en mentor, og der vil blive aftalt et on-job-training forløb ved Forsvarskommandoens Økonomidivision i Karup i forhold til dine kompetencer.

Om dig

Du er (kommende) fuldmægtig med en baggrund inden for indkøb og økonomistyring. Herudover forventes det, at du kan kommunikere med udenlandske leverandører og samarbejdspartnere på engelsk.

Vi forventer, at du kan skabe dig det økonomiske og processuelle overblik for herigennem at kunne understøtte både udsendte styrker, mission managers og chefer. Dette indebærer i sin helhed tre hovedkompetencer:

• Forretningsforståelse
Du har – eller er interesseret i at få – en god forståelse for de strategiske opgaver og drivkræfter. En god forretningsforståelse er afgørende for at forstå dem, du skal yde støtte til, og for implementeringen af de nye processer for indkøb og økonomihåndteringen ved de udsendte enheder i rammen af Operationsstaben.

• Økonomiforståelse
Du har et godt kendskab til indkøb, kontrahering og økonomi i Forsvaret eller ønsker at få det, herunder anvendelsen af SAP, Business Objects og Excel. Hvis du har erfaring med forvaltning og/eller administration, er det bestemt også en fordel for dit daglige virke.

• Personlige kompetencer
Analyse, kommunikation og selvstændighed er tre vigtige kompetencer, som vil blive vægtet højt. Analyse skal du bruge til at skabe overblik over de økonomiske processer for herigennem at skabe bedst mulige forudsætninger for styrkernes og mission managernes opgaveløsninger. Kommunikationen skal du bruge proaktivt og samarbejdsorienteret for at skabe værdi. Hertil er du også resultatorienteret, ordentlig og forstår at opbygge tillid. Selvstændighed er afgørende for at få succes i stillingen. Du skal tage initiativ til at skabe de rigtige processer på tværs af Operationsstaben og samtidigt være i stand til at træde ind og følge op med internationale samarbejdspartnere under missionsopstart og -afslutning.

En stilling som controller i Operationsstaben indebærer, at du skal sikre, at Forsvaret betaler sine udgifter til aftalt tid samt giver vejledning omkring udviklingen og mulighederne i det økonomiske råderum.
Det kræver helhedsforståelse – og til tider evnen til at kunne fremkomme med forbedringer til processerne, som er koordineret med resten af Forsvares myndigheder og styrelser.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten). Stillingen er indplaceret i løngruppe 3, sats 1, provins.
Derudover er der mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Oberstløjtnant Søren Kyrval, Chef for J43 Operationssektionen på telefon 728 40106 .

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19937.

Ansøgningsfristen er den 28. juli 2023 og samtaler forventes gennemført umiddelbart herefter.
Stillingen er til besættelse den 1. september 2023.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Forsvarskommandoen er Danmarks og Rigsfællesskabets øverste militære myndighed.
Forsvarskommandoen løser opgaverne under mottoet ”Værd at kæmpe for”, og vores primære ansvar er at udvikle, producere og indsætte de militære kapaciteter og enheder i nationale og internationale opgaver.
Forsvarskommandoen ledes af forsvarschefen, der samtidig er forsvarsministerens øverste militærfaglige rådgiver. Forsvarschefen har tillige ansvaret for den operative ledelse af de danske militære styrker. Forsvarskommandoen består af Forsvarsstaben og de fem kommandoer; Hærkommandoen, Søværnskommandoen, Flyverkommandoen, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183897&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5853967

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet