Civil sagsbehandler i Flyverkommandoens planlægningsafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skal du være med til at sætte retningen for Flyvevåbnets opbygning i en ny sikkerhedspolitisk situation? Har du interesse for planlægning og evner du at skabe et helhedsorienteret overblik?

Så kan vi tilbyde dig et spændende og indflydelsesrigt job som sagsbehandler i Ressourceplanlægningssektionen. Vi kan garantere dig indblik og indflydelse i den korte, såvel som langsigtede planlægningsproces i Flyvevåbnet. Bliv en del af vores dynamiske miljø tæt på ledelsesbeslutninger i Flyverkommandoen. Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt.

Om os

Flyverkommandoen er foresat for Flyvevåbnets niveau III myndigheder. Kommandoen er organiseret med to divisioner, hvor Ressourceplanlægningssektionen er én af to sektioner i Planlægningsafdelingen, der er en del af Planlægnings- og Kapacitetsdivisionen.

Det er Ressourceplanlægningssektionens vigtigste opgave at sætte rammerne for det styringsmæssige grundlag for Flyvevåbnets samlede opgaveløsning. Planlægning og prioritering af opgaver og ressourcer sker på kort og langt sigt igennem udarbejdelse af Flyvevåbnets Dimensioneringsgrundlag, Planlægningsgrundlag samt flerårsplaner for myndighederne.

Arbejdsdagen i sektionen er dynamisk og bærer præg af en stor tillid til medarbejderne. Vi er en sektion med stor kontaktflade både inden for og uden for kommandoen. Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads hvor du har indflydelse på egen arbejdstidsplanlægning, mulighed for hjemmearbejde og med plads til videreuddannelse.

Om stillingen

Stillingens hovedopgaver vil være opfølgning og opdatering af Flyvevåbnets Dimensioneringsgrundlag samt rapportering på Flyvevåbnets forligsimplementeringsinitiativer. Derudover bidrager stillingen også i høj grad til udarbejdelse af mødemateriale til Flyverkommandoens chefer til diverse styrings- og ressourcemøder. Stillingen er sekundær sagsbehandler for Flyvevåbnets planlægningsgrundlag, som udarbejdes hvert år og dækker over en treårig periode med baggrund i Plandirektivet fra Forsvarskommandoen.

Derudover vil du bidrage til sektionens øvrige opgaver, hvor der er stor variation i opgaverne der spænder bredt. En del af stillingsindholdet indebærer således også deltagelse i diverse arbejdsgrupper og projekter som Flyverkommandoens repræsentant.

Stillingen har en stor kontaktflade til Flyvevåbnets myndigheder og Flyverkommandoens øvrige afdelinger, hvilket giver en bred indsigt i Flyvevåbnets opgaver og kapaciteter samt bidrager til at skabe et bredt netværk i Flyvevåbnet såvel som i Flyverkommandoen.

Om dig

Du er civil med relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring.

Du er god til planlægning og er analytisk stærk. Du er helhedsorienteret og god til at skabe overblik over opgaver. Du formulerer dig godt i skrift og tale og det falder dig naturligt at tilpasse din kommunikation til modtageren.
Styring og koordination ligger naturligt til dig. Det er ønskeligt, at du har erfaring med sagsbehandling i Forsvaret, herunder udarbejdelse af sagsoplæg, datagrundlag og rapporter til understøttelse af beslutningsoplæg og prioriteringer, men ikke et krav.

Da sektionens arbejdsgrundlag hviler på godt samarbejde med både interne og eksterne parter, er de sociale egenskaber for sektionens medarbejdere vigtige, herunder at du er med til at bibeholde gode samarbejdsrelationer.
Du skal kunne arbejde på tværs af faglige områder og have et godt øje for helhedsperspektivet med tilhørende konsekvenser og muligheder.

Stillingen er også slået op som en militær stilling. Den endelige stillingsbeskrivelse tilrettes, så den fuldt ud matcher den ansatte kandidats ansættelses-/kompetenceforhold.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten eller relevant HK-overenskomst. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Fast tjenestested i Karup.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionschef for Ressourceplanlægningssektionen major Kathrine B.S. Herbsleb på telefon 24 66 51 60 eller på mail FKO-F-CHPPR@mil.dk.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent kaptajn Glen Spangenberg Rasmussen på telefon 32 66 53 61.

Ansøgningsfristen er den 17. marts 2024.

Samtaler gennemføres i uge 12 med henblik på besættelse af stillingen den 1. maj 2024.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FLYVERKOMMANDOEN
Flyverkommandoen leverer relevante, effektive og efterspurgte kapaciteter inden for Air Command & Control, nationalt og internationalt. Vi varetager også løsningen af en række driftsopgaver for hele Flyvevåbnet, herunder støtte til opstilling, uddannelse og indsættelse af Flyvevåbnets enheder.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005928

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet