Chefstilling med ansvar for forvaltning og samarbejde i Flyvevåbnets Administrative Fællesskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du enig i, at ordentlighed i vores forvaltning er Forsvarets ”license to operate”? Vil du gerne være med til at sikre det og gøre en forskel for Flyvevåbnets enheder? Og ønsker du dig et selvstændigt job med eget chefansvar og masser af indflydelse på, hvordan forvaltningen gennemføres? Så tilbyder vi en spændende stilling som sektionschef for Administrativ Partner Karup, hvor du kan være med til at præge sammenhængskraften i Flyvevåbnets opgaveløsning.

Om os

Administrativ Partner Karup er et af tre partnerelementer i Flyvevåbnets Administrative Fællesskab under Operations Support Wing. Flyvevåbnets Administrative Fællesskab har ansvaret for at levere den direkte administrative driftsstøtte til Flyvevåbnets myndigheder og fungerer således på Styringsniveau II. Flyvevåbnets Administrative Fællesskab blev oprettet i forbindelse med forsvarsforliget 2019.

Administrativ Partner Karup leverer støtte til de af Flyvevåbnets myndigheder, der geografisk er placeret på Flyvestation Karup. Administrativ Partner Karup er organiseret i et Back Office samt fire administrative partnerelementer, kaldet Front Office, der fysisk er placeret ved den myndighed, de støtter. Opgaverne er mange og dækker et bredt spektrum inden for administration, forvaltning og personelforvaltning, herunder:
- Rådgivning og vejledning inden for administration, personelforvaltning og forvaltning generelt.
- Bemandingsanalyser.
- Stillingsopslag og E-rekruttering.
- Udarbejdelse af ledelsesinformation.
- Lønsumsstyring og tillægsdannelse.
- Til- og afgang af medarbejdere.
- Personeladministrativ klargøring forud for INTOPS.
- Uddannelses- og kursusvirksomhed.
- Help Desk for servicerede myndigheder.

Vi har en uformel omgangstone baseret på gensidig respekt og godt humør, hvor alle bidrager til den gode arbejdsplads.

Vi prioriterer endvidere, at der skal være balance mellem arbejdsliv og fritid. Der er således muligheder for at aftale hjemmearbejde og fysisk træning afstemt med opgaveløsningens tarv.


Om stillingen

Som chef for Administrativ Partner Karup er du ansvarlig for partnerens samlede virksomhed, herunder chefvirket for 24 dedikerede og engagerede medarbejdere. Du er den drivende kraft i udvikling af den administrative opgaveportefølje.
Du har en kaptajn som næstkommanderende, der primært håndterer og styrer driftsopgaverne. Du kan således i høj grad fokusere på den overordnede ledelse, styring og udvikling af Administrativ Partner Karup, rådgivning og vejledning af chefer og ledere ved understøttede myndigheder samt koordination med samarbejdspartnere. Du oplever en tæt kontakt til chefniveauet ved Helicopter Wing, Air Control Wing, Operations Support Wing og Joint Movement and Transportation Organization, da disse fire myndigheder skal serviceres af dig og dine medarbejdere. Derudover er du i kontakt med eksterne samarbejdspartnere ved Flyverkommandoen, Operationsstaben og Forsvarsministeriets Personalestyrelse.

Stillingen kræver en høj grad af selvstændighed, evnen til at finde gode løsninger bredt og gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt.

Administrativ Partner Karup har siden oprettelsen i 2019 fokuseret på at yde en proaktiv rådgivning og konstant forbedring af administrationsstøtten inden for de tildelte ressourcer. Du har derfor gode muligheder for at påvirke dine konkrete indsatsområder i forhold til dine kompetencer og interesser.

Du bliver en af fire sektionschefer og refererer til chefen for Flyvevåbnets Administrative Fællesskab.

Dit faste tjenestested bliver Karup.

Om dig

Du er major og har et indgående kendskab til Flyvevåbnet og dets operationer i fred, krise eller krig.

Som menneske besidder du et rummeligt menneskesyn, stærke relationelle kompetencer og gode samarbejdsevner. Du skal være i stand til at begå dig blandt Flyvevåbnets chefer, da det er i dialog med disse, at der skabes gode administrative løsninger til gavn for Flyvevåbnets operative opgaveløsning.
Du er holdspiller og forstår, at enhver løsning skal kunne applikeres bredt på det samlede Flyvevåben, så vi ikke suboptimerer dele af virksomheden på bekostning af andre.
Du skal derfor evne at optræde diplomatisk og finde løsninger i et krydspres af forskelligrettede behov og interesser. Herunder ikke mindst i spændingsfeltet mellem de operative behov og forvaltningsgrundlagets muligheder og rammer.

Som chef er du ambitiøs og målrettet og evner at træffe vanskelige beslutninger med helhedssynet for øje.
Din ledelsesstil er involverende og dialogsøgende, du evner at skabe rammerne for dine medarbejdere, du er synlig og nærværende, og du stiller dig gerne op på ølkassen for at sætte retningen.

Har du HR og/eller administrativ erfaring, er det at foretrække, da vi også tillægger fagligheden stor værdi. Men interesse for området, viljen til at lære og en stærk ledelsesprofil kombineret med gode menneskelige egenskaber vejer tungest, idet du skal evne at lede gennem dine ledere.


Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 27. oktober 2015 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte nuværende chef, MJ Jan Søgaard Madsen (OSW-AK-001) på tlf. 728 44990, eller chefen for FAF, MJ Christian Willer (OSW-A-001) på tlf. 728 44751. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Sandra Bengtson Heede på telefon 728 19172.

Ansøgningsfristen er 26. juni 2024 og samtaler forventes afholdt løbende.

Stillingen er med tiltrædelse 1. august 2024 eller snarest muligt derefter efter aftale med din nuværende chef. Vi venter dog gerne på den rette kandidat.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

OM OPERATIONS SUPPORT WING
Operations Support Wing (OSW) opstiller Flyvevåbnets (FLV) kapaciteter inden for Tactical Support, Air Base Support og Mission Support. Kapaciteterne indeholder bl.a. Air Mobile Protection and Recovery, Military Working Dog, Joint Datalink Operations Centre, Flyvevåbnets Fototjeneste, Elektronisk Krigsførelses- og Opdateringscenter, DMI, Radiosonde og Bevogtningstjenesten. Endvidere forestår OSW uddannelser i form af FLV Basisuddannelse, missionsforberedende uddannelse samt enkelte operationsstøtteefteruddannelser. Derudover leverer OSW administrativ støtte til FLV myndigheder via Flyvevåbnets Administrative Fællesskab, og endelig varetager chefen for OSW garnisonskommandantskabet for Flyvestation Karup og er i den forbindelse ansvarlig for bevogtning og sikring af flyvestationen i fred, krise og krig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068054

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet