Bliv en del af GSE-værkstedet i Karup og arbejd med kvalitetsstyring og flyvedligeholdelse

dato

Har du et svendebrev eller er du uddannet inden for logistik? Brænder du for at arbejde med kvalitet, værktøj og udstyr inden for flyvedligeholdelse? Så er det måske dig, vi har brug for til denne stilling.

Om os

Vedligeholdelsesområde Karup har over 300 medarbejdere fordelt på 10 værksteder, et logistikelement, et driftstøtteelement og et planlægningselement.

Ground Support Equipment (GSE) værkstedet fokuserer på vedligeholdelse af udstyr til Base & Line Maintenance af helikoptere og fly.

Værkstedet er i udvikling for at kunne varetage vedligeholdelsen af alt GSE-udstyr for områdets værksteder. Vi er i dag fire medarbejdere, men forventer at vokse til otte. I alt har vi omkring 4.000 emner, som indgår i et omfattende vedligeholdelsesprogram.

Du får en arbejdsgiverbetalt pensionsordning, din frokostpause er en del af arbejdstiden og vi kan tilbyde fleksible arbejdstider, – så du kan skabe en god balance mellem arbejde og privatliv.

Om stillingen

Du bliver en del af GSE-værkstedet under logistikelementet i Karup som har ansvaret for, at alt kalibreringspligtigt materiel bliver kalibreret, at løfte/trække og surring materiel efterses, og at tidsstyret materiel kommer til eftersyn. Alt vedligehold styres via ”Pull”-princippet, hvor vi proaktivt identificerer materiel, der skal serviceres.

GSE-værkstedet rummer desuden et SOAP-laboratorium, hvor olieprøver testes for urenheder, samt en lasergraveringsmaskine til opmærkning af værktøj anvendt i flyproduktion.

Du får et tæt samarbejde med erfarne kolleger, hvor vidensdeling og kvalitet er i fokus.

Der er i øjeblikket implementering af tre kvalitetssystemer: DKMAR (MOE), ISO 9001 og ISO 45001.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Sagsbehandling af flyspecifikke problemstillinger i snitfladen mellem SAP produktions- og materielmiljø.
  • Single Point of Contact (POC) for henvendelser vedrørende materielstatus.
  • Løbende vedligeholdelse af stamdata i SAP PM.
  • Strukturering af vedligeholdelsesopgaver via SAP og Excel.
  • Udvikling og optimering af GSE-værkstedet.
Der må påregnes rejseaktivitet i forbindelse med kurser og efteruddannelse, da disse afvikles som internatkurser på Forsvarets tjenestesteder i tidsrummet 08-21.

Om dig

Du har en relevant faglig uddannelse gerne inden for logistik eller de håndværksmæssige fag. Ledelseserfaring vil være en fordel. Ligeledes ser vi gerne, at du har et godt kendskab til SAP PM og MM, samt solide kompetencer i Excel til strukturering og overblik.

Du har kørekort kategori B og gode sproglige færdigheder i både dansk og engelsk – mundtligt såvel som skriftligt.

Du arbejder struktureret, systematisk og med høj kvalitet, og du bidrager positivt til samarbejdet på tværs af værksteder og fagområder.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes i henhold til den enhver tid gældende overenskomst.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Karup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte SSG Claus Mølsted Ibsen på telefon 4173 2965.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Charlotte Meinertz Hansen på telefon 3266 5156.

Træffes ikke i perioden fra og med 22.12.25 til og med 02.01.26.

Ansøgningsfristen er den 18. januar 2025 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf.

Stillingen er til besættelse 1. marts 2026.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel.

En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand.

De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.

Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste, Vedligeholdelsesområde Karup, Herningvej, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/63de6240-4f1d-4c75-ba60-7e53d4b6211d

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet