To sagsbehandlere til Hærkommandoens Logistiksektion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du et job i et miljø med et dynamisk og varierende opgavekompleks i relation til planlægning og styring af Hærens materiel? Så er du måske en af de to chefsergenter som Logistiksektionens Policy-og Styringselement i Hærkommandoens stab mangler.



Om os

Du skal indgå i Policy- og styringselementet i Logistiksektionen ved Hærkommandoens stab. Logistiksektionen varetager bl.a. den logistiske understøttelse af Hærens aktiviteter, herunder styring, disponering, forvaltning og controlling af Hærens materiel til styrkeproduktion og styrkeindsættelse.

Du vil indgå i et element, hvor der generelt er mange samtidige opgaver med korte svarfrister. Der må således forventes et vist arbejdspres, hvor din evne til hurtigt at sætte dig ind i nye sagsområder er væsentlig.

Vi er et element med motiverede medarbejdere med et højt specialiseret fagligt niveau og med en ganske bred opgaveportefølje, hvor medarbejderne skal forvente at blive udfordret bredt inden for mange fagområder. Kvalitet samt rettidighed er nøgleordene for den daglige arbejdsgang i sektionen. Til gengæld hersker der en høj grad af frihed under ansvar med mulighed for en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden. Vi har en åben og professionel tilgang til opgaverne, og vi tilskynder til en humoristisk omgangstone og en løsningsorienteret tilgang.

Dit virke gennemføres integreret med den resterende del af Hærkommandoens Logistiksektion og i tæt dialog med øvrige sektioner i Hærkommandoen, øvrige stabe i Forsvarskommandoen og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse samt ikke mindst Hærens myndigheder og enheder.


Om stillingen

Stillingen er grundlæggende en sagsbehandlerstilling. Som sagsbehandler har man tæt kontakt til og eksponering over for Hærens myndigheder og ofte eksponering over for Hærens øverste ledelse.

Opgaverne vil give dig et helhedsorienteret perspektiv på det samlede forsvar og Hæren i særdeleshed. Stillingen i Policy-og styringselement giver plads til egen kompetence- og videreudvikling.

Dine arbejdsområder vil være mangeartede og blive sammensat i forhold til baggrund og kompetencer, men omfatter i udgangspunktet:

- Udarbejdelse og opdatering af opstillingsgrundlag for Hærens grundstruktur, beredskabsenheder og INTOPS, inden for materieldelen på opstillingsgrundlaget.
- Hovedansvarlig for oprettelse og nedlæggelse af normnumre og normnavne i hele Forsvaret, samt allokering af materialenumre og sætstyklister til normnummer.
- Oprettelse, justering og nedlæggelse af materielstyklister ved Hærens enheder.
- Deltagelse i møder vedr. organisationsudvikling af enheder, i samarbejde med Hærkommandoens stab, øvrige værnskommandoer, Hærens myndigheder og Forsvarsministeriets øvrige styrelser.
- Fordeling og godkendelse af MDG sager i Hæren.
- Støtte og rådgive ledelsen i Logistiksektionen inden for kapacitetsnormering.

Om dig

Du er chefsergent eller en erfaren seniorsergent, der er vurderet egnet til udnævnelse til chefsergent. Mangler du i den forbindelse den nødvendige uddannelse, vil du kunne ansættes på en uddannelsesaftale.

Du har solid erfaring inden for materielforvaltning og kan indgå i et fagligt teknisk team som sagsbehandler med gode egenskaber inden for planlægning og styring af pålagte opgaver, hvilket medfører at solide analytiske egenskaber er en forudsætning.

Du kan samarbejde i projektorganisationer på tværs og på flere niveauer, og du kan arbejde selvstændigt og træffe nødvendige og effektive beslutninger.

Du er meget samarbejdsorienteret og har en struktureret tilgang til din opgaveløsning baseret på et helhedssyn. Du kommunikerer klart og tydeligt både skriftligt og mundtligt.

Du har et åbent og positivt sind med en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang til opgaverne, og du ser det som helt naturligt, at du er med til at skabe og vedligeholde et godt og kammeratligt arbejdsmiljø, hvor man spiller hinanden stærke og er klar til at give støtte såvel som at modtage støtte fra sine kollegaer.

Ansættelsesvilkår


Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en seniorsergent med et godt udviklingspotentiale.

Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre og relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Karup, men med mulighed for lejlighedsvis at arbejde hjemmefra.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte lederen af Policy-og styringselement major Sonny B. Andersen på telefon 728 11792.

ar du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Susan Hadberg ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 75 eller på mail FPS-SHA@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 7. januar 2024, og vi forventer at afholde samtaler umiddelbart efter. Stillingerne er til besættelse 1. marts 2024.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955309

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet