BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du et spændende job midt i ”Portalen til Flyvevåbnet”, og er du en befalingsmand med gode samarbejdsevner, der brænder for at lede mennesker, så er det dig, vi søger.
Vi tilbyder dig lige nu en stilling som teamleder for Elev- og Uddannelsesteamet i Koordinationssektionens Policy- og Koordinationselement ved den centrale del af Flyvevåbnets Administrative Fællesskab i Karup.
Om os
Flyvevåbnets Administrative Fællesskab (FAF) er en afdeling under Operations Support Wing. Det administrative fællesskab har ansvaret for at levere administrationsstøtte og HR-ydelser til Flyvevåbnets myndigheder, herunder forvaltning af alt personel inkl. elever.
FAF består af en central del i Karup, kaldet Koordinationssektionen, der er samplaceret med Operations Support Wing (OSW). Dertil kommer tre decentrale partnerenheder, der er placeret på henholdsvis Flyvestation Aalborg, Karup og Skrydstrup.
Koordinationssektionen, som du vil blive en del af, består af et ledelsesteam og to elementer; Policy- og Koordinationselementet og Administrationselementet. Din stilling som teamleder for Elev- og Uddannelsesteamet er placeret i Policy- og Koordinationselementet, der blandt andet håndterer administrationen af værnepligtige og elever for alle Flyvevåbnets myndigheder. Elementet har derudover til opgave at skabe og udvikle administrationsprocesser, levere datagrundlag til ledelsesinformation samt digitalisere administrationsprocesser med relevante IT støtteværktøjer.
OSW motto er ”Effekt gennem støtte”, hvilket leveres af vores fagspecialister hver dag med kunden i centrum og kvalitet i højsædet. Hos os vil du opleve en uformel omgangstone baseret på gensidig respekt og godt humør. Vi ønsker, at det administrative fællesskab er et godt sted at arbejde, hvorfor alle bidrager til et godt arbejdsmiljø.
Vi prioriterer, at der skal være balance mellem arbejdsliv og fritid. Der er således muligheder for at aftale hjemmearbejde og fysisk træning afstemt med opgaveløsningens tarv.
Om stillingen
Som teamleder for Elev- og Uddannelsesteamet er du leder med ansvar for ledelsen og udvikling af teamets fem engagerede medarbejdere, hvilket anses som din vigtigste opgave.
Teamets opgaver er delt i to hovedområder. Administration af værnepligtige generelt varetages af den ene halvdel af teamet, mens den anden halvdel varetager administration af civile og militære elever, samt uddannelsesvejledning og hvervning af værnepligtige og øvrig, generel hvervning i samarbejde med OSW Employer Branding.
Som teamleder er du faglig ansvarlig for administrationen af Flyvevåbnets værnepligtige samt ansvarlig for EUD- og militærelevadministrationen i Flyvevåbnet.
Du vil i den forbindelse bl.a. varetage følgende opgaver:
• Ansvarlig for administrationen af værnepligtsuddannelsen i Flyvevåbnet, herunder varetagelse af den administrative daglige drift.
• Ansvarlig for administrationen af erhvervspraktik i Flyvevåbnet.
• Ansvarlig for administrationen af EUD- og militærelevadministrationen i Flyvevåbnet, herunder tværgående uddannelsestiltag og sagsbehandling af elevaktiviteter og -forløb.
• Ansvarlig for uddannelsesvejledning inden for eget ansvarsområde, herunder bidrage til hvervnings- og rekrutteringsarbejde.
• Budgetansvarlig inden for elevområdet.
Som leder er du hertil ansvarlig for arbejdstidstilrettelæggelse, kompetenceudvikling samt medarbejderudviklings- og bedømmelsessamtaler for underlagt personel.
Derudover forventes det, at du bidrager til elementets og Koordinationssektionens øvrige opgaver.
Om dig
Du er en engageret befalingsmand, der vil være med til at sikre, at vi får nye kollegaer ind ad døren, som kan deltage i at opbygge vores organisation.
Du er oversergent eller sergent med potentiale til udnævnelse. Det er ønskeligt, at du har en kontoruddannelse inden for offentlig administration, eller en anden relevant administrativ uddannelse. Du trives i et miljø, hvor faglighed, fleksibilitet og korte deadlines er en selvfølge.
Du er fokuseret på ledelse af mennesker, har gode samarbejdsevner og sans for detaljer - uden at miste dit helhedsperspektiv, dit kundefokus og din handlekraft. Vi lægger desuden vægt på kreativitet og evnen til at udfordre det bestående.
Du har evnen til at løse opgaver og bevare overblikket i en alsidig hverdag, hvor du ofte skal håndtere mange bolde i luften, ligesom du formår at samarbejde med mennesker på alle niveauer.
Du er en god kommunikator, der kan skabe og vedligeholde gode samarbejdsrelationer såvel internt som eksternt.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse inden for en kortere årrække.
I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på efterfølgende udnævnelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Faglært tillæg er betinget af godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Karup.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte leder af Policy- og Koordinationselementet, seniorsergent Janni Randrup Svarre på tlf. 728 44979.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Kontorfuldmægtig Cecillia Sofie Christiansen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CES@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er den 20 marts 2024 og samtaler forventes afholdt løbende.
Stillingen er til besættelse 01. maj 2024.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Operations Support Wing
Operations Support Wing er Flyvevåbnets største enhed målt på specialer og er ansvarlig for opstilling af Flyvevåbnets kapaciteter inden for Tactical Support, Air Base Support og Mission Support. Vi er Flyvevåbnets værnepligtige første møde med Forsvaret, og står – udover Flyvevåbnets Basisuddannelse – også for missionsforberedende uddannelse samt enkelte operationsstøtteefteruddannelser, ligesom vi yder administrativ støtte til Flyvevåbnets myndigheder. Chefen for Operations Support Wing varetager desuden garnisonskommandantskabet for Flyvestation Karup og er i den forbindelse ansvarlig for bevogtning og sikring af flyvestationen i fred, krise og krig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6007632