Fredag den 7. februar oplevede TDC-kunder periodiske udfald på mobilnetværket, hvilket gjorde det svært at modtage og foretage opkald. Dette problem påvirkede også Viborg Kommunes telefonforbindelser, herunder deres hovednummer, mens det så ud til, at opkald fra andre teleudbydere ikke blev ramt.
TDC har efter kamp mod de tekniske vanskeligheder nu annonceret, at fejlen blev løst kl. 13.00. Mens de tekniske udfordringer stod på, anbefalede man borgere at forsøge at løse problemet ved at slå flytilstand til og fra på deres mobil enheder og prøve at ringe igen efter lidt tid.
Trods de nu løste problemer forsikrede TDC, at deres tekniske team arbejdede på at lokalisere og rette fejlen så hurtigt som muligt. Det blev lovet, at siden ville blive opdateret, når der kom ny information om fejlretningen.
For yderligere information og fremtidige opdateringer anbefales det at følge TDC’s opdateringer på deres hjemmeside eller kontakte Viborg Kommune direkte via alternative teleudbydere, hvis problemerne skulle fortsætte.
https://viborg.dk/om-kommunen/nyheder-og-presse/nyheder/problemer-med-mobilnetvaerket-er-loest/