Søges: Operationsofficer og sagsbehandler i Hærkommandoen - En udfordrende stilling med dynamiske opgaver og mulighed for helhedsforståelse og udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en officer, der søger en udfordrende stilling med en dynamisk hverdag, så er stillingen som operationsofficer og sagsbehandler i G3 i Hærkommandoen nu ledig.
Der kræves stor selvstændighed og evne til at koordinere og samarbejde med Hærens myndigheder samt kollegaer i andre stabe, som Hæren samarbejder med. Jobbet er samtidigt en særdeles god mulighed for at udvikle din helhedsforståelse og få indsigt i Hærens vilkår samt at blive set af Hærens øverste ledelse. Der er gode muligheder for at kombinere tjenesten med både hjemmearbejde og et eventuelt studie.


Om os

Hærens opgaver og vilkår tilpasser sig den sikkerhedspolitiske og samfundsmæssige udvikling, og vil derfor forandre sig over tid på samme måde vil opgaverne i staben ved Hærkommandoen.
Staben er over for Chefen for Hærkommandoen ansvarlig for: Planlægning, gennemførelse, styring og kontrol af virksomheden i såvel Hærkommandoen som ved underlagte myndigheder. Stabens opgaver er kendetegnet ved at rumme mange modsatrettede krav, en høj kompleksitet samt tværgående forpligtelser. Det er et vilkår for ledelse i staben.

Ledelsespraksis i staben ved Hærkommandoen er funderet i Forsvarets ledelses- og værdigrundlag. Det betyder, at vi arbejder ud fra værdierne; troværdighed, tillid, åbenhed, selvstændighed og ansvarlighed, som beskrivende for den adfærd, vi ønsker afspejlet i vores opgaveløsning.
Hærkommandoen er organiseret med en flad G1 – G8 struktur, en Kontrolsektion samt en Ledelsessektion til støtte for Hærens øverste ledelse.
Operationssektionen (G3) i Hærkommandoen varetager styrkegenereringsprocessene til Hærens bidrag til internationale- og nationale operationer samt beredskaber. Derudover varetager Operationssektionen ligeledes planlægning og gennemførelse af landmilitære indsættelser i Danmark samt bidrager til mange af Hærens øvrige driftsopgaver.

Hverdagen i sektionen indeholder håndtering af mange dynamiske opgaver, men også elementer af drift.

Operationssektionen er organiseret med en chef, der er oberstløjtnant, og syv operationsofficerer/sagsbehandlere i form af to majorer (LG 5), fire kaptajner/majorer (LG 4) og én chefsergent.
Der lægges vægt på en uformel omgangstone og frihed under ansvar i opgaveløsningerne.

Om stillingen

Stillingen som operationsofficer og sagsbehandler håndterer primært Hærens bidrag til de internationale operationer. Aktuelt omfatter opgaverne missionerne i Irak (NMI/OIR), FN enhedsbidrag, Task Force Enkeltmand, FN puljen, OP INTERFLEX og en række enkeltopgaver i relation til Hærens internationale operationer.
Dagligdagen i Operationssektionen er dog meget dynamisk, hvorfor der løbende vil skulle løses eller bidrages til diverse ad hoc opgaver, der ligger uden for den fastlagte opgavefordeling i sektionen. Stillingen stiller derfor krav om en høj grad af fleksibilitet og mental agilitet.

Du vil således jævnligt skulle deltage i planlægnings- og mødeaktiviteter ved Operationsstaben og internt i Hæren omkring styrkegenerering til nuværende og fremtidige indsættelser internationalt. Du vil herigennem få indsigt i de militærstrategiske beslutningsprocesser og indblik i alle Hærens kapaciteter og vilkår.
Mange opgaver vil involvere Hærens øverste ledelse, hvorfor der forventes en høj grad af analytisk evne, helhedsforståelse og evne til skriftlig sagsfremstilling.

Du vil også på sigt indgå i vagtordningen (tilkaldevagt), som vagthavende ved Hærkommandoens National Land Operativt Center (NLOC), der uden for daglig tjeneste modtager og behandler henvendelser vedrørende nationale operationer. Vagtordningen går på skift mellem sektionens syv operationsofficerer/sagsbehandlere, hvorfor du skal påregne tilkaldevagt af en uges varighed hver 7. uge med to timers tilkald.

Hverdagen i stillingen er meget fleksibel, og selvom du skal passe mødeaktivitet og lignende i Karup, så er der gode muligheder for at kombinere tjenesten med både hjemmearbejde og et eventuelt studie. Det er således ikke en hindring, hvis du har langt til Karup.

Om dig

Vi søger en kaptajn, som har gennemført VUT-I/L, VUK (BDE) eller Føringskursus.

Derudover ser vi gerne at du har erfaring fra stabstjeneste og har forudgående tjeneste i internationale operationer.

Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner, er grundig i dit arbejde og har fokus på at overholde terminer.

Derudover skal du være stærk analytisk og have en god helhedsforståelse.

Du er god til at skabe relationer og sætter samarbejde på tværs højt og du trives i en omskiftelig hverdag, hvor tingene til tider går rigtig stærkt.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen så kontakt chefen for Operationssektionen (G3), OL Claus Asmussen Schmidt på tlf. 24 65 54 95 og FKO-H-CHG3@fiin.dk eller tidligere stillingsindehaver KN Martin Elmegård Thostrup tlf. 25 23 91 36.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Nur Arabaci Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 99 35.

Ansøgningsfristen er den 27. august 2024. Der gennemføres samtaler herefter.

Stillingen ønskes besat senest 1. oktober 2024.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6101103

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet