Senior konsulent til logistikafdelingen i Flyverkommandoen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med en forandringsdagsorden i en kompleks organisation? Kan du kommunikere og koordinere med både øverste ledelsesniveau og det taktiske udførende niveau?
Ønsker du udfordringer med komplekse sagsområder inden for styring af materieldrift og sikring af luftdygtighed?
Så er det dig vi står og mangler!

Om os

Logistikafdelingen er placeret i Flyverkommandoens (FLK) Planlægnings- og Styringsdivision.
Afdelingen er ansvarlig for den materielfaglige drift og vedligeholdelse af operative materielkapaciteter i Flyvevåbnet.
Derudover er afdelingen ansvarlig for projekter i forhold til driftslogistiske forhold, herunder den operative logistiske forvaltning og direktivgivning i FLV, som en del af FLK rolle som driftsstyringsansvarlige myndighed. Dette med henblik på at tilsikre FLV indsættelsesevne og understøtte den operative opgaveløsning.

Afdelingen har det faglige ansvar for FLK Continuing Airworthiness Management Organization (CAMO) og varetager FLK andel af ansvaret for den vedvarende luftdygtighed på vegne af CH FLK, samt implementeringen af DKMAR standarden i Flyvevåbnet.
Vores team – som nyder en uformel men professionel tilgang til opgaveløsningen – er bredt repræsenteret med specialister fra Flyvevåbnets kernekapaciteter. Vores berøringsflade i Flyvevåbnet generelt og hos eksterne myndigheder, er meget omfangsrig.

Om stillingen

Afdelingens primære opgaver er at fungere som synlig og tydelig driftsstyringsansvarlig myndighed i Flyvevåbnet, samt at drive implementeringen af DKMAR i Flyvevåbnet.
Implementeringen af Danish Military Airworthiness Requirements (DKMAR) forudsætter aktuelt en endnu højere grad af koordination og kommunikation end tidligere, hvilket vil være stillingens kerneopgave.

Dette indebærer en høj grad af koordination både internt i Flyvevåbnet, men i særdeleshed også med eksterne samarbejdspartnere, navnligt Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste og Forsvarets Materiel og Indkøbsstyrelse.
Stillingen vil ligeledes være omdrejningspunkt for udvikling og gennemførelse af aktiviteter, der har til henblik at videns- og kompetenceopbygge Flyvevåbnet indenfor Airworthiness Management, fra øverste ledelsesniveau til det udførende niveau.
Stillingen indebærer ligeledes særlige undersøgelses- og analyseopgaver direkte for afdelingschefen.

Stillingen kan, efter aftale, varetages på reduceret arbejdstid.

Om dig

Du er uddannet officer, og har erfaring med drift og vedligeholdelse af fly. Det er væsentligt at du har et godt kendskab til det materielfaglige forvaltningsgrundlag og at du har erfaring med EMAR/DKMAR standarden.
Da logistikafdelingen har relationer på tværs af flere styrelser er evnen til at samarbejde din måske vigtigste egenskab, herunder evnen til at skabe, udvikle og fastholde gode samarbejdsrelationer.

Din evne til at optræde diplomatisk er veludviklet og du har en konstruktiv og dialogsøgende profil. Du skal have evnen til at træffe beslutninger og gå efter målet, uden at kompromittere dine fremadrettede samarbejdsrelationer.
Du har en evne til at formulere dig kort og præcist i skrift og tale. Ligeledes vil der blive lagt vægt på, at dine analytiske anlæg er gode, hvor du også evner at adskille væsentligt fra uvæsentligt. Du formår at omsætte dine tanker og beslutninger ved en niveau II stab i et ledelsesmæssigt perspektiv ved niveau III.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefen for Logistikafdelingen OL Lars Stokholm på tlf. direkte +4541322177

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19937 eller mail: FPS-MNC@mil.dk

Ansøgningsfristen er den 29. august 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter. Stillingen ønskes besat den 1. september 2023.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Om Flyverkommandoen
Flyverkommandoen er et hovedkvarter placeret på Flyvestation Karup, som sammen med seks underlagte myndigheder udgør det danske Flyvevåben. Flyverkommandoen styrer nationale, militære operationer med kampfly, helikoptere og transportfly og sørger i dagligdagen for, at rammerne for kapaciteterne er bedst mulige. Flyverkommandoen indgår i Forsvarskommandoen og bidrager på den måde til integration og udvikling af de danske luftstyrker i det samlede forsvar, ligesom regler, bevillinger og love fra det politiske niveau omsættes til rammer for Flyvevåbnets opgaveløsning, øvelser og generelle daglige drift.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185032&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891596

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet