Sagsbehandler til Styringssektion 2 i Udviklings- og Planlægningsstaben

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bidrage til at sætte retningen for udviklingen af Forsvarets planlægning og styring? Og trives du i spændingsfeltet mellem strategiske/politiske hensigter og praktisk implementering? Så har Udviklings- og Planlægningsstaben jobbet til dig som sagsbehandler i Styringssektion 2 (STY2).

Om os

Udviklings- og Planlægningsstaben (UP) udgør sammen med Operationsstaben (OP) og Ledelsessekretariatet (LE) Forsvarsstaben. UP er som udgangspunkt ansvarlig for alle tværgående sager, der ikke vedrører styrkeindsættelse, og agerer bindeled mellem Forsvarskommandoens kommandoer og myndigheder, de støttende styrelser og Forsvarets ledelse samt Forsvarsministeriets departement.
UP består af tre afdelinger: Strategiafdelingen, Forligsafdelingen og Styringsafdelingen. Styringsafdelingen består af Koncernkoordinationssektionen (STY1) med fokus på den eksterne synkronisering mellem Forsvarskommandoen og støttende styrelser, Styringssektionen (STY2) med fokus på FKO interne styring og planlægning i samarbejde med Operationsstaben og Økonomidivisionen, Programsektionerne (STY3+4) med fokus på projekt- og programstyring samt Struktursektionen (STY5).
Stillingen er placeret i Styringssektionen (STY2). Overordnet er Styringssektionen (STY2) ansvarlig for Forsvarskommandoens planlægning samt driftsstyring af driftsåret + 2 år. Det indebærer udarbejdelse, opdatering, synkronisering af og opfølgning på Forsvarskommandoens driftsplanlægning i samarbejde med Operationsstaben og Økonomidivisionen og med inddragelse af kommandoer og myndigheder.
Styringssektionen (STY2) indgår i Forsvarschefens ønske om større fokus på driftsstyring, hvor der gennemføres en realisérbar planlægning. Sektionen er også ansvarlig for at skabe mulighed for sammenhæng mellem opgaver og ressourcer og synliggøre tværgående ressourcestyring. I 2023/2024 vil sektionens fokus derfor være på udvikling og udrulning af en ny FKO styringsmodel.

Om stillingen

Du bliver sagsbehandler i sektionen sammen med 7 andre sagsbehandlere.
Sektionen er organiseret med en chef, souschef og en række myndighedssagsbehandlere - og du vil som sagsbehandler få ansvaret for koordination med Operationsstaben samt sagsbehandling af FKO Mål- og resultatplan (MRP). Herunder kan IT, arbejdsmiljø samt evt. øvrige områder ligge inden for dit område.

Som myndighedssagsbehandler vil du både løse udviklingsopgaver og foranstalte den løbende planlægning og driftsstyring af respektive myndighed i forbindelse med den samlede FKO styringsmodels processer samt enkeltsager.
En typisk dag i stillingen kan eksempelvis bestå af udarbejdelse af opgaveanmodninger til stabe/kommandoer/myndigheder, kvalitetssikring af modtagne produkter, koordination med Operationsstaben og Økonomidivisionen, udarbejdelse af analyser, behandling af høringssvar, udarbejdelse af sagsoplæg til Forsvarets ledelse eller udarbejdelse af håndakter og briefinger til brug ved forsvarschefens ugentlige chefmøder, forsvarschefens chefkonference, forsvarschefens styringsforum eller lignende.

Om dig

Du er major/orlogskaptajn (M331), eventuelt M321 nær afslutning af MMS, og gerne med tidligere erfaring fra stabsarbejde med planlægning, styring og/eller ressourceallokering.
Det motiverer og interesserer dig at beskæftige dig med styring og planlægning på forretningsmæssigt strategisk niveau, og du er ikke bange for at stå ved dine anbefalinger, selvom det kan få mærkbare konsekvenser for styrkeproduktion, indsættelsesevne eller opgaveløsning ved værn og kommandoer.
En af dine vigtigste kvalifikationer er dit helhedssyn, hvor du formår at se sagerne på tværs af Forsvarskommandoens myndigheder, herunder inddrage den nødvendige viden indenfor bl.a. materielforhold, etablissementsforhold, personelforhold, økonomi mv. samt at se sagens sammenhænge til andre sager og processer.
Du er forandringsparat, udviklingsorienteret og bidrager med forbedringsforslag til styringsområdet og sektionens arbejdsmetoder.
I opgaveløsningen er du stærk både analytisk og processuelt, og du arbejder selvstændig og ansvarsbevidst.
Du er en person, der kan håndtere mange jern i ilden på samme tid, samt en god og stringent kommunikator i både i skrift og tale.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte nuværende stillingsindehaver MJ Søren Vestergaard på tlf. +45 728 40378, souschef MJ Michael Evers-Nielsen på +45 3057 3898 eller chefen for Styringssektionen oberstløjtnant Hans Peter Andersen (DAP) på +45 5085 9612

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR Konsulent, kaptajnløjtnant Henrik Wenzell, ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på tlf. 32 66 55 16.

Ansøgningsfristen er 11. august 2023.

Samtaler forventes afholdt primo uge 33. Stillingen er til besættelse den 1. oktober 2023.

Dit faste tjenestested er Flyvestation Karup.

Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

"OM FORSVARSKOMMANDOEN - Forsvarskommandoen er Danmarks og Rigsfællesskabets øverste militære myndighed.
Forsvarskommandoen løser opgaverne under mottoet ”Værd at kæmpe for”, og vores primære ansvar er at udvikle, producere og indsætte de militære kapaciteter og enheder i nationale og internationale opgaver.
Forsvarskommandoen ledes af forsvarschefen, der samtidig er forsvarsministerens øverste militærfaglige rådgiver. Forsvarschefen har tillige ansvaret for den operative ledelse af de danske militære styrker. Forsvarskommandoen består af Forsvarsstaben og de fem kommandoer; Hærkommandoen, Søværnskommandoen, Flyverkommandoen, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando.
"


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184300&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5864730

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet