Sagsbehandler til Personel- og Organisationselementet (G1) i Hærkommandoens Stab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du med en stor grad af faglig stolthed, mange forskellige opgaver og har du fokus på detaljen – men vigtigst har du lyst til at arbejde med policy, HR-området og medvirke til at myndighedsbetjene Hærens NIV III myndigheder?

Stillingen er en god indgangsvinkel til et tjenesteforløb med HR-området i fokus – også ved andre styrelser og niveau II myndigheder.

Så er det måske dig vi mangler i Personel- og Organisationselementet til at være med til at løse de mange forskellige opgaver.

Om os

G1 består af en oberstløjtnant som chef og tre elementer med hver deres leder:
- Personel- og Organisationselementet består af en major (leder), en major, en fuldmægtig, en kaptajn, tre chefsergenter, en afdelingsleder og en kontorfuldmægtig. Elementets opgaver består blandt andet af strukturopgaver, policy på personelområdet, bemandingsgrundlag, produktionsmål og kontaktofficers opgaver m.m. Til elementet er der tilknyttet en række reserviststillinger.
- Administrationselementet, består af en leder, en seniorsergent, en afdelingsleder, en korporal og en overassistent. Deres opgaveportefølje er meget varieret og består blandt andet af at servicere de lokale personeladministrative elementer ved Hærens myndigheder, herunder gennemførelse af controlling, særlig administrative støtteopgaver, håndtering af overenskomstaftaler, administrative processer/procedurer m.m.
- Rekrutteringselementet består af en leder, en lærlingekoordinator, en stabshjælper og en studentermedhjælper. Opgavesættet er fokuseret imod rekrutteringsprocesser og -effekt.

Fælles for alle elementer er, at vi tilbyder en udfordrende hverdag i en spændende, dynamisk og meget velfungerende sektion, hvor faglighed, sammenhold og humor spiller en stor rolle. Vores fokus er på at løse opgaverne, men også i muligt omfang at udvikle den enkelte medarbejders potentiale i et psykologisk trygt miljø. Til G1 er der tilknyttet en række reserviststillinger.

Om stillingen

Den ledige stilling er placeret i vores Personel- og Organisationselement, hvor du bliver ansat som sagsbehandler.
Stillingen omfatter en meget bred vifte af opgaver, hvoraf blot nogle få nævnes her:
- Analyse af bemandingsbehov inden for ledere i Hæren – M300 og C300 området
- Rådgive vedr. - og bidrage til forvaltning af hele M300 og C300 området i Hæren
- Bidrage til policy på en række områder, herunder for M300 og C300 personelområderne
- Være STHKO sagsbehandler på inklusion og diversitetsområdet
- Deltage i arbejdsgruppe og fora hvor emnet er inklusion og diversitet
- Udvikling og udarbejdelse samt udgivelse af Hærens Supplerende Bemandingsvejledning i et tæt samarbejde med elementslederen
- Være Hærens sagsbehandler på exitinterviews- og afgangsprocesser
- Sagsbehandler forhold vedr. strukturelle uddannelser for M300 og C300 området mhp. på ansættelse i Hæren
- Udarbejde sagsoplæg mhp. at skabe beslutningsgrundlag inden for egen opgaveportefølje
- Udvikling af Hærens kompetencestrategi
- Udvikle og sagsbehandle diversitets- og mangfoldighedsområdet i Hæren
- Indsamle, analysere og skabe produktionstal for personelkategorierne M300 og C300

Opgaverne fordrer stor grad af nidkærhed for detaljen mhp. at sikre høj grad af kvalitet – men også koordination med øvrige sektioner ved Hærkommandoens stab, Hærens myndigheder samt andre myndigheder på NIV I eks. Forsvarskommandoen, Forsvarsministeriets Personalestyrelse m.fl.

Om dig

Det er vigtigt, at du har en stor faglig stolthed og ærekærhed omkring dit arbejde, din opgave og dit ansvar. Du skal være serviceminded og kunne skabe pragmatiske løsninger i en udfordrende bemandingsmæssig situation. Du er analytisk stærk, skriftligt velformulerende, udadvendt og god til at have mange bolde i luften. Du er omstillingsparat og arbejder struktureret. Du er fleksibel og har fokus på bærebare løsninger, hvor Hærens myndigheder har et grundlag for det videre arbejde.
Du har fokus på, og er i stand til, at fordybe dig i detaljen. Sidst, men ikke mindst, er du agerende – forstået på den måde, at du er fremsynet og ikke afventer at opgaven lander på dit bord.

Af ønskelige kvalifikationer/kompetencer kan nævnes:
- Du har din baggrund i Hæren, eller har arbejdet med HR i Hæren.
- Du har tidligere arbejdet ved en stab på NIV II eller NIV III.
- Du har generelt en bred tjenesteerfaring– gerne inden for personeladministration og HR-opgaver – hvor fokus har været dialogbaserede gode løsninger.
- Du har et stort ønske om at samarbejde og skabe relationer.

Vigtigst er, at du har lyst til at arbejde med HR og medvirke til at skabe gode forudsætninger for bemanding af Hæren.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende relevante overenskomst. Derudover har du mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine kvalifikationer og erfaring. Hertil kommer arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte din kommende nærmeste leder MJ Gert Kingo, fko-h-g11a@fiin.dk, MOB 42604704.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Helle Elgaard Peterslund, Forsvarsministeriets Personalestyrelse, på telefon 728 19104

Ansøgningsfristen er den 12. maj og vi forventer at afholde samtaler umiddelbart efter.
Stillingen er til besættelse 1. august 2024.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6035600

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet