Sagsbehandler inden for økonomiområdet til styring af Flyvevåbnets uddannelsesvirksomhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du et godt overblik og styr på økonomien, så har vi brug for dig til vores ledige stilling på 23 timer om ugen?



Om os

Flyverkommandoen er placeret på Flyvestation Karup og er overordnet ansvarlig for styring af Flyvevåbnets planlægning og drift samt at sikre, at Flyvevåbnet leverer relevante, effektive og efterspurgte kapaciteter, nationalt som internationalt.

Uddannelsessektionen er den ene af to sektioner i Struktur- og Uddannelsesafdelingen med i alt 16 stillinger. Sektionens primære opgave er at skabe og udvikle de uddannelser, som Flyvevåbnet har behov for med henblik på altid at kunne indsætte kapaciteter hurtigt og effektivt. Opgaverne varierer meget, og sektionen støtter hele Flyverkommandoen.

Ved Flyverkommandoen har vi en kultur, hvor tanker og idéer udveksles frit for at fremme en høj kvalitet i opgaveløsningen. Vi understøtter et kreativt og konstruktivt samarbejdsmiljø, hvor mange opgaver løses af flere ressourcepersoner på tværs af sektioner og afdelinger.

I Flyvevåbnet anerkender vi, at alle er forskellige, og at vores behov varierer over tid. Derfor har vi udviklet en familiepolitik, som giver mulighed for skabe fleksible og individuelle rammer for tilrettelæggelsen af arbejdslivet.


Om stillingen

Dit ansvarsområde er styring af økonomi til Flyvevåbnets uddannelser i ind- og udland omfattende følgende hovedområder:

økonomi på afdelingsniveau:
- Koordinerer og håndterer budgetlægning for stab II budget.
- Varetager den månedlige budgetopfølgning for afdelingen.
- Iværksætter oprettelse af nye ordrenumre inkl. tasteskemaer.
- Iværksætter og tilsikrer gennemførelsen af omkonteringer af fejlregistreret udgifter.

Økonomi i forbindelse med Flyvevåbnets udenlandske kurser:
- Støtter budgettering af økonomien tilhørende udenlandske kurser.
- Støtter den månedlig budgetopfølgning for stab II uddannelsesbudget og for udenlandske stillinger.
- Støtte i oprettelse af indkøbsordre og behandling af indkomne fakturaer.

Økonomi I forbindelse med Foreign Military Sales:
- Gennemfører controlling af at tre-års-træningsplan afspejles i programmeringer på cases.
- Opretholder et løbende overblik (økonomisk) over programmeringer i forhold til kendte indbetalingsplaner.
- Identificerer behov for yderligere indbetalinger.
- Udarbejder udkast til amentments på cases inkl. indbetalingsplan.
- Etablerer og opretholder et økonomisk overblik over øvrige myndigheders køb via Foreign Military Sales.

Koordination:
- Varetager intern koordination i afdelingen i forbindelse med den økonomiske budgettering og opfølgning.
- Støtter sektionschefens koordination med øvrige Værn, Styrelser og Kommandoer vedr. deres uddannelses- og kursusbehov i USA, med Office of Defence Cooperation samt med case-managers ved hhv. US Air Force, US Army og US Navy.

Om dig

Du har stor erfaring med økonomistyring på styringsniveau II samt har den nødvendige uddannelse til at kunne varetage økonomistyringen af indenlandske og udenlandske kurser/uddannelser, herunder Foreign Military Sales.

Samtidig er det en vigtigt, at du;
• Bidrager positivt og med godt humør til den samlede opgaveløsning, og er god til at skabe et netværk på tværs i organisationen, byggende på faglighed og gensidig respekt.
• Trives med at koordinere opgaver og have en stor kontaktflade, samt finder det givende at omgås mange samarbejdspartnere på forskellige niveauer.
• Har en overordnet forståelse for stabsprocedurer og -processer inden for Forsvaret.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomst).
Alt efter dine kvalifikationer og færdigheder, er der mulighed for forhandling af tillæg i forbindelse med ansættelsen.
Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele dit ansættelsesforhold.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Stillingen er en deltidsstilling på 23 timer om ugen.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos chef for Struktur- og Uddannelsesafdelingen oberstløjtnant Jakob Østergaard FIIN: FKO-F-CHPS, på e-mail: FKO-F-CHPS@mil.dk eller på mobiltelefon 24 52 47 50.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Sheeba Krause på telefon 32 66 50 36.

Ansøgningsfristen er den 11. juli 2023, og stillingen er til besættelse fra 1. oktober 2023. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 28, 2023.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

FLYVERKOMMANDOEN
Flyverkommandoen er et hovedkvarter placeret på Flyvestation Karup, som sammen med seks underlagte myndigheder udgør det danske Flyvevåben. Flyverkommandoen styrer nationale, militære operationer med kampfly, helikoptere og transportfly og sørger i dagligdagen for, at rammerne for kapaciteterne er bedst mulige. Flyverkommandoen indgår i Forsvarskommandoen og bidrager på den måde til integration og udvikling af de danske luftstyrker i det samlede forsvar, ligesom regler, bevillinger og love fra det politiske niveau omsættes til rammer for Flyvevåbnets opgaveløsning, øvelser og generelle daglige drift.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184185&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860609

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet