BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du evnerne, viljen og lysten til at arbejde med den operative side af øvelsesplanlægning og forvaltning af reservepersonel på højeste niveau i Hæren? Og vil du være med til at videreudvikle og forvalte en vigtig og særdeles aktiv enhed i Hærkommandoens reserve? Så er du måske den kommende leder af vores administrationselement.
Om os
Military Public Affairs (MPA) er en specialenhed under Hærkommandoen, som udelukkende er bemandet af reservepersonel på rådighedskontrakt. På vegne af Hærkommandoen, og ofte direkte tasket af Forsvarskommandoens Kommunikationsafdeling, løser vi kommunikations-, besøgs- og eskorteopgaver for alle enheder og værn. Arbejdsområdet er Military Public Affairs, som er en del af den overordnede StratCom-paraply.
MPA består af tre PAO-teams (Public Affairs Officer), to Combat Camera teams, og et Administrations-element. MPA ledes af en oberstløjtnant med en major som næstkommanderende. Til sammen er der næsten 50 rådighedsstillinger i MPA, og vi er en sammentømret og solid enhed.
Vi arbejder i hele spektret af kommunikations- og besøgsopgaver. Fra det strategiske og taktiske niveau, til det operative miljø helt ud i øvelsesterrænet og på de internationale operationer (INTOPS). Med andre ord; vi virker de steder, hvor det danske forsvar er indsat. Vi løser opgaver inden for pressebesøg, pressehåndtering, besøgsvirksomhed, VIP-besøg, medietræning, indholdsproduktion, krisekommunikation og udvikling af kommunikationsplaner m.m.
Vores arbejdsplads kan variere over alt fra skriveborde og kontormiljøer i nationale og internationale hovedkvarterer og stabe, til lastrummet på skibe, fly eller i køretøjer. Vi arbejder i alt fra uformelle miljøer til de bonede gulve. Ofte i mindre teams men tidvis også som enkeltpersoner og specialister til støtte for en enhed, aktivitet eller en øvelse.
Personellet i MPA favner bredt og har lang erfaring med pressehåndtering, strategisk kommunikation, indholdsproduktion samt besøgs- og eskortevirke. Flere af os har militær erfaring fra udsendelser i INTOPS som Presse- og Informationsofficerer, PAO’er og Besøgsofficerer, og masser af civil erfaring som journalister, kommunikationsrådgivere, fotografer, ledere m.m.
Om stillingen
Som reservist i Hæren bliver du ansat i en designeringsfunktion i en af Hærens mange
myndigheders respektive krise-/krigsorganisation.
Designeringsfunktionen er den funktion/stilling, som du vil skulle varetage i tilfælde af krise eller krig.
Du bliver indkommanderet til tjeneste, der er forbundet til din designeringsfunktion. Som reservist kan du varetage opgaver som uddannelse, træning og øvelsesvirksomhed i relation til din designeringsfunktion.
Som Leder af Administrationselementet i MPA, vil du være enhedens ekspert inden for den operative side af personeladministration og rapportering, og vil støtte Chefen og Næstkommanderende i videreudviklingen og driften af MPA. Det betyder blandt andet, at du vil få en stor kontaktflade på tværs af myndigheder indenfor såvel Hæren som resten af Forsvaret. Du skal kunne arbejde særdeles selvstændigt og med komplekse opgaver, og til tider træffe afgørende beslutninger på vegne af Chefen.
Som Leder af Administrationselementet i MPA vil du indgå i enhedens ledelse, og deltage i den operative planlægning og føringen i forbindelse med vores opgaveløsning. Du kommer til at indgå i uddannelses- og øvelsesaktiviteter, ligesom du deltager i MPA’s interne uddannelse, studieperioder og videreuddannelse hos vores samarbejdspartnere i resten af Forsvaret.
Om dig
Du er udnævnt Major af Reserven (M/331), eller Kaptajn (M/321 eller M/322), klar til udnævnelse. Du er god til at kommunikere i skrift og tale, har gode IT-færdigheder og har erfaring med forvaltning og sagsbehandling på et højere niveau – civilt eller militært.
Du arbejder struktureret og selvstændigt og har et godt blik for detaljen. Du har gode samarbejdsevner og tager ansvar for dine og enhedens opgaver. Du har evner til at arbejde på tværs af sektioner, enheder og myndigheder.
Det vil være en fordel, at du har erfaring med forvaltning og personeladministration samt et varieret tjenesteforløb inden for Hæren, Forsvaret og/eller det civile erhvervsliv. Vi håber, at du vil være tilknyttet MPA i en længere periode og er motiveret for at deltage i videreudviklingen af enheden.
Derudover forventer vi, at du:
- Har erfaring med rådgivning - og planlægning
- Har en strategisk og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver
- Er en stærk kommunikator både skriftligt og mundtligt
- Behersker dansk og engelsk i skrift og tale
- Er indstillet på mindre rejseaktivitet – primært i Danmark
- Ser frem til at bruge ca. 15 indkommanderingsdage pr. år, fordelt mellem planlægning og indsættelser i øvelser, aktiviteter m.m.
- Er god til at præsentere dine konklusioner på en let forståelig måde
- Har høje faglige standarder og er en dygtig projektleder og administrator
- Kan sikre fremdrift, struktur og forudsigelighed for reservepersonellet i enheden, samtidig med at du holder fokus på de strategiske mål.
Uanset hvilken erfaring du kommer med, er det afgørende, at du arbejder selvstændigt og analytisk og er rimelig fleksibel i forhold til både arbejdsopgaver og -tider.
Ansættelsesvilkår
Rådighedsstillingen er niveaufastsat til major af reserven og ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisation for Personel af Reserven i Danmark.
Du aflønnes pr. indkommanderingsdag (7,4 timer), eller honoreres for det faktiske antal timer ved aktiviteter med begrænset daglig tjeneste indtil 7 timer pr. dag, dog minimum for 3 timer.
Der optjenes særlig feriegodtgørelse på 12,5 %. Du modtager et pensionsbidrag på 17,1 % af din løn og dine eventuelle pensionsgivende tillæg.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsen.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger kan erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte chefen for MPA, Oberstløjtnant-R Nicholas Lundgard, på mail: FKO-H-CHMPAR@MIL.DK eller på telefon (+47) 90 47 14 42.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Jesper Bjarke ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 91
Ansøgningsfristen er den 5. december 2023 og vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 1. januar 2024 eller hurtigst muligt.
For at komme i betragtning til rådighedsstillingen, beder vi dig sende din ansøgning med tilhørende bilag elektronisk via linket. Det er i den forbindelse vigtigt, at alle bilag bliver vedhæftet som PDF-filer.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944930