Projektofficer og sagsbehandler i G8 ved Hærkommandoen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en officer, der søger en udfordrende stilling med en dynamisk hverdag, så er stillingen som projektofficer og sagsbehandler i G8 i Hærkommandoen nu ledig.

Om os

Hærkommandoens væsentligste opgave er, at opstille og uddanne landmilitære bidrag til både indsættelse og beredskab. Hærkommandoen er organiseret med en flad G1 – G8 struktur, en Kontrolsektion og en sektion til støtte for Hærens ledelse.

Økonomisektionen (G8) i Hærkommandoen varetager sagsbehandling af økonomirelaterede opgaver og emner, samt varetager økonomistyringen af ST/HKO. Herudover bidrages der til mange af Hærens øvrige opgaver.

G8 er organiseret med en chef, der er oberstløjtnant, og tre sagsbehandlere.
Der lægges vægt på en uformel omgangstone og frihed under ansvar i opgaveløsningerne.

Om stillingen

Som sagsbehandler bidrager du til sektionens samlede opgaveportefølje, og bistår chefen for økonomisektionen i analyse og udvikling af økonomistyringen i Hæren. Du håndterer udviklingen af den økonomiske styring af og i Hæren, samt støtter til udviklingen af de værktøjer der er behov for, for at muliggøre den bedst mulige styring og transparens i beslutningsgrundlaget.

Dagligdagen i økonomisektionen er til tider dynamisk, hvorfor der løbende vil skulle løses eller bidrages til diverse ad hoc opgaver, der ligger uden for den fastlagte opgavefordeling i sektionen.
Stillingen stiller derfor krav om fleksibilitet og mental agilitet.

Du vil jævnligt skulle deltage i planlægnings- og mødeaktiviteter i Hæren, ved økonomi-divisionen og med eksterne samarbejdspartnere omkring dine sagsområder. Du vil herigennem få indsigt i styrings- og beslutningsprocesser og indblik i alle Hærens kapaciteter og vilkår.

Mange opgaver vil involvere ledelsen ved Hærens myndigheder, samt FKO og departementet, hvorfor der forventes en høj grad af analytisk evne, helhedsforståelse og evne til skriftlig sagsfremstilling.

Du vil i stillingen få mulighed for at udvikle dine personlige og faglige kompetencer, hvor frihed under ansvar i opgaveløsningen er i fokus.


Om dig

Du har gennemført VUT-II/L, MMS eller civil master med dele af MMS.
Derudover er det ønskeligt, hvis du har forudgående stabstjeneste - gerne i en økonomifunktion - og har erfaring med økonomi og økonomistyring.

Kompetencer:
• Du har et udviklende og innovativt mindset, og er klar til at se på hvordan opgaver kan løses endnu bedre.
• Du har helhedsforståelse, og kan se sammenhænge på tværs er myndigheder og funktionsniveau.
• Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner.
• Du er samarbejdsorienteret.
• Du er grundig i dit arbejde.
• Du trives i en omskiftelig hverdag.


Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du vide mere om stillingen så kontakt chefen for Økonomisektionen (G8), OL Jeppe Gilling tlf. 30 35 06 39 og FKO-OE-CHOA1@mil.dk.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Sandra Bengtson Heede Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19172.

Ansøgningsfristen er den 12. juni 2023. Der gennemføres forventeligt samtaler i uge 24/2023.
Stillingen ønskes besat fra 1. august 2023.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183387&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5839375

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet