Proceduredesigner (Kaptajn) til Flyverkommandoen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du analytisk skarp? Så er det dig vi har brug for!
Vil du være del af en lille professionel specialenhed, der sørger for, at Forsvarets fly kan operere sikkert og effektivt?

Forsvaret tilbyder nu en stilling som proceduredesigner i Flyverkommandoens Aeronautical Information Management (AIM) element.

Om os

Flyverkommandoen er placeret på Flyvestation Karup og er overordnet ansvarlig for styring af Flyvevåbnets planlægning og drift samt at sikre, at Flyvevåbnet leverer relevante, effektive og efterspurgte kapaciteter, nationalt som internationalt.

AIM elementet, der består af fire medarbejdere inkl. leder, er organiseret under Air C2 (Command & Control) kapacitetssektionen, der bl.a. varetager ansvaret for Air C2, Air Traffic Management, Air Traffic Control og AIM.
Elementet vedligeholder og publicerer militære aeronautiske informationer for Flyvevåbnet via MIL AIP og RDAF FLIP. Elementet bidrager desuden til sagsbehandling af diverse flyveplads- og luftrumsrelaterede emner. Derudover repræsenterer elementet Flyverkommandoen i relation til eksterne AIM samarbejdspartnere samt i diverse internationale fora med fokus på design af procedure.

Ved Flyverkommandoen har vi en kultur, hvor tanker og idéer udveksles frit for at fremme en høj kvalitet i opgaveløsningen. Vi understøtter et kreativt og konstruktivt arbejdsmiljø, hvor mange opgaver løses af flere ressourcepersoner på tværs af sektioner og afdelinger.

I Flyvevåbnet anerkender vi, at alle er forskellige, og at vores behov varierer over tid. Derfor har vi udviklet en familiepolitik, som giver mulighed for at skabe fleksible og individuelle rammer for tilrettelæggelsen af arbejdslivet.

Om stillingen

Når luftfartøjer, civile som militære, skal lande og lette under ringe sigt og lav skyhøjde, stilles der helt særlige krav til de procedurer, der anvendes. Procedurer der er udarbejdet på baggrund af de muligheder, som etablerede navigationshjælpemidler og pågældende landingsbane giver, og som skal tage højde for aktuelle forhindringer for at sørge for at sikkerhed og operativ nødvendighed efterleves.

For at kunne udmåle, beregne, tegne og publicere den slags procedurer kræves en hel særlig uddannelse, hvor der stilles høje krav til analytiske evner og grundighed. Du vil du indledningsvis gennemgå uddannelse i udarbejdelse af instrumentprocedurer for danske civile og militære lufthavne.

Under kurserne stilles høje krav til dine kognitive færdigheder og din evne til at tilegne dig kompleks viden, som skal omsættes til færdigheder under ”On the Job Training” sammen med en erfaren proceduredesigner i Flyverkommandoen. Efter gennemførelse af en række kurser og følgende OJT vil du bestride en stilling som proceduredesigner i Flyverkommandoen.

Som led i din uddannelse og efterfølgende funktion skal du forvente at deltage i kurser i udlandet, ligesom du kan forvente at deltage i flyvninger med Forsvarets fly, for på den måde at opbygge en dybere forståelse for procedurernes anvendelse samt opbygge og vedligeholde et netværk til brugerne.

Opgaverne som proceduredesigner inkluderer følgende:
- Beregne og fremstille instrumentprocedurer med henblik på udgivelse i nationale og internationale publikationer.
- Gennemføre kontrol af eksisterende procedurer og tilrettelægge og gennemføre rettelser til nationale og internationale publikationer.
- Udarbejde og udgive militære aeronautiske publikationer regelmæssigt.
- Vedligeholde database over hindringer, navigationshjælpemidler og flyvestationsdata.
- Deltage i internationalt samarbejde vedr. standardisering og fremstilling af procedurer og publikationer.
- Repræsentere, med ansvar over for elementlederen, FKO over for flyvestationer og civile myndigheder i spørgsmål vedr. instrumentprocedurer.
- Udføre beregning over konsekvensen af mulig opstilling af hindringer nær en lufthavn.
- Bidrage til forankring af den praktiske forståelse hos operative brugere af produkterne, herunder deltage som faglig ekspert på området i efteruddannelsessammenhænge.

Om dig

Du er kaptajn, alternativt er du erfaren premierløjtnant. Hvis du er premierløjtnant og ikke har gennemført Føringskursus/VUK eller anden relevant uddannelse på tilsvarende niveau, vil der være mulighed for at indgå en uddannelsesaftale og du vil i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Du har et kendskab til luftrum, eksempelvis i form af en operativ baggrund som flyveleder, pilot eller lignende, og har et ønske om et spændende job som proceduredesigner ved Flyverkommandoen, FKO i Karup.

Du har en god matematisk, geometrisk og trigonometrisk forståelse.

Kendskab til følgende software er en fordel:
Adobe CC, særligt Illustrator og Dreamweaver, samt Office-pakken, især Word og Excel; men det vigtigste er, at du har flair og interesse for at arbejde med IT og brænder for en vigtig stilling med kobling direkte til Flyvevåbnets operative miljø.

Du skal være villig til at gennemgå de for stillingen fastsatte krav om efteruddannelse.

Du skal kunne honorere såvel fysiske som helbredsmæssige krav, samt kunne sikkerhedsgodkendes til Hemmeligt/NATO SECRET.

Gode engelskkundskaber i såvel skrift som tale er påkrævet.

Der vil være mulighed for at bibeholde status som operativ flyveleder eller pilot sideløbende med varetagelse af funktionen.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte major Michael Arnefast Angel på telefon 72 81 17 68 eller på mail FKO-F-CHPAA@MIL.DK.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Boye ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CAB@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 18. juni 2023 og samtaler forventes afholdt løbende.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183404&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840880

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet