Operativ logistisk planlægningsofficer til Operationsdivisionen i Flyverkommandoen på Flyvestation Karup.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at blive en del af et stærkt team, og har du erfaring med logistik i relation til operativ planlægning og gennemførelse af luftmilitære operationer, er du måske den medarbejder, vi står og mangler.

Om os

Flyverkommandoen er organiseret i en Planlægnings- og Kapacitetsdivision samt en Operationsdivision og udøver ledelse, styring og føring af Flyvevåbnets myndigheder.
Operationsdivisionens primære opgave er national operativ planlægning og koordination af Flyvevåbnets indsættelser og beredskaber, hvilket sker i samarbejde med såvel nationale som internationale partnere. Herudover opstiller Operationsdivisionen et National Air Operations Centre (NAOC), der er ansvarlig for føring af Flyvevåbnets enheder døgnet rundt i fred, krise og konflikt.


Om stillingen

Stillingen som operativ logistisk planlægningsofficer indgår i Operationsdivisionens Combat Support Afdeling, og varetager den daglige ledelse af logistiksektionen.
Stillingens primære fokusområde er at skabe et samlet logistisk overblik over rådigheden af Flyvevåbnets operative og støttende kapaciteter, for derigennem at skabe grundlaget for Operationsdivisionens planlægning af luftoperationer samt indsættelse såvel nationalt som internationalt. Dette opnås gennem daglig koordination med Flyvevåbnets operative wings samt koordination med vores operationsplanlæggere. Du vil i den forbindelse indgå som en naturlig del i vores daglige planlægning af luftoperationer på tværs af Operationsdivisionen.
Du vil endvidere være ansvarlig for briefing af logistisk og teknisk status ved planlægningsmøder samt på Commanders Update Briefing, der gennemføres ugentligt.
Ved intern øvelsesaktivitet eller beredskabsforøgelse vil du endvidere indgå i koordinationen inden for Host Nation Support og Force Protection områderne, hvilket sker gennem tilgang af såvel designeret personel som personel af reserven.
Herudover skal du støtte Operationsdivisionens opbygning af vores operative kapaciteter, gennem faglig rådgivning inden for logistikområdet.
Du vil komme til at arbejde meget selvstændigt, og der ligger derfor et stort ansvar for ordentlighed og et godt bredt kendskab til logistikområdet samt Flyvevåbnets operative og støttende kapaciteter.


Om dig

Du er kaptajn eller premierløjtnant, der er erklæret egnet og klar på videre uddannelse til næste niveau. Derudover har du kendskab til logistik i flyvevåbnet og indsigt i den operative planlægningsproces, herunder forståelse for afgørende faktorer for gennemførelsen af luftoperationer.
Det er vigtigt, at du har kendskab til og mod på at lære mere om luftmilitære operationer, da vi i operationsdivisionen stræber efter at have et højt niveau inden for føring af luftmilitære styrker. Operationsdivisionen tilbyder derfor også uddannelser og træningsmuligheder, som det forventes, du tager aktiv del i.
Du skal være løsningsorienteret og kunne fastholde overblikket i en dynamisk verden, hvor der med kort varsel kan opstå situationer, der kræver din professionelle viden og rådgivning.
Du er positiv, omstillingsparat og arbejdsom og klar til at indgå i et dynamisk og positivt team af kolleger, som støtter hinanden og tager hjælper hinanden med et smil.
Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, og på eget initiativ påtager dig opgaver inden for dit fagområde, samtidigt med at du objektivt kan arbejde i enhedens interesser.


Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
For yderligere oplysninger vedrørende stillingsindholdet, er du velkommen til at kontakte Erik på mail: fko-f-chnc@mil.dk. Tlf.: 7281 1117 på hverdage mellem kl. 0800 og 1400.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR Konsulent, kaptajnløjtnant Henrik Wenzell, ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på tlf.
32 66 55 16.

Ansøgningsfrist 30. januar 2024. Samtaler afholdes løbende.Ansættelse fra 19. februar 2024 eller efter nærmere aftale.


Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FLYVERKOMMANDOEN - Flyverkommandoen består af en Operationsdivision med et National Air Operation Centre (NAOC), en Planlægnings- og Kapacitetsdivision, Aviation Safety og en Ledelsessektion. Flyverkommandoen planlægger og gennemfører nationale luftoperationer og luftmilitære øvelsesaktiviteter, opstiller Special Operation Air Task Group, er ansvarlig for styrkeproduktionen ved Flyvevåbnets enheder, samt støtter underliggende myndigheders opgaveløsning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5977645

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet