Viborg Kommune har ansat Lotte Junker Pedersen som ny direktør for Børn & Unge. Hun tiltræder stillingen 1. august og medbringer omfattende ledelseserfaring samt solid indsigt i både børn- og unge-området og det kommunale opgavefelt.
Lotte Junker Pedersen har de seneste syv år været direktør for velfærdsområderne i Struer Kommune, hvor hun har haft ansvar for blandt andet børn og unge, sundhed, ældreområdet, handicap, socialpsykiatri og beskæftigelse.
I Viborg Kommune bliver en af hendes vigtigste opgaver at videreudvikle indsatsen ’Sammen om børn og unge – et fælles ansvar’ og styrke samarbejdet på tværs af dagtilbud, skoler og familieområdet. Hun får desuden til opgave at skabe endnu stærkere sammenhæng på tværs af kommunen, så børn, unge og familier oplever helhed i mødet med Viborg Kommune.
Lotte Junker Pedersen overtager ledelsen af et område med omkring 3.700 medarbejdere, et budget på cirka 2 milliarder kroner og aktiviteter fordelt på omkring 100 matrikler. Hun får ansvaret for dagtilbud, skoler, familie- og rådgivningsområdet, tandpleje, sundhedspleje og en række andre tilbud til børn, unge og familier.
Lotte Junker Pedersen er uddannet cand.scient.adm. i offentlig forvaltning og administration og har mere end 25 års erfaring fra kommunale velfærdsområder og ledelse.