Leder til Dataværkstedet ved Air Control Wing

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med IT og datasystemer? Og har du lyst til at bruge dine ledelseskompetencer på at udvikle dine medarbejder samt sætte din faglighed i spil? Så har du muligheden for at gøre netop dette og sætte din faglighed i spil, samtidig med at du udvikler dig som leder af specialister.

Om os

Du bliver en del af Air Control Wing (ACW) som er en af Flyvevåbnets operative enheder i Danmark. Døgnet rundt, året rundt overvåger og kontrollerer vi dansk luftrum samt indsætter fly til beskyttelse af Danmark. Alt hvad vi gør på dansk jord, kan vi også gøre i resten af verden med vores mobile kapaciteter.

Som leder af Dataværkstedet er du en del af Vedligeholdelseselementet i Karup. Elementets opgaver er mangeartede men består blandt andet i, at drifte og vedligeholde operationscentrene, hvorfra der udøves overvågning og kontrol af luftrummet i Danmark. Derudover vedligeholder, drifter og deployerer vi Air Control Wings mobile kontrolcenter samt vedligeholder flyvestationens anflyvningssystemer. Vi er en operativ logistisk enhed og elementet består udelukkende af militære ansatte hvoraf de fleste har en faglært baggrund. At vi alle er militært ansatte og uddannede i det militære system giver en fælles forståelse for det at arbejde med operativt, militært teknisk udstyr.

Vi er meget bevidste om, at der også er et liv ved siden af arbejdet og derfor vil du opleve en arbejdsplads, der ser mennesket bag funktionen og anerkender dine individuelle behov.

Om stillingen

Du er leder for et værksted der består af specialister med en IT-supporter eller Datatekniker baggrund. De daglige opgaver på værkstedet er primært drift og vedligeholdelse af operative, militære systemer og netværk. Det er fagligt dygtige og passionerede medarbejdere, der har behov for, at du er en motiverende leder, der samtidig formår, at tilsikre, at opgaverne blive løst med stor faglighed. Du er også i stand til bidrage til, at de udvikler deres håndværk gennem kompetenceudvikling og tilsikrer, at arbejdsglæden på værkstedet fastholdes gennem nærværende og kompetent ledelse.

Dit hovedansvarsområde vil være at tilsikre, at du har det rette antal medarbejdere med de rette kompetencer til at løse opgaverne. Du vil skulle foretage den overordnede tilrettelæggelse af værkstedets opgaver sammen med værkstedets næstkommanderende, samt tilrettelægge medarbejdernes udvikling. Alt efter din erfaring og kvalifikationer, vil du bidrage til sagsbehandling på elementets og værkstedets materielportefølje.

Som leder af Dataværkstedet er du en del af elementets ledelsesteam, hvor der dagligt foregår stor sparring på tværs af værkstederne for at opnå den bedst mulige opgaveløsning. Alle i ledelsesteamet bidrager også til at tegne retningen for elementet og derigennem bidrager til at vedligeholdelseselementet forbliver en god arbejdsplads og udvikler sig til at blive endnu bedre.

I elementet sætter vi faglig og ledelsesmæssig udvikling højt og din egen kompetenceudvikling vil være højt prioriteret i din udviklingsplan.

Om dig

Du er oversergent, alternativt er du sergent med erfaring, med evner og vilje til at tage det næste skridt i karrieren.

Derudover ser vi gerne at du kan se dig selv i nedenstående punkter:
- Du har en IT eller Datateknisk baggrund. Alternativt har du erfaring og interesse inden for IT-området.
- Du motiveres af, at udvikle dine medarbejdere.
- Du kan effektivt tilegne dig faglig viden inden for IT og DATA-området.
- Du kan omsætte din egen eller dine medarbejderes specialistviden til rådgivning af ledelsen.
- Du ser som leder mennesket bag fagligheden og funktionen og sætter en ære i, at dine medarbejdere møder glade på arbejde og går glade hjem igen.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse indenfor en kortere årrække. I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på senere udnævnelse.
Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Faglært tillæg er betinget af godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte elementleder Michael Sommer på mail ACW-LMK-001@MIL.DK eller på telefon 72 84 54 25.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent René Lund ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 68 eller på mail FPS-RJL@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 30. juli 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter. Stillingen ønskes besat 1. september 2023 eller efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM AIR CONTROL WING
Air Control Wing (ACW) er en geografisk spredt operativ myndighed i Flyvevåbnet med satellitenheder placeret rundt om i Danmark (Skagen, Skrydstrup, Kastrup og Bornholm) med hovedsæde på Flyvestation Karup.

Døgnet rundt, året rundt, overvåger, kontrollerer og indsætter vi fly til afvisning af krænkelser i dansk luftrum – samt bidrager til gennemførelse af luftoperationer i både nationalt og internationalt regi.

ACW har brug for glade medarbejdere og her vil du vil få en vigtig og særlig rolle til at gøre en forskel. Du skal, sammen med vores arbejdsmiljøkoordinator være en af ACW drivkræfter og talerør til at skabe et godt og endnu bedre arbejdsklima i ACW.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184076&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858320

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet