Led og udvikl den erhvervsrettede konstabeluddannelse i Hæren!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af et stærkt og innovativt team? Kunne du tænke dig, at være med til at organisere og kontrollere uddannelsesplanlægning, og vil du bidrage til at udvikle og implementere digitalisering af vores administrative processer samt være ansvarlig for uddannelsesdata og støtte til kvalitetssikringen i erhvervsrettet konstabeluddannelse for Hærens konstabler i kamptropperne?

Så har vi en spændende stilling til dig.

Om os

Sektionen for Erhvervsrettet Konstabeluddannelse (EKU) er en del af Hærkommandoen, hvor vores primære opgave er at implementere tiltag for hærens konstabler, så de kan opnå status som faglærte soldater og derved erhverve sig et fagbevis.

I øjeblikket gennemføres uddannelsen ved Hærens fire kamptropsregimenter på fem forskellige kaserner. Med det nye forsvarsforlig vil uddannelsen blive udbredt til hele hæren i 2026. Vi er derfor i færd med at ansætte en række nye medarbejdere der skal hjælpe os og hæren med at udvikle og implementere den nye EKU samtidig med, at vi fortsætter ordningen for de soldater, der allerede er i gang med at blive faglærte soldater.

Vi består på nuværende tidspunkt af 20+ dygtige og dedikerede militære og civile ansatte, der har base i Karup og på de fem tjenestesteder ved kamptropperne og snart ved alle enheder i Hæren. Vi bestræber os på at møde de mange og varierede opgaver med høj faglighed, engagement, godt humør og en uformel omgangstone.

Dele af uddannelsen udvikles, implementeres og gennemføres i samarbejde med civile erhvervsskoler. Uddannelsen bliver sluttelig en formel anerkendt erhvervsrettet uddannelse, der er studie- og erhvervskompetencegivende både inden- og uden for Forsvaret.

Om stillingen

Du er den ansvarlige for EKU dokumentations- og styringselement og for elementets opgaveløsning og agerer både som leder og sagsbehandler.

Du fungerer som daglig leder for minimum 8 medarbejdere, der alle arbejder med udvikling, styring og dokumentation af den erhvervsrettede konstabeluddannelse.
Elementet vil være den primære enhed, der skal drive udviklingen af EKU til hele hæren.

Medarbejderne i elementet er alle sagsbehandler med meget store kompetencer inden for hvert deres felt. De fleste er civilt ansatte med erfaringer og med viden fra civile uddannelsesinstitutioner.

Din opgave vil blive at være leder og projektkoordinator for de mange processer medarbejderne deltager i. Her kan nævnes udvikling af uddannelsesmodeller, udvikling af overgangsordninger, fagprøver, læringsplaner, IT strategier og faglige retninger ved hærens enheder.

Du vil som elements leder, indgå i sektionens ledelsesteam og referer til sektionschefen og dennes næstkommanderende.

Dine hovedopgaver vil være at:
• Deltage i udvikling, implementering og drift af pilotprojekt erhvervsrettet konstabel-uddannelse i samarbejde med øvrige medarbejdere i elementet og med øvrige aktører, herunder Hærens enheder, øvrige værn og styrelser og eksterne aktører.
• Rådgive HKO i Det Faglige Udvalg.
• Bidrage og støtter sektionschefen i relevante sager vedr. EKU.
• Bidrage til EKU kommunikationsstrategi, herunder repræsentere EKU og hæren i forskellige fora, herunder konferencer, messer netværk, undervalg etc.
• Støtte efter nærmere aftale CH EKU med andre uddannelsesrelaterede opgaver.
• Indgå i arbejdet med at udvikle hærens nye lange værnepligt.

Du skal forvente et antal rejsedage i forbindelse med besøg og koordinering af uddannelsen ved de forskellige enheder rundt om i landet, såvel som ved øvrige militære myndigheder og civile erhvervsskoler.

Dit faste tjenestested vil, som udgangspunkt, være ved Hærkommandoen i Karup med mulighed for hjemmearbejdsdage.

Om dig

Du er først og fremmest officer. Du har en analytisk tilgang til mange opgaver og du motiveres ved at være en del af et udviklingsprojekt.
Du har god forståelse for de udfordringer det medfører, at være en del af et nyskabende pionérprojekt, hvor forskellige fagligheder skal arbejde sammen.

Som person finder du det naturligt at:
• Indgå relationer og samarbejde med andre mennesker, da stillingen indeholder et stort tværfagligt samarbejde
• Have øje for det hele menneske med åbenhed, nysgerrighed og empati
• Tilpasse dig situationen og de forandringer, der måtte opstå i forbindelse med et nyt projekt, samt gå selvstændigt, struktureret og initiativrigt til de opgaver, der ligger i stillingen, og til de opgaver, som måtte opstå undervejs i udviklingen

Kan du også byde ind med hele eller dele af disse erfaringer, vil det være en fordel:
• Sagsbehandling og opgaveløsning ved en af Forsvarets uddannelsesmyndighed.
• Forståelse for Hærens uddannelse, herunder hvordan civile uddannelser kan anvendes i samspil med uddannelse af enkeltpersoner og enheder i Hæren.
• Forståelse for det hele menneske, herunder empowerment.
• Empati og selvindsigt.
• Kendskab til kvalifikationsrammen for livslang læring

Kendskab til følgende vil være ønskeligt:

Offentlig forvaltning og administration ved samarbejde med eksterne leverandører.
ESDH WorkZone.
Det civile uddannelsessystem.
Erhvervsuddannelser (EUD).
Forsvarets Uddannelsesstrategi.
Forsvarets ledelsesgrundlag.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Ønsker du at høre mere om stillingen kan du kontakte chefen for EKU sektionen: Oberstløjtnant René Fjeldgård Pedersen, FKO-H-CHEKU@MIL.DK eller på telefon 4132 0292.
Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Sandra Bengtson Heede, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19172.

Ansøgningsfristen er den 11. august 2024 og vi forventer at afholde samtaler umiddelbart efter.

Stillingen er til besættelse 1. oktober 2024 eller hurtigst muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter, for militære ansøgere evt. FOKUS bedømmelse, eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM HÆRKOMMANDOEN
Hærkommandoen er Hærens øverste kommandoenhed og er bosiddende på Flyvestation Karup. Hærkommandoen direktivgiver og skaber rammerne for Hærens myndigheder og enheder således, at de kan løse deres opgaver. Hærkommandoen er organiseret i en G-struktur (sektioner) fra G1 til G8 og med et Ledelsessekretariat og en Kontrolsektion, der hovedsagligt har til opgave at støtte Chefen og Næstkommanderende i deres daglige styring og ledelse af Hæren.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6084119

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet