Koordinator for strategiske transporter i Forsvarets transportmyndighed

dato

Vil du have en alsidig stilling med et stort ansvar, som kræver selvstændig beslutningsvirksomhed og samarbejde med internationale samarbejdspartnere, samt mulighed for at koordinere de daglige transporter af materiel og soldater til øvelser eller missioner i både ind- og udland. Så skal du læse videre her!

Om os:

Operationssektionen er en del af staben i Joint Movement & Transportation Organization (JMTO), som er Forsvarets strategiske transportmyndighed. Vi er hjemmehørende på Flyvestation Karup og er en værnsfælles myndighed med kollegaer fra både Hæren, Søværnet og Flyvevåbnet samt flere civile specialister.

Operationssektionen indsætter dagligt strategiske transporter overalt i verden for hele Forsvaret. Vi håndterer transporter via vej, vand, luft eller jernbane. Opgaverne spænder bredt, og vi arbejder tæt sammen med Operationsstaben og værnskommandoerne. Vi er med der, hvor det sker, i Forsvarets aktiviteter, og vores opgaveløsning er uundværlig.

Sammen med opgaveløsningen er trivsel, engagement og godt humør et omdrejningspunkt i sektionen.

Om stillingen:

Du bliver ansat i Operationssektionens koordinationselement (FUTURE OPS). Du vil sammen med dine kollegaer på kontoret deltage i planlægning af militære operationer og indgå i stabsarbejdet, der sikrer, at Forsvarets strategiske transporter kan gennemføres rettidigt, sikkert og på den mest hensigtsmæssige måde.

Du er ansvarlig for at skabe eksekverbare rammer for koordinering af vores strategiske transporter. Det omfatter udarbejdelse af instrukser, direktiver og opretholdelse af relationer i henhold til internationale samarbejdspartnere for at sikre effektiv ledelse og strategisk håndtering af ressourcer

Det er også en stilling, hvor du har fingeren på pulsen og hele tiden kan påvirke løsningerne af de operative opgaver.

Dine opgaver kommer til at omfatte ansvaret for:

- Ansvarlig for opretholdelse og udvikling af JMTO strategiske anvendelse af Movement Coordination Centre Europe.

- Ansvarlig for deltagelse i Nationalt og internationalt mødefora i relation til opgave og ansvarsområde.

- Sikre at relevante elementer fra Operationssektionen inddrages i sagsbehandling og opdaterer standardiserede arbejds- og flowprocesser både i forhold til JMTO-sektioner og eksterne interessenter vedrørende relaterede opgaver inden for eget ansvarsområde.

- Tilsikre prioritering af opgaver med flere transportmetoder og støtter den samlede opgaveløsning, samt fungere som kontaktpunkt under ændring af den overordnede opgave.

- Operationssektionens deltagelse i stabsarbejde i relation til større transportopgaver og særlige projekter.

- Koordination med eksterne myndigheder, fx Departementet, Operationsstaben eller værnskommandoerne, hvor Operationssektionen forventes at levere kompetence eller ressourcer.

- Bidrage til sagsbehandling og rådgivning inden for transportområdet for alle Forsvarets myndigheder.

Opgaverne er mange og varierede, og til tider går det stærkt, når missionskritiske transporter skal af sted, men det sker i et arbejdsmiljø præget af stor selvstændighed, fleksibilitet, professionalisme og godt humør.

Du bliver sidemandsoplært og får personlig vejledning, indtil du selv er klar til at løse opgaverne. Den daglige sparring med kollegaerne fortsætter dog og giver både læring og anledning til inspiration.

Din hverdag vil foregå i et kontormiljø på Flyvestation Karup, men der er mulighed for hjemmearbejdsdage og afvikling af friheder, når du har brug for det.

Rejse- og mødeaktivitet uden for normal arbejdstid kan forekomme, men vil være i begrænset omfang.

Vi kan tilbyde dig et spændende, uformelt og fagligt arbejdsmiljø samt et rigtig godt kollegialt sammenhold, hvor der er plads til fleksibilitet for den enkelte kollega.

Du får frihed under ansvar i løsningen af dine opgaver, og du vil opleve god kommunikation med alle i sektionen samt ikke mindst vores mange samarbejdspartnere.

Der vil på sigt være mulighed for avancement internt i organisationen.

Om dig:

Du har gode samarbejdsevner samt en pragmatisk tilgang til opgaveløsningen og kan lide at bringe disse evner i spil. Du har en positiv tilgang til dagligdagen, du kan arbejde struktureret samt løse flere opgaver på en gang. Du har interesse for at lære samt arbejde med komplekse logistiske løsninger, hvor flere interessenter skal bringes i spil og inddrages i opgaveløsningen.

Vi forestiller os du har en administrativ uddannelse, suppleret med en akademimerkonom. Har du kendskab til Forsvaret er det fordelagtigt. Vi har en forventning til, at du har gode kommunikationsevner på både dansk og engelsk og kan formulere dig forståeligt i tale og på skrift.

Vi forventer, at du har arbejdet med logistik og transportløsninger tidligere, idet det er en stor del af opgaverne. Vigtigst er det, at du har motivationen til at tage fat på opgaverne, arbejde selvstændig og målrettet, påtage dig ansvar og bidrage konstruktivt samt positivt til udviklingen af vores processer og opgaveløsning

Ansættelsesvilkår:
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, vil der være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Næstkommanderende i Operationssektionen, kaptajn Søren Bakbøl på tlf.: 28 19 89 08 eller mail: JMTO-O-NK@mil.dk

Hvis du har spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse Sheeba Krause på tlf.: 32 66 50 36

Ansøgningsfristen er den 9. maj 2025 og samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen er til besættelse den 1. juni 2025 eller hurtigst muligt.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM JOINT MOVEMENT AND TRANSPORTATION ORGANISATION

Joint Movement & Transportation Organization (JMTO) har til opgave at tilvejebringe og indsætte transport- og terminalkapaciteter i forbindelse med strategisk transport, deployering, redeployering og genforsyning af indsatte enheder eller enheder på øvelse, nationalt og internationalt. JMTO løser også transportopgaver for kunder udenfor Forsvaret herunder for allierede. Til at gennemføre transporterne anvender JMTO enten Forsvarets egne kapaciteter, allieredes kapaciteter eller civile leverandører.

JMTO er en værnsfælles NIV III myndighed under Flyvevåbnet og er geografisk placeret på Flyvestation Karup.

JMTO består af en stab, af ARK-projektet samt en Movement Control (MOVCON) dispositionsenhed. Dertil kommer en stor og meget aktiv reserve, som deltager direkte i opgaveløsningen i såvel MOVCON, ARK som staben. Myndigheden er sammensat af medarbejdere fra alle værn og civile specialiste

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/157f0782-b51a-4dc6-8a77-47530e23b331

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet