BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du med en stor grad af faglig stolthed, mange forskellige opgaver, og har du også fokus på en af de vigtigste opgaver fremadrettet – nemlig HR-området i rammen af et kommende forlig…?
Så er det måske dig vi mangler i Personel- og Organisationselementet til at være med til at løse de mange forskelligartede opgaver.
Stillingen er en god indgangsvinkel til et tjenesteforløb med HR-området i fokus – herunder en eventuel kommende tjeneste ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse. Men stillingen giver også mulighed for stor synlighed og kan give basis for en stillingtagen til næste niveau – herunder MMS (Master i Militær Strategi).
Endelig vil stillingen kunne søges af chefsergenter, der er talenter - via late entry.
Om os
G1 består af en oberstløjtnant som chef og tre elementer med hver deres leder:
Personel- og Organisationselementet består af en major (leder), en major, en fuldmægtig, en kaptajn, fire chefsergenter, en afdelingsleder og en kontorfuldmægtig. Elementets opgaver består blandt andet af strukturopgaver, policy på personelområdet, bemandingsgrundlag, produktionsmål og kontaktofficers opgaver m.m. Til elementet er der tilknyttet en række reserviststillinger.
Administrationselementet, består af en leder, en afdelingsleder, en korporal og en overassistent. Deres opgaveportefølje er meget varieret og består blandt andet af at servicere de lokale personeladministrative elementer ved Hærens myndigheder, herunder gennemførelse af controlling, særlig administrative støtteopgaver, håndtering af overenskomstaftaler, administrative processer/procedurer m.m.
Rekrutteringselementet består af en leder, en lærlingekoordinator, en stabshjælper og en studentermedhjælper. Opgavesættet er fokuseret imod rekrutteringsprocesser og -effekt.
Fælles for alle elementer er, at vi tilbyder en udfordrende hverdag i en spændende, dynamisk og meget velfungerende sektion, hvor faglighed, sammenhold og humor spiller en stor rolle. Vores fokus er på at løse opgaverne, men også i muligt omfang at udvikle den enkelte medarbejders potentiale. Vi fokuserer på det gode arbejdsmiljø – hvor opgaveporteføljen løses – uden overbelastning. Der mulighed for udbredt støtte fra allerede ansatte – til opgaveløsninger.
Om stillingen
Den ledige stilling er placeret i vores Personel- og Organisationselement, hvor du bliver ansat som sagsbehandler i en løngruppe 4-stilling – svarende til M321, kaptajn eller M322, majorniveauet.
Stillingen omfatter en meget bred vifte af opgaver, hvoraf blot nogle få nævnes her:
- Sagsbehandler på en række områder, herunder alle personelområder på det manuelle - og mellemlederområdet.
- Sagsbehandler vedr. bemanding af personel i rotationsstillinger ved skoler og myndigheder.
- Analyserer og udvikler produktionstal for det manuelle - og mellemlederområdet.
- Udarbejdelse af sagsoplæg og notater som beslutningsgrundlag.
- Udarbejder forslag til forvaltningspraksis inden for det manuelle – og mellemlederområdet for både civil og militæransatte.
- Koordinerer samarbejdet med FAK på skoleområdet – med primærfokus på Hærens Sergentskole.
- Udarbejder analyser på skoleområdet.
- Koordinerer optaget til sergentuddannelsen.
- Indgår i Hærkommandoens kontakthold.
Opgaverne fordrer stor grad af nidkærhed for detaljen mhp. at sikre høj grad af kvalitet – men også koordination med øvrige sektioner ved Hærkommandoens stab, Hærens myndigheder samt andre myndigheder på NIV I eks. Forsvarskommandoen, Forsvarsministeriets Personalestyrelse m.fl.
Du vil ved tjeneste ved STHKO få oparbejdet særdeles gode stabsprocedurer, der fremadrettet vil kunne gavne en stabstjeneste ved en anden myndighed. Stillingen forventes besat pr 01 MAR 2024.
Om dig
Du er kaptajn – eller på vej til at blive det. Det er vigtigt, at du har en stor faglig stolthed og ærekærhed omkring dit arbejde, din opgave og dit ansvar. På sigt skal du overfor samarbejdspartnere såvel i som udenfor Hæren kunne argumentere for den valgte løsningsmulighed. Du skal være serviceminded og kunne tale selv den mest entusiastiske samarbejdspartner til gode pragmatiske opgaveløsninger. Du er analytisk stærk, skriftligt velformulerende, udadvendt og god til at have mange bolde i luften. Du er omstillingsparat og arbejder struktureret.
Du har fokus på, og er i stand til, at fordybe dig i detaljen. Sidst, men ikke mindst. Vi vil gerne have en agerende og ikke reagerende sagsbehandler – forstået på den måde, at du er fremsynet og ikke afventer at opgaven lander på dit bord.
Af ønskelige kvalifikationer/kompetencer og interesser kan nævnes:
- Du har interesse i personel-, HR-, og bemandingsområdet
- Du har din baggrund i Hæren.
- Du har kendskab til HR-området i Hæren.
- Du ser løsninger, der tager et udgangspunkt den enkelte myndighed.
- Du har et stort ønske om at samarbejde og skabe relationer.
- Du ønsker samarbejde og formår at skabe gode relationer og et godt netværk.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajnløjtnanter/kaptajner.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes til hemmeligt og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Fast tjenestested i Karup.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte din kommende nærmeste leder MJ Gert Kingo, fko-h-g11a@fiin.dk, telefon 42 60 47 04.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent kaptajn Glen Spangenberg Rasmussen på telefon 32 66 53 61.
Ansøgningsfristen er den 21. januar 2024 og vi forventer at holde samtaler umiddelbart efter.
Stillingen er til besættelse den 1. marts 2024.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Se mere på www.forsvaret.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5962566