BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du kaptajn, brænder du for uddannelse og kontrolvirksomhed? Hvis du samtidig har profilen til at være en af drivkræfterne i en dynamisk sektion, der støtter Hærens Taktikinspektør (HTI) i udførelsen af Hærens kontrol- og tilsynsvirksomhed, så er stillingen som stabsofficer i Hærkommandoens Kontrolsektion noget for dig!
Om os
HTI varetager på vegne af Chefen for Hærkommandoen det overordnede kontrol- og tilsynsansvar i Hæren, og er tillige næstkommanderende i Hærkommandoen. HTI støttes i sit virke af Kontrolsektionen.
Kontrolsektions støtte til HTI består bl.a. i planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af kontrolvirksomheden i Hæren. Hertil kommer certificering af Hærens kapaciteter til internationale operationer og beredskaber, samt bidrag til erfaringsindhentning og udvikling i Hæren, gennem de aktiviteter, hvor der gennemføres kontrol- og kontaktbesøg.
Kontrolsektionen består af en oberstløjtnant, to majorer, to kaptajner, en chefsergent og en teknisk assistent.
Du kan læse mere om Kontrolsektionen, hvem vi er og vores opgaver her: http://team.msp.forsvaret.fiin.dk/sites/Haerkommandoen/SitePages/Kontrolsektionen.aspx
Om stillingen
Som stabsofficer i Kontrolsektionen vil du blive tildelt din egen opgaveportefølje, som du er ansvarlig for at varte og drive. Dine primære opgaver vil være at:
- Tilrettelægge, planlægge, koordinere og udføre kontrol- og kontaktbesøg ved Hærens myndigheder.
- Tilrettelægge, planlægge og koordinere inspektioner og certificeringer af Hærens bidrag til nationale og internationale operationer og beredskaber.
- Bearbejde og videreformidle aktioner fra inspektioner til relevante sektioner i Hærkommandoen.
- Skabe og have gode relationer til stab Hærkommando, Hærens seks Taktikinspektører, Hærens operative myndigheder og Regimenter, så indhentede inspektionserfaringer kan formidles og udmøntes på hurtig og smidig måde.
- Udarbejde og fremlægge skriftlige produkter for chefen for kontrolsektionen, stabschefen og HTI.
Du vil i stillingen få mulighed for at udvikle dine personlige og faglige kompetencer i en lærerig hverdag, hvor samarbejde og frihed under ansvar i opgaveløsningen er i fokus.
Stillingen rummer mulighed for hjemmearbejdsdage, og det prioriteres, at du sideløbende med den daglige tjeneste får plads til kompetenceudvikling og videreuddannelse. Hverdagen er præget af en uformel tone og godt humør, hvor der på tværs af sektionen er hyppig dialog og koordination.
Stillingen er desuden karakteriseret ved en blanding af tjeneste på kontoret i Karup, kontrol- og kontaktbesøg ved Hærens myndigheder, samt inspektioner i felten - hvilket vil give dig et solidt kendskab til Hæren generelt.
Vedr. kontrolvirksomhed i Hæren kan du med fordel læse: http://fish.msp.forsvaret.fiin.dk/service/Publikationer/PUB_Bibliotek1/FKOBST%20H.180-900.pdf
Om dig
Du er kaptajn, har været underafdelingschef og måske været i stab. Du kan med fordel have være udsendt til international tjeneste, men dette er ikke et krav.
Du er tillige en person der:
- har en god situationsfornemmelse.
- er holdspiller og med et udpræget planlægningsgen, der aktivt bidrager til driften og videreudviklingen af processerne i Kontrolsektionen.
- har gode analytiske evner, og kan omsætte disse til skriftlige produkter.
- kan arbejde selvstændigt og sætter en ære i at levere gennemarbejdede produkter til aftalt tid og i en kvalitet, der kan forelægges Hærens øverste ledelse.
Du er fortrolig med Office-pakken. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til WorkZone, men det er ikke et krav.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajnløjtnanter/kaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Ved besættelse af stillingen efter ansøgning bortfalder nuværende personlige kvalifikationstillæg, men der vil i forbindelse med ansættelse være mulighed for at forhandle et personligt kvalifikationstillæg/funktionstillæg.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Såfremt du er udpeget til INTOPS skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte nuværende stillingsindehaver KN Thomas Stoltze Andersen via mail FKO-H-KT05@mil.dk, eller chefen for Kontrolsektionen OL Søren Søndergaard Jensen via mail FKO-H-CHKT@mil.dk eller telefon 2020 1493.
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Julie Kastoft-Christensen via mail FPS-JUK@mil.dk eller på telefon 7281 9890.
Ansøgningsfristen er den 16. september 2024, og vi forventer at gennemføre samtaler kort herefter og om muligt til besættelse pr. 1. oktober 2024 eller snarest herefter.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106684