BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af den sektion, der har ansvaret for efterretningstjenesten i relation til såvel nationale som internationale danske indsatte enheder og kapaciteter.
Er du ansvarsfuld og selvstændig? Har du lyst til et spændende og alsidigt job med mange forskellige opgaver? Elsker at arbejde med IT i rammen af efterretningstjeneste og er du god til at samarbejde? Så er det måske dig vi søger til jobbet som Informationmanager til Efterretningssektionen J2.
Ønsker du en stilling med en høj grad af gensidig fleksibilitet og ansvar? Så er det nu, du skal søge – vi har brug for dig!
Om os
Operationsstaben har ansvaret for at lede og koordinere alle Forsvarets operative indsættelser og styrkebidrag såvel nationalt som internationalt. Operationsstaben er struktureret efter en traditionel J1-J9 struktur, og den ledige stilling er i Efterretningssektionen (J2), der er placeret på Flyvestation Karup.
Den brede opgaveportefølje betyder, at hverdagen både rummer opgaver præget af fordybelse og tålmodig opbygning af viden og andre, som er præget af uforudsigelighed og med udfordringer, der kræver handling og beslutsomhed.
Vores miljø er værnfælles, hvor koordination og løbende drøftelser er en naturlig del af hverdagen og omgangstonen er fri og uformel. Vi er et dynamisk team af snart 20 dedikerede medarbejdere fra henholdsvis Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet samt civile analytikere med et tæt sammenhold og en god stemning.
Om stillingen
Dine opgaver vil være mange og alsidige, administrative som praktiske. Først og fremmest er du en central person i forhold til vedligeholdelse, design og koordination af J2 hjemmesider og SharePoint-sites på FSV HEMNET og FIIN.
Du gennemfører indsamling, registrering og uploading af materiale i J2 efterretningsdatabaser.
Du bidrager til håndtering af de Request for Informaiton (RFI), der modtages og afsendes fra OP J2, samt besvarelse af disse og bidrager til OP J2 Open Source Intelligence (OSINT) indhentning.
Arbejdet foregår i tæt dialog med og inden for hele sektionen, hvor der er godt miks af erfaring og nye friske kræfter.
Vi lægger stor vægt på at skabe rum for kompetenceudvikling og andre udviklende aktiviteter, og vi har fokus på den nødvendige balance mellem arbejds- og privatliv.
Der vil i stillingen være gode muligheder for personlig udvikling og deltagelse i nationale og internationale kurser samt anden efteruddannelse.
Om dig
Du er erfaren i tjenesten og kan arbejde selvstændigt med dine opgaver. Du må gerne have gjort tjeneste i en større stab.
Du har gode samarbejdsevner og vant til at indgå i et team, er fleksibel samt har et godt indblik i Operationsstabens opgaver. Du håndterer både de rutinemæssige opgaver, samt de mere udfordrende.
Du har indgående forståelse for- og erfaring med at arbejde med efterretning på værnsfælles niveau.
Du har erfaring fra arbejdet som Information Manager i en efterretningsenhed/sektion.
Du er superbruger med stor erfaring i brugen af SharePoint-løsninger og har generelt en meget god forståelse og rutineret i anvendelsen af IT generelt (Hardware og software)
Endeligt har du indgående kendskab til og erfaring i brugen af BICES og internet søgeredskaber.
Du besidder gode engelsk kompetencer på sprogkode-niveau 3-3-3-3
Du skal kunne sikkerhedsgodkendes til CTS.
Det forventes, at du har kørekort kategori B.
Du betragter dig selv som servicemindet, fleksibel, selvstændig og omstillingsparat.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en korporalstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er, afhængig af værnstilknytning, reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder, eller den til enhver tid gældende overenskomstaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hærens Konstabel- og Korporalforening for konstabelgruppen af linjen og reserven, konstabelelever og korporaler af linjen og reserven i Hæren.
Stillingen kan besættes af en konstabel med et godt udviklingspotentiale.
Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre og relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til korporal kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Karup.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingsindholdet, er du velkommen til at kontakte J2 souschef, major Michael Queck: 4132 0402.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Birgit Dyrholm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 71 eller mail FPS-BDY@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er 13. oktober 2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 1. november 2023.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM Forsvarskommandoen
Forsvarskommandoen er Danmarks og Rigsfællesskabets øverste militære myndighed.
Forsvarskommandoen løser opgaverne under mottoet ”Værd at kæmpe for”, og vores primære ansvar er at udvikle, producere og indsætte de militære kapaciteter og enheder i nationale og internationale opgaver.
Forsvarskommandoen ledes af forsvarschefen, der samtidig er forsvarsministerens øverste militærfaglige rådgiver. Forsvarschefen har tillige ansvaret for den operative ledelse af de danske militære styrker. Forsvarskommandoen består af Forsvarsstaben og de fem kommandoer; Hærkommandoen, Søværnskommandoen, Flyverkommandoen, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912486