HR-Partner for Hærkommandoen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for HR og vil du være en del af et dynamisk team, der støtter chefen for Hærkommandoen og hans underlagte myndigheder?
Ser du dig selv arbejde i et værnfælles miljø omgivet af engagerede og dygtige kollegaer? Er du handlekraftig, udadvendt og ansvarsbevidst?
Så er du måske netop den medarbejder, vi søger som HR-partner for Hærkommandoen.


Om os

Hærkommandoens HR-Partnerelement har en central og koordinerende rolle på tværs af Hæren vedrørende operationalisering og implementering af HR-strategien samt øvrige HR tiltag. Vi leverer støtte og sparring til chefer og ledere ved Hærkommandoen samt Hærens enheder.

Vi bidrager til, at Hæren er bemandet med kvalificerede soldater i rette tid og på rette sted.

Elementet består af seks engagerede, dedikerede og dygtige medarbejdere, der har fokus på et godt og konstruktivt samarbejde såvel internt som eksternt.

Vi tilbyder en stilling i et dynamisk miljø med en uformel omgangstone og engagerede kollegaer. Vi formår både at løse opgaven til tiden og tage hensyn til de mennesker, som vi arbejder sammen med. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med gode muligheder for kompetenceudvikling.

Om stillingen

Du bliver en del af et team, der vejleder og støtter Hæren inden for personelområdet.

Du gennemfører selvstændig sagsbehandling og rådgivning primært inden for værnepligtige, HRU samt M1xx og M2xx området.
Du tilvejebringer, bridrager og bearbejder ledelsesinformation, herunder diverse personel opgørelser.
Du gennemfører individuelt opgaveløsning af forvaltningsopgaver, herunder er med til at optimere interne og eksterne arbejdsprocesser i koordination med de andre i teamet.

Dine individuelle kompetencer og interesser giver ligeledes god mulighed for at påvirke dine opgaver.

Vi tilbyder muligheden for kompetenceudvikling igennem spændende arbejdsopgaver, sparring og interne/eksterne kurser.

Vi arbejder som udgangspunkt inden for almindelig daglig arbejdstid, men der kan i perioder være behov for overarbejde ligesom du må forvente lejlighedsvis rejseaktivitet i forbindelse med deltagelsen i relevante mødefora m.v.

Om dig

Du er en erfaren seniorsergent.

Det er en stor fordel, at du har kendskab til Hæren og dets virke, og at du ligeledes har stor kendskab til Hærkommandoens organisation og stabsprocedurer.

Det er en vigtig forudsætning, at du har et indgående kendskab til og erfaring med DeMars (SAP) og Microsoft Excel, idet det er værktøjer du skal anvende i dit daglige virke i funktionen.

For at opnå succes i stillingen, er det afgørende, at du er initiativrig, imødekommende og relationsskabende.

Som person er du løsningsorienteret og forstår den sammenhæng opgaven indgår i. Du trives med at tage ansvar, begå dig i en understøttende rolle og kan stå på mål for HR-strategien.

Du har et positivt menneskesyn, er udadvendt, handlekraftig og er god til at samarbejde og kommunikere med alle niveauer på en klar og konstruktiv måde.
Du motiveres af at levere god og helhjertet støtte, hvor modtagers behov bliver tilgodeset igennem faglig ekspertise, personlig håndtering og gensidig sparring.
Du er god til at formidle budskaber og ideer på en inspirerende og informativ måde – både i skrift og i tale. Kommunikation er vores håndværk.
Du er selvstændig, diplomatisk og ansvarsbevist og du evner selv at prioritere arbejdsopgaverne og strukturere din arbejdsdag.
Du ønsker at indgå i et team hvor vi støtter, hjælper og sparrer med hinanden, hvilket vil kræve aktiv deltagelse i vores fælles aktiviteter af både social og faglig karakter.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en seniorsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være på Flyvestation Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING:
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte major Benny Egelykke Werge på telefon 29 21 69 89 eller FIIN; FPS-BEW.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.

Ansøgningsfristen er den 1. april 2024 og der vil evt. blive gennemført samtaler løbende inden ansøgningsfristen. Stillingen ønskes besat 1. juli 2024.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS PERSONALESTYRELSE
Forsvaret, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og ministerområdets øvrige myndigheder løser nogle helt særlige opgaver for rigets sikkerhed – nogle gange med livet som indsats. Vi bidrager til den operative kerneopgave ved at rekruttere og fastholde kompetente mænd og kvinder til mere end 40 uddannelser og 20.000 stillinger. Og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Det stiller særlige krav til os som HR-organisation.
Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren. Det kræver, at vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med specialer inden for militærfaglighed, psykologi, rekruttering, marketing, arbejdsmiljø, jura, mangfoldighed og meget mere. Og vi står klar, når det gælder - også uden for almindelig åbningstid. Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet.
Vi er en udviklingsivrig arbejdsplads, hvor ansvar følger initiativ, og hvor dagene sjældent ligner hinanden. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Og den faglige udvikling følger med. Vi er en travl arbejdsplads med et stærkt kollegialt fællesskab. Det har vi også brug for – Danmarks sikkerhed kræver mere end almindelig HR.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011762

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet