Holdofficer Flyvevåbnets Officersskole

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Flyvevåbnets Officersskole søger dedikerede og inspirerende ledere, mentorer og administratorer til holdofficersstillinger.

Vil du være med til at uddanne Flyvevåbnets kommende officerer? Kan du se dig selv som et forbillede for de kommende officerer og har du lyst til at være en aktiv bidragyder til udviklingen og driften af Flyvevåbnets officersuddannelser? Hvis du har mod på at tage tørn for at få skabt et solidt fundament for Flyvevåbnet i fremtiden, skal du søge en holdofficersstilling ved Flyvevåbnets Officersskole.

Om os

Uddannelsessektionen, som er en del af Flyvevåbnets Officersskole, består af fire holdofficerer og en chef. Uddannelsessektionen har ansvaret for kontinuerligt at kvalitetssikre og facilitere gennemførelsen af officersuddannelserne i Flyvevåbnet. Uddannelsessektionen har det overordnede ansvar for koordinationen af den praktiske gennemførelse og er med til at sikre, at uddannelsen er tidssvarende og understøtter Flyvevåbnets behov, hvilket sker i et tæt samarbejde med bl.a. Flyverkommandoen og sektioner/skoler inden for Forsvarsakademiet.

Flyvevåbnets Officersskole er en relativt lille arbejdsplads, hvor alle er engagerede i og bidrager til udviklingen af fremtidens officerer. Chefen for Flyvevåbnets Officersskole har som studiechef en interesse i at følge den enkelte årgangs og kadets udvikling, og dette sker bl.a. gennem dialog med holdofficererne, som har den daglige kontakt med kadetterne. Ud over uddannelsessektionen består Flyvevåbnets Officersskole af en Planlægnings- og Koordinationssektion samt Flyvevåbnets Sergentskole. Alle bidrager de aktivt til Uddannelsessektionens uddannelses- og planlægningsmæssige aktiviteter.

Om stillingen

Hverdagen som holdofficer er meget varieret og spænder fra dage bag skrivebordet med koordination, planlægning og sagsbehandling til dage, hvor du følger kadetterne.

Holdofficererne er omdrejningspunktet for gennemførelsen af officersuddannelserne. Det koordinerende og planlægningsmæssige arbejde, som holdofficeren forestår, er forudsætningsskabende for officersuddannelserne som helhed. Som holdofficer udfylder du en vigtig rolle i forhold til kadetternes personlige såvel som faglige udvikling. Du vil have såvel det forvaltningsmæssige som det ledelsesmæssige ansvar for kadetterne. .Det er også dig som holdofficer, der i mange tilfælde ville skulle indstille en kadet til afgang og forberede såvel kommission som afvikling.

Som holdofficer vil du være en af de officerer ved Flyvevåbnets Officersskole, som kadetterne har den tætteste kontakt til, hvorfor du vil have et særligt ansvar i forhold til at fremstå som det gode eksempel. Du skal som holdofficer støtte deres udvikling igennem dit virke, hvor der ikke altid tilbydes løsninger, men refleksion over mulige handlingsrum.

Der vil løbende være planlægnings- og koordinationsopgaver, da uddannelsen gennemføres i tæt samarbejde med Flyverkommandoen, Flyvevåbnets enheder, Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste samt interne samarbejdspartnere ved Forsvarsakademiet. Du vil derfor - ud over den løbende koordination med eksterne myndigheder - skulle lede og indgå i arbejdsgrupper med deltagelse fra andre niveau II myndigheder.

Dit faste tjenestested er på Flyvestation Karup, men da Flyvevåbnets Officersskole har til huse både i Karup og i København, må der forventes lidt rejseaktivitet. Derudover kan der være enkelte udlandsrejser forbundet med stillingen.

Om dig

Du er kaptajn (M321) eller en erfaren premierløjtnant (M312), der er ved at afslutte videreuddannelsen til kaptajn, og i så fald vil du blive ansat på uddannelsesaftale og bestride stillingen som funktion i højere stilling.

Din tjenestegren eller værnstilknytning er ikke vigtig, men derimod er det vigtigt, at du har lyst til at medvirke til den fortsatte udvikling og gennemførelse af officersuddannelserne i Flyvevåbnet. At du – sammen med resten af Uddannelsessektionen – vil arbejde for at producere de bedst mulige officerer til Flyvevåbnet – herunder at give dem den bedste faglige ballast og støtte deres personlige udvikling.

Du behøver ikke at have erfaring fra det uddannelsesmæssige område. Det vil dog være en fordel, hvis du er god til at strukturere og koordinere arbejdsprocesser, da du ofte vil skulle gå til og fra opgaver. Det forventes, at du i høj grad selv kan tilrettelægge din opgaveløsning, og at du udviser initiativ i forhold til koordination og formidling af information både internt såvel som eksternt.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling herunder anvendelsen af WorkZone, da systemet er udgangspunktet for al personelforvaltning på officersskolen, men hvis du ikke har det, vil du få mulighed for at opbygge kompetencer inden for området. Endvidere vil det være en fordel, hvis du har et bredt kendskab til Flyvevåbnets organisation og et godt netværk på tværs af Forsvarets myndigheder, da dette vil lette dit daglige arbejde.

Du har en høj grad af integritet og handlekraft, og du er ikke bange for at træffe beslutninger. Som person er du samarbejdsorienteret, åben, empatisk, pragmatisk samt besidder en veludviklet situationsfornemmelse. Du har gode kommunikative evner og rummer og ser styrken i forskellighed.

Du kan se dig selv i et lille team, hvor det store fokus på kadetternes udvikling ikke står i vejen for vores egen og fælles udvikling. Et team, hvor vi prioriterer at investere i hinandens kompetenceudvikling i en travl og varieret hverdag.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter og er med fast tjenested på Flyvestation Karup. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets koncern, vil du være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets Koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende humanitære og andre operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå forsvarets Fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS skal du gøre opmærksom på det i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Uddannelsessektionen MJ Carina Bergman, tlf. 20824222 eller via mail: FAK-FLOS-U01@fiin.dk

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Sandra Bengtson Heede, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19172.

Ansøgningsfristen er den 25. juni 2023 og samtaler forventes gennemført i uge 26. Stillingen er ledig med tiltrædelse den 1. august 2023.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSAKADEMIET
Forsvarsakademiet er dansk forsvars værnsfælles center for militære studier. Vores aktiviteter består af uddannelse, forskning, rådgivning og formidling inden for militære kerneområder. Ydelserne er overvejende for Forsvarets egne myndigheder og ansatte, men der udbydes også enkelte kurser til civile uden for Forsvaret. Gennem forskningsbaseret uddannelse i militære studier bidrager Forsvarsakademiet til, at Forsvarets chefer kan kæmpe og vinde i morgendagens
konflikter.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183702&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848480

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet