BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du stor operativ indsigt inden for helikopterområdet? Er du udviklingsmæssig funderet og kan du lide at tage styring? Så er jobbet som helikoptersagsbehandler i Udviklings- og Planlægningsstaben lige noget for dig.
Om os
Programsektion 2 (STY4) er en del af Udviklings- og Planlægningsstabens Styringsafdeling (STY), og består af et Sømilitært og et Luftmilitært element. Sektionens hovedopgave er at varetage projekt- og programstyringsansvaret for udviklingsprojekter vedrørende luftmilitære og maritime kapacitetsudvikling – STY4 bidrager derigennem til design af fremtidens forsvar.
I praksis leder, styrer og koordinerer sektionen udviklingsprojekter gennem program- og projektorganisationer og har derigennem det overordnede ansvar for udarbejdelse af styringsdokumenter og produkter relateret til anskaffelse, opdatering og implementering af luftmilitære og maritime kapaciteter.
STY4 har derfor en bred berøringsflade på tværs af kommandoer og stabe internt i Forsvaret over til eksterne styrelser og myndigheder, hvor særligt samarbejde med Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse udføres på daglig basis.
STY4 er kendetegnet ved udpræget grad af professionalisme, høj faglighed og en visionær tilgang til udviklingen af Forsvarets luftmilitære og sømilitære kapaciteter.
Om stillingen
Du vil blive en del af det Luftmilitære Programstyringselement (STY4 LUFT), hvor du sammen med syv engagerede kollegaer skal styre, lede og koordinere programmer og projekter relateret til udvikling, anskaffelse og implementering af Forsvarets luftmilitære kapaciteter. Din primære opgave vil være at varetage udviklingsaktiviteter for forsvarets helikopterkapaciteter. Du vil blive involveret i de enkelte udviklingsaktiviteter i hele deres livscyklus lige fra idé-fase over etablering af et projekt til afslutning af projektet, og du vil have forskellige roller i de respektive faser. I de indledende faser vil du typisk støtte andre sektioner eller afdelinger i UP med din indsigt i helikopterkapaciteterne, mens du i de efterfølgende faser sikrer etablering og gennemførelse af projekter og programmer. I praksis vil du bl.a. skulle bidrage til udarbejdelse af analyser og business cases samt være en drivende kraft i projektgrupper, arbejdsgrupper, mødefora m.v. på tværs af koncernen. Du vil således have en central rolle i sikring af, at projekter bliver ført ud i livet til størst mulig gavn for helikopterkapaciteterne.
Ud over det projektorienterede arbejde vil du desuden varetage sektionens generelle sagsbehandling af helikopterområdet, der bl.a. omfatter deltagelse i kapacitetsmøder for de respektive helikopterkapaciteter og sparring med øvrige sektioner og afdelinger i UP om helikopterrelaterede emner.
Om dig
Du er en erfaren kaptajn med bred erfaring fra forsvarets helikopterkapaciteter og indsigt i såvel Flyvevåbnet som i resten af koncernen.
Vi lægger vægt på, at du er stærk inden for FOKUS kompetencerne: samarbejde, planlægning, helhedsorientering, styring og initiativ, da disse ses som særligt vigtige for dit virke som helikoptersagsbehandler i STY4. I praksis betyder det, at du arbejder systematisk, kan identificere sammenhænge og udnytte opståede muligheder i et dynamisk miljø, samt er god til at etablere og vedligeholde relationer på tværs af koncernen. Ydermere er du selvkørende og handlekraftig ift. planlægning og igangsættelse af leverancer, og du trives med at interagere med medarbejdere og chefer på højere niveau i en politisk styret organisation. Sagsbehandlererfaring på NIV I og II er en fordel. Erfaring med og interesse
for projekt- og programledelse vil legeledes være en fordel, da dette udgør en del af stillingen.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajnløjtnanter/kaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes til hemmeligt og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Fast tjenestested i Karup
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af det luftmilitære element major Jarl Købsted på telefon 22 51 77 22.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent kaptajn Thomas Gjøll Hansen på telefon 32 66 59 08 eller på mail: FPS-THH@fiin.dk
Stillingen er til besættelse snarest mulig og ansøgningsfristen er søndag den 14. april 2024. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i den efterfølgende uge.
Send motiveret ansøgning og CV via linket hvor FOKUS, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter også kan vedhæftes. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6020200