Har du lyst til at være med til, at udvikle Flyvevåbnets rolle i geospatial støtte, med fokus på understøttelse af operative behov ved de flyvende enheder, så er du måske den kollega vi søger.
Om os
Helikopterafdelingen i Flyverkommandoens Kapacitetsdivision er ansvarlig for Flyvevåbnets helikoptere, støttefly, samt støtte til alle vores forskellige flytyper.
I Flystøttesektionen har vi ansvaret for stillingtagen til spørgsmål vedrørende Special Air Operations, Fly- og Nødudstyr, Mission Support, herunder geospatial materiale, og Electronic Warfare.
Sektionens medarbejdere kommer fra forskellige baggrunde og der foregår en stor udveksling af erfaring og vidensdeling på tværs af kapaciteterne.
Hos os vil du opleve et dynamisk arbejdsmiljø med fokus på kvalitet i opgaveløsningen, men ligeledes et udtalt fokus på trivsel som efterlader fleksibilitet og plads til familielivet gennem fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde.
Om stillingen
Du vil dagligt arbejde med systemer og produkter til understøttelse af enhedernes operative behov, samt være med til at præge Flyvevåbnets fremtidige geospatiale støtte, på tværs af enheder og kapaciteter.
Du bliver de operative enheders bindeled, til Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Udviklings- og Planlægningsstaben, NATO- arbejdsgrupper og civile virksomheder, som alle arbejder for, kontinuerligt at udvikle og optimere geospatiale krav, muligheder og produkter til alle flytyper i Flyvevåbnet. Gennem nationale og internationale fora, vil du få en meget bred kontaktflade til både militære og civile samarbejdspartnere, hvorigennem vores geospatiale fagområde driftes og udvikles.
Du vil komme til at arbejde aktivt med geospatiale produkter, som f.eks. koordination, produktion og test af digitale specialkort til alle Flyvevåbnets kapaciteter, samt udvikling og vedligehold af vores Obstruktionsdatabase (ODB). Planlægning, gennemførsel og rapportering af TACAN/PAPI og TMA Radar test, samt kvalitetssikring af ODB, medfører jævnligt flyvende tjeneste, primært med T-17 fly. Udviklingen af vores kapaciteter betyder, at du løbende skal holde dig opdateret, således at dine faglige anbefalinger kan understøtte Forsvarets ambitioner for Flyvevåbnets opgaveløsning.
Opgaverne spænder således bredt over både systemkendskab og operativ anvendelse, samt faglig indsigt i flyoperationer og geospatiale produkter.
Den brede kontaktflade betyder, at du kan forvente tjenesterejse både nationalt og internationalt i op til 2 uger årligt, primært til destinationer i Europa.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en uddannelse indenfor geografiske Informationssystemer (GIS) samt kortlægning.
Du er en holdspiller, der vægter gode relationer til dine kolleger samt trivsel i enheden højt.
Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og at du har et indgående kendskab til ARC-GIS kortprogram, samt systemkendskab til vedligehold af databasestyret kortgenerering.
Derudover er det vigtigt, at du har indsigt i geospatial støtte til flyoperationer, herunder at du er i stand til, aktivt at søge ny viden og svar hos kollegaer og samarbejdspartnere.
Du skal have et godt overblik og kunne tænke på tværs af Flyvevåbnets kapaciteter, for at opnå synergi mellem flytypespecifikke krav og generelle fællesområder. Du skal være opsøgende med henblik på at sikre, at vore flyvende besætninger har de bedste muligheder for at operere og løse deres opgaver.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst.
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er på Flyvestation Karup.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Klaus S. Kyrval på telefon 7281 1610.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia Backhausen på telefon 3266 5574. Træffes ikke i perioden fra og med den 19. december 2025 til og med den 4. januar 2026.
Ansøgningsfristen er den 14. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse den 1. februar 2026.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om flyverkommandoen
Flyverkommandoen består af en Operationsdivision med et National Air Operation Centre (NAOC), en Planlægnings- og Kapacitetsdivision, Aviation Safety og en Ledelsessektion. Flyverkommandoen planlægger og gennemfører nationale luftoperationer og luftmilitære øvelsesaktiviteter, opstiller Special Operation Air Task Group, er ansvarlig for styrkeproduktionen ved Flyvevåbnets enheder, samt støtter underliggende myndigheders opgaveløsning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej, Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-01-2026;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/28baa15e-510b-4a13-8322-7fcd2f48d533