Flyvestation Karup: Stabsofficer til Planlægningssektionen i Søværnskommandoen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du fagligheden i orden, er du nytænkende og har blik for helheden. Har du mod og lyst til at arbejde med Søværnets planlægning, styrkeproduktion, udvikling og indsættelse, så er der mulighed for at søge stillingen som sagsbehandler i Planlægningssektionen i Søværnskommandoen.

Om os

Planlægningssektionen i Søværnskommandoen er placeret i Karup, men der arbejdes fleksibelt fra flere lokationer i landet.

Sektionen består af en CH og NK samt 10 stabsofficerer fordelt på følgende teams; Fleet Plans, Operationer, Maritime luftoperationer, Maritimt Sikkerhedssamarbejde, Mine warfare og Øvelser.

Sektionen er organisatorisk placeret i Planlægningsdivisionen i Søværnskommandoen. Sektionen er ansvarlig for programlægning og aktivitetsstyring af Søværnets samlede aktiviteter. Vi er ligeledes ansvarlig for opstilling af det operative planlægningsgrundlag for styrkeproduktion, beredskaber og indsættelser. Vi fastsætter krav og prioriteringer til styrkeproduktionen ud fra et policymæssigt, styrkeproduktionsmæssigt og udviklingsmæssigt perspektiv. Vi dækker et bredt felt af faglighed, herunder blandt andet integreret missil og luftforsvar, Seabed warfare og helikopteroperationer. Vi deltager aktivt i udvikling af grundlaget for Søværnets nye kapaciteter i rammen af det nye Forsvarsforlig. Sidst men ikke mindst er vi ansvarlige for udvikling af Søværnets plankompleks i rammen af National Forsvarsplan.

Sektionen er desuden faglig forankring for en række af udsendte stabsofficerer.

Om stillingen

Planlægningssektionen arbejder i snitfladen mellem policy-strategi-operationer og taktik. Samarbejde og koordination med såvel Forsvarsstaben, øvrige Kommandoer samt Søværnskommandoens underlagte myndigheder er vores dagligdag. Samtidig bringer arbejdet os tæt på processer mellem det militære og det politiske niveau. Sidst men ikke mindst har vi et bredt og tæt samarbejde med internationale organisationer. Det er i dette felt du skal kunne arbejde i. Stillingen der er til besættelse, er en sagsbehandlerstilling i teamet Operationer. Afhængig af de kompetencer du bringer til sektionen, og dine ønsker om videreudvikling vil du også blive inddraget i arbejdet i de øvrige team i sektionen.

Dine hovedopgaver vil blandt andet kunne være:
• Ansvar for videreudvikling og koordinering af Søværnet de af National Forsvarsplan. Herunder indgå i diverse operative planlægningsgrupper/team under ledelse af Forsvarskommandoens Operationsstab.
• Ansvar for at inddrage udviklingsperspektiver vedr. kommende maritime kapaciteter i National Forsvarsplan.
• Deltage i Operative planlægningsgrupper i forbindelse med indsættelser af Søværnets enheder i internationale operationer.
• Bidrage med aspekter fra National Forsvarsplan til Søværnets planlægning af styrkeproduktionen, herunder SVK handlingsprogram.
• Bidrage til Søværnets langtidsplanlægning ift. indsættelse af Søværnets enheder.
• Understøtte Chefen for Søværnskommandoen i forhold vedr. National Forsvarsplan.

I stillingen indgår du som del af CH SVK operative virke i rammen af CTF 420. Det betyder at du indgår som Battlewatch for CTF 420. Har du evner, mulighed og lyst har du også mulighed for – periodevis – at blive del af SVK Føringsstab ifm øvelser eller udsendelser.

Der kan forventes deltagelse i møde- og konferencevirksomhed, hvilket inkluderer tjenesterejser til udlandet. Du vil blive tilbudt relativt stor fleksibilitet i forhold til arbejdstid og arbejdssted.

Du vil få udleveret FIA/FAP og mobiltelefon, hvilket blandt andet giver mulighed for at arbejde fra hjemmet, når tjenesten tillader det.

Om dig

Du er orlogskaptajn eller kaptajnløjtnant med igangværende MMS, og har gennemført TOK samt har erfaring fra sejlende tjeneste.

Du prioriterer samarbejde, koordinering og inddragelse. Du formår at indgå i komplekse samarbejdsrelationer både national og internationalt. Du kan indgå i såvel arbejdsfællesskaber samt arbejde selvstændigt. Med din opgaveportefølje får du udstrakt grad af ansvar.

Du er beslutningsdygtig, og risikovillig indenfor rammerne af den guidance du bliver givet. Derfor skal du have god dømmekraft samt faglig og personlig integritet.

Du er nytænkende, og skal kunne omsætte nye ideer i arbejdet i praksis.

Du kan formulere dig sikkert og præcist i både skrift og tale. Det er afgørende, at du behersker engelsk såvel skriftligt, som mundtligt, da en del planlægning og mødedeltagelse finder sted på engelsk.

Ud over det, så bidrager humor og kollegialt sammenhold særdeles positivt til vores hverdag, så du skal have lyst til at kommunikere, bidrage og argumentere.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Hvis du er kaptajn/kaptajnløjtnant og er i gang med at gennemføre Master i Militære Studier eller anden relevant masteruddannelse, kan du ansættes i stillingen som kaptajn/kaptajnløjtnant mod, at der indgås en uddannelsesaftale indtil uddannelseskravet kan honoreres. Ansættelse og aflønning sker i så fald som kaptajn/kaptajnløjtnant i henhold til reglerne for funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som major/orlogskaptajn kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.

Som ansat på Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos chefen for planlægningssektionen, kommandørkaptajn Brian Møller Ottesen på telefon 22 95 68 57 eller via mail FKO-SV-CHN5@MIL.DK. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Britt Holde på telefon 728 19143.

Ansøgningsfrist er onsdag den 18. september 2023. Samtaler afholdes i uge 39. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem diversitet og nytænkning. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM SØVÆRNSKOMMANDOEN
Søværnskommandoen består af Kapacitetsdivisionen, Planlægnings- og Operationsdivisionen, Uddannelses- og Træningsdivisionen samt et ledelsessekretariat. Derudover er Søværnets fire uddannelsescentre og Søværnets Center for Administration underlagt kommandoen.
Søværnskommandoen er ansvarlig for styrkeproduktion inden for det sømilitære område, herunder for at styrkeproducere og opstille sømilitære enheder inklusive Søværnets Nationale Maritime Operationscenter, samt for at støtte underliggende myndigheders opgaveløsning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185291&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896912

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet