BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være i centrum for luftoperationer i Flyvevåbnet, så har du nu muligheden i et særdeles spændende og ansvarsfuldt job. National Air Operations Centre (NAOC) tilbyder en operativ stilling som Senior Duty Officer assistent ved Flyverkommandoen.
Om os
Flyverkommandoen er organiseret i en Planlægnings- og Kapacitetsdivision samt en Operationsdivision og udøver ledelse, styring og føring af Flyvevåbnets myndigheder.
Operationsdivisionens primære opgave er national operativ planlægning og koordination af Flyvevåbnets indsættelser og beredskaber, hvilket sker i samarbejde med såvel nationale som internationale partnere. Herudover opstiller Operationsdivisionen et National Air Operations Centre (NAOC), der er ansvarlig for føring af Flyvevåbnets enheder døgnet rundt i fred, krise og konflikt.
Om stillingen
Som Senior Duty Officer assistent (SDOA) er du underlagt Senior Duty Officer (SDO) og støtter denne i den daglige opgaveløsning. Sammen med SDO bemander SDOA NAOC operationsrum i Karup 24/7 og sammen styrer I FLV indsatte enheder og koordinerer med overliggende militære samt civile myndigheder. Vagtteamet løser pålagte opgaver på vegne af CH NAOC og indgår som et vigtigt koordinerende led i kommandokæden for det danske luftforsvar.
SDOA vedligeholder og opdaterer sektionens operative arkiv i WorkZone.
SDOA moniterer en række operative systemer og er ansvarlig for modtagelse af X-post til både NAOC og den øvrige del af Flyverkommandoen. SDOA er desuden ansvarlig for føring af elektronisk operationsdagbog. SDOA uddannes som kryptooperatør og har det daglige ansvar for håndtering af NAOC kryptomateriel.
En af dine primære operative opgaver er at støtte SDO i dennes operative ansvar for overvågning og suverænitetshævdelse af dansk luftrum, herunder medvirke til indsættelse af det danske afvisningsberedskab samt selvstændig indsættelse af øvrige FLV beredskaber. Du bidrager desuden til afviklingen af alle planlagte daglige flyvninger. Denne plan kaldes Air Task Order (ATO) og indeholder alle dagens flyvninger. Rettelser til denne plan vil være dit ansvar i afviklingsperioden.
Ved siden af vagttjeneste, støtter du også jævnligt med produktion af daglig ATO.
NAOC udvikles til at kunne virke under øget nationalt beredskab. Stillingen tilbyder derfor mulighed for udvikling og videreuddannelse på det operative område. I takt med at dine kompetencer udbygges, vil du få mulighed for at deltage i øvelser og operationer i både ind- og udland, og du skal derfor være indstillet på deltagelse i international operationer og øvelser, såfremt dette behov opstår.
Om dig
Du brænder for Flyvevåbnets operationer. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring fra en stilling i et operativt miljø. Din indstilling og din interesse for et job i et operativt miljø er det vigtigste. Vi vil vurdere dit operative ståsted og tilpasse din uddannelse herefter.
Det er en forudsætning, at du kan udcheckes og godkendes som SDOA. Dine engelskkundskaber skal være gode og stillingen kræver godkendelse til HEMMELIGT. Du skal helbredsmæssigt kunne godkendes til udsendelse i internationale operationer.
Gode samarbejdsevner, stort overblik, evnen til at holde mange ”bolde i luften”, selvstændighed og en pragmatisk opgavetilgang er vigtige egenskaber hos en SDOA. Vi forventer, at du naturligt bidrager til den samlede opgaveløsning og at du samtidig kan håndtere en hverdag med fyldt med operative udfordringer.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en sergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Stillingen kan besættes af en kandidat fra konstabelgruppen som har et godt udviklingspotentiale.
Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre relevant uddannelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til sergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være Karup.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
For yderligere oplysninger vedrørende stillingsindholdet, er du velkommen til at kontakte os på mail FKO-F-CHNOC@MIL.DK eller på telefon72 81 15 96 på hverdage mellem kl. 0800 og 1400.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent René Lund ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 68 eller på mail FPS-RJL@MIL.DK.
Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Ansøgningsfrist er 24. september 2023 og samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen ønskes besat 1. november 2023 eller efter aftale.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185584&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905997