Flyvestation Karup: Projektleder - Administrativ udvikler med kendskab til sagsbehandling i det offentlige søges til Flyvevåbnets Administrative Fællesskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med administrationsudvikling, innovationsprocesser, kvalitetsledelse og offentlig sagsbehandling?
Så er det dig vi søger!

Om os

Flyvevåbnets Administrative Fællesskab (FAF) er en afdeling under Operations Support Wing. Det administrative fællesskab har ansvaret for at levere administrationsstøtte og HR-ydelser til Flyvevåbnets myndigheder, herunder forvaltning af alt personel. Fællesskabet består af en central del i Karup kaldet Koordinationssektionen, der er samplaceret med Operations Support Wing. Dertil kommer tre decentrale partnerenheder, der er placeret på hhv. Flyvestation Aalborg, Karup og Skrydstrup.

Denne stilling er placeret ved Policy og Koordinationselementet i Koordinationssektionen.
Her består hovedopgaven blandt andet i, at skabe og udvikle administrationspraksis og levere datagrundlag til ledelsesinformation samt understøtte Flyvevåbnets Administrative Fællesskab med relevante IT redskaber.

I Policy og Koordinationselementet har vi fokus på at levere gennemtænkte og kvalitative opgaveløsninger til vores sagsbehandler og eksterne kunder.

Vi har en uformel omgangstone baseret på gensidig respekt og godt humør – Vi ønsker, at det administrative fællesskab er et godt sted at arbejde.

Om stillingen

Dine primære opgaver vil være at deltage i:
- planlægning, iværksættelse og koordinering af FAF interne udviklingsopgaver.
- den fortsatte digitalisering af FAF administration.
- koordinering af kommunikation til eksterne myndigheder på vegne af det samlede FAF.
- koordinering på tværs af FAF vedrørende operationalisering og implementering af det administrative forvaltningsgrundlag.
- udvikling, planlægning og gennemførelse af interne seminarer og læringsseancer.

Derudover skal du bidrage til:
- udfærdigelse af FAF overordnede bestemmelser, vejledninger mv.
- gennemførelse af controlling og administrative rapportering til foresatte myndigheder på baggrund af myndighedernes indrapportering, herunder status på personel, struktur og arbejdstid.
- at fungere som projektleder ved opstilling af ”Tiger Teams” til håndtering af sager der berører FAF bredt.
- undervisning og rådgivning af FAF sagsbehandlere vedrørende forvaltningsregler, sagsbehandlings etik og generel offentlig sagsbehandling.
- onboarding af medarbejdere i Koordinationssektionen.
- sagsbehandling og håndtering af FAF interne økonomi.
- Ved behov fungere som teamleder i Policy & Koordinationselementet.

Vi forventer, at du deltager aktivt i koordinationssektionens øvrige opgaver og er klar til at tage over ved kollegaers udsendelse til internationale operationer, i pressede situationer eller lignende.

Om dig

Du har en uddannelse som Professionsbachelor i Offentlig administration eller tilsvarende klassifikationsramme 6 uddannelse.
Vi ser gerne du har kendskab til administration i Forsvaret eller en anden statslig organisation.

Du har erfaring med koordinering, udvikling og projektledelse i en offentlig myndighed.

Du trives i et miljø, hvor faglighed, fleksibilitet og korte deadlines er en selvfølge. Du har sans for orden og detaljer dog uden at miste dit helhedsperspektiv, kundefokus og handlekraft.

Vi lægger desuden vægt på selvstændighed, kreativitet og evnen til at udfordre det bestående.
Vi forventer, at du arbejder struktureret og følger dine opgaver til dørs. Du besidder evnen til at løse opgaver og bevare overblikket i en alsidig og spændende hverdag. Du formår at samarbejde med forskellige mennesker på forskellige niveauer.

Det er ønskeligt at du er fortrolig med offentlig økonomistyring.

Kørekort til kategori B er en fordel men ikke et krav til stillingen.

Det vil være en fordel, hvis du ifm. ansættelsen indvilger i årligt at kunne opfylde sundhedstriaden, som indebærer gennemførelse af Forsvarets fysiske basiskrav (løb og styrkeøvelser), helbredsvurderinger samt tandeftersyn. Udover at tilbyde periodisk læge- og tandlægeeftersyn, vil du ligeledes få Forsvarets grundlæggende vaccinationsprogram. I Forsvaret udtrykker vi det ved, at stillingen er omfattet af stillingsnote 2242.
Inden du kan ansættes i en stilling omfattet af stillingsnote 2242, skal du ved en afprøvning bestå de fysiske basiskrav samt erklæres for fuldt egnet helbredsmæssigt.
Kravet om årlig gennemførsel af Forsvarets Fysiske Basiskrav medfører, at du vil få udleveret idrætstøj og løbesko. Du vil desuden få mulighed for træning i arbejdstiden, som enten kan ske på egen hånd eller ved benyttelse af et af de mange tilbud om holdtræning på flyvestationen.
Mere information om kravene kan læses på Forsvarets hjemmeside (forsvaret.dk) eller ved at kontakte HR konsulenten angivet i stillingsopslaget.

Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer - Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten). Stillingen er indplaceret i løngruppe 3, sats 1, Provins.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Myndighedsbefalingsmand chefsergent Kim Petersen på telefon 50 86 47 74.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19937 eller mail: FPS-MNC@mil.dk

Du bedes søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante
dokumenter, må du meget gerne tage dem med til en eventuel samtale.

Ansøgningsfristen er d. 22. oktober 2023 med ansættelse 1. december 2023 eller snarest derefter. Samtaler forventes afholdt i uge 43.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det
omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge
stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Operations Support Wing (OSW) opstiller Flyvevåbnets (FLV) kapaciteter inden for Tactical Support, Air Base Support og Mission Support. Kapaciteterne indeholder bl.a. Air Mobile Protection and Recovery, Military Working Dog, Forward Aeromedical Evacuation, Joint Datalink Operations Centre, Flyvevåbnets Fototjeneste, Elektronisk Krigsførelses- og Opdateringscenter, DMI, Radiosonde og Bevogtningstjenesten. Endvidere forestår OSW uddannelser i form af FLV Basisuddannelse, missionsforberedende uddannelse samt enkelte operationsstøtteefteruddannelser. Derudover leverer OSW administrativ støtte til FLV myndigheder via Flyvevåbnets Administrative Fællesskab, mens OSW via Prinsens Musikkorps understøtter såvel traditionsplejen som den ceremonielle virksomhed i FLV. Endelig varetager chefen for OSW garnisonskommandantskabet for Flyvestation Karup og er i den forbindelse ansvarlig for bevogtning og sikring af flyvestationen i fred, krise og krig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185426&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900732

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet