BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en driftsstærk leder, som kan skabe overblik og indgår faglig inklusion og kompetenceudvikling som fundamenter i dit ledelsesvirke, kan du meget vel være den kommende næstkommanderende i Koordinationssektionen.
Om os
Flyvevåbnets Administrative Fællesskab (FAF) er en afdeling under Operations Support Wing. Det administrative fællesskab har ansvaret for at levere administrationsstøtte og HR-ydelser til Flyvevåbnets myndigheder, herunder forvaltning af alt personel. Fællesskabet består af en central del i Karup kaldet Koordinationssektionen, der er samplaceret med
Operations Support Wing. Dertil kommer tre decentrale partnerenheder, der er placeret på hhv. Flyvestation Aalborg, Karup og Skrydstrup.
Koordinationssektionen består af et ledelsesteam og to elementer; Policy- og koordinationselementet og Administrationselementet. Opgaveporteføljen omfatter alle spektre af administration, forvaltning og HR. Opgaverne vedrører bl.a., men ikke begrænset til:
• koordinering på tværs af FAF vedrørende operationalisering og implementering af det administrative forvaltningsgrundlag,
• udfærdigelse af FAF overordnede bestemmelser, vejledninger mv.,
• etablering og vedligeholdelse af ”FAF Portalen”,
• styring og sagsbehandling på vegne af Flyvevåbnets myndigheder på administrations-, struktur- og forvaltningsområdet,
• sagsbehandling af elevaktiviteter og elevforløb, herunder koordination med skoler og myndigheder,
• administrativ håndtering, registrering og rapportering vedrørende værnepligtige og elever,
• arbejdstidsadministration for alle Flyvevåbnets myndigheder,
• sagsbehandling, udvikling og gennemførelse af rejseadministration for Flyvevåbnets myndigheder, og
• udfærdigelse og afregning af rejser.
I FAF sætter vi pris på at levere god service, hvor kunden er i centrum. En service, der altid leveres med fokus på høj faglighed og kvalitet. Vi har en uformel omgangstone baseret på gensidig respekt og godt humør, og vi ønsker, at FAF er et godt sted at arbejde.
Vi prioriterer, at der skal være balance mellem arbejdsliv og fritid. Der er således muligheder for at aftale hjemmearbejde og fysisk træning afstemt med opgaveløsningens tarv.
Om stillingen
Som næstkommanderende i Koordinationssektionen bliver du ansvarlig for sektionens interne drift og løbende udvikling af denne. Dette indebærer det overordnede ansvar for kompetenceudvikling af sektionens ledere og medarbejdere inklusiv fagligt ansvar for rejse- og arbejdstidsmedarbejdere i partner Ålborg og partner Skrydstrup.
Hertil vil du blive ansvarlig for planlægning og tilrettelæggelse af alle FAF interne drifts og udviklingsopgaver samt skulle forestå en løbende procesudvikling og kvalitetssikring i forhold gældende forvaltningsbestemmeler og -praksis for FAF samlede opgavekompleks.
Som næstkommanderende i sektionen, og dermed stedfortræder for sektionschefen i dennes fravær, skal du selvfølgelig understøtte chefens samlede opgaveløsning, hvorfor der til stillingen er tilknyttes den nødvendige prokura.
Sektionens chef har et meget udadvendt blik rettet mod Flyverkommandoen og Flyvevåbnets niveau III myndigheder, hvilke er FAF kunder. Du vil derfor som næstkommanderende opleve, at det reelt er dig, der håndterer den daglige drift og styring af sektionen og dennes aktiviteter.
Stillingen er med fast tjenestested i Karup.
Om dig
Du har en stærk ledelsesprofil og er god til at styre og koordinere flere samtidige processer og udviklingsforløb. Har du HR erfaring, er det at foretrække, men interesse for området og et godt match på den efterspurgte ledelsesprofil tæller højere end dine nuværende kompetencer på forvaltning og administration.
Du har interesse for og ser styrken i disciplinen stabsmetodik, og du har meget gerne praktisk erfaring som sagsbehandler og er fortrolig med de IT støttesystemer og journaliseringsværktøjer, som anvendes i Forsvaret.
Du har bred indsigt i Flyvevåbnets operative opgaveløsning og forstår, at der til tider er behov for minutiøs sagsbehandling i samspil med mange interessenter og aktører for tilsikre, at opgaveløsningen udføres i overensstemmelse med forvaltningsprincipper og bestemmelseskompleks.
Vi forventer, at du er major i Flyvevåbnet og har gennemført Videreuddannelse for Ledere Trin II (VUT-II/L), Master i militære studier (MMS) eller anden relevant masteruddannelse. Er du kaptajn og optaget på MMS, kan du også komme i betragtning til stillingen, mod at der indgås en uddannelsesaftale. Udnævnelse til major kan finde sted, når rette forudsætninger er til stede.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte MJ Hans Christian Willer på tlt. 72844751.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR Konsulent, kaptajnløjtnant Henrik Wenzell, ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på tlf. 32 66 55 16.
Ansøgningsfristen er søndag 17. september 2023, og samtaler forventes afholdt løbende.
Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt efter aftale med din nuværende chef.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM OPERATIONS SUPPORT WING - Operations Support Wing (OSW) opstiller Flyvevåbnets (FLV) kapaciteter inden for Tactical Support, Air Base Support og Mission Support. Kapaciteterne indeholder bl.a. Air Mobile Protection and Recovery, Military Working Dog, Forward Aeromedical Evacuation, Joint Datalink Operations Centre, Flyvevåbnets Fototjeneste, Elektronisk Krigsførelses- og Opdateringscenter, DMI, Radiosonde og Bevogtningstjenesten. Endvidere forestår OSW uddannelser i form af FLV Basisuddannelse, missionsforberedende uddannelse samt enkelte operationsstøtteefteruddannelser. Derudover leverer OSW administrativ støtte til FLV myndigheder via Flyvevåbnets Administrative Fællesskab, mens OSW via Prinsens Musikkorps understøtter såvel traditionsplejen som den ceremonielle virksomhed i FLV. Endelig varetager chefen for OSW garnisonskommandantskabet for Flyvestation Karup og er i den forbindelse ansvarlig for bevogtning og sikring af flyvestationen i fred, krise og krig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185422&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900574