Flyvestation Karup: IT-supporterelev til Lokal IT – FKO på Flyvestation Karup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ser du dig selv:
• Blive en målrettet og professionel IT-Supporter
• Blive en del af en anderledes og spændende arbejdsplads
• Blive en del af et superfedt IT-supportteam med højt humør og tæt samarbejde

Så synes vi, at du skal gribe muligheden og søge denne elevstilling.


Om os

Til dagligt omtales vores supportteam som Karup LITS 1, og er en del af det regionale
Servicecenter, der dækker hele Midtjylland. Vi er et team på 11 medarbejdere (1 leder, 7 fastansatte og 3 elever) og du skal erstatte en af vores nuværende elever, der snart er udlært.
Vi løser hovedsageligt lokale IT opgaver for en del af brugere på Flyvestation Karup, men der er også andre lokaliteter i Midtjylland, som vi har ansvaret for at servicere.

Du vil blive en del af et team, hvor vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling. Hos os har vi en høj grad af frihed under ansvar. Vi opfordrer altid hinanden til at tilegne sig ny viden og dele den. Derudover er vi et team med en flad struktur, hvor vi hylder professionelisme, faglighed og god humor.


Om stillingen

Du vil veksle mellem undervisning på en erhvervsskole og praktik på dit praktiksted, så du tilegner dig de praktiske færdigheder og faglige evner der skal til for at blive IT-supporter.

Du vil indgå i det lokale Servicedesk team, hvor vi yder daglig support, foretager fejlfinding og generelt fokuserer på at give vores kunder den bedste support, så de kan passe deres arbejde. I starten vil en del af tiden være påvirket af oplæring med henblik på, at du med tiden vil blive specialist i fejlsøgning og tilretning af Forsvarets mange forskellige applikationer.

Vi har lavet et lille udkast til, hvad vi formoder, at du vil blive klædt på til at kunne efter 2 år hos os:
• Bidrage til en bedre opgaveløsning og derved skabe fremdrift
• Træde i karakter, tage initiativ og ansvar for egne opgaver og arbejdsdag
• Supportere brugerne og konfigurere udstyr


Om dig

Vores forventninger til dig som kommende elev er, at du som minimum har gennemført Grundforløb 2, eller gør det inden ansættelsesstart, under Data- og kommunikationsuddannelsen med et tilfredsstillende resultat.

Du klarer dig godt hos os, når du viser ansvarlighed, motivation og kvalitet, da det er vigtige værdier for os, og vi forventer, at du tager ansvar for og vil være med til at påvirke de opgaver, du møder. Vi forestiller os, at du som person er engageret og initiativrig samt kan lide at samarbejde med andre.

Derudover vil du opleve, at du skaber værdi hos os, når du:
• Ønsker at blive en dygtig supporter, der løser opgaverne servicemindet og samvittighedsfuldt
• Er nysgerrig og engageret af natur
• Er villig til fortsat at lære og implementere ny viden, så du løbende udvikler dig


Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer. Du vil blive ansat efter gældende organisationsaftale Håndværker i Staten. For dig, som er under 25 år bliver din startløn udregnet på baggrund af eventuel tidligere uddannelse og erfaring, men vil minimum udgøre 11.926,59 kr. pr. måned. Er du fyldt 25 år udgør din løn 20.673,31 kr. pr. måned. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvaret er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes, og opretholde sikkerhedsgodkendelsen, under hele ansættelsesforløbet.

Kontakt
Vil du vide mere om uddannelsen, er du velkommen til at kontakte leder/IT Britta Vissing, på 728 11371, eller lærlingekoordinator - IT Henning Worm på 2270 7437.

Har du spørgsmål til ansættelsesprocessen herunder ansættelsesvilkår kan du kontakte
Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Liv Malene Rasmussen, på telefon 7281 9454.


Sådan søger du
Søg stillingen via linket. De dokumenter du som minimum skal uploade er, din motiverede ansøgning, dit CV, folkeskolens eksamensbevis, Grundforløbsbeviset fra den tekniske skole og eventuelt et realkompetencebevis.
Er du 25 år eller derover, skal du huske at vedhæfte et realkompetencebevis. Hvis ikke du har en realkompetencevurdering, kan du få udarbejdet denne på en skole, som udbyder uddannelsen.
Hvis du ikke kan nå at få udarbejdet en realkompetencevurdering, kan du tage den med til en eventuel samtale, alternativt kan skolen udarbejde en til en mulig ansættelse.

Ansøgningsfristen er den 17. september 2023, vi afholder samtaler løbende
Forventet tiltrædelse den 1. februar 2024, eller efter aftale

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.
Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Du kan læse om Forsvaret og Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på www.forsvaret.dk og www.fmi.dk eller find os på IG: @fmi_dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185113&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893740

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet