Flyvestation Karup: Host Nations Support sagsbehandler i Flyverkommandoen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Flyvevåbnet oplever i dag en stigende efterspørgsel på værtsnationsstøtte, også kaldet Host Nation Support, bl.a. fra NATO. Med fokus på Host Nation Support får du mulighed for at udfolde dine praksisnære kompetencer i en nyoprettet stilling ved Flyvevåbnets hovedkvarter, på Flyvestation Karup.

Om os

Flyverkommandoen er Flyvevåbnets hovedkvarter og vi er placeret på Flyvestation Karup. Vi er overordnet ansvarlige for styring af Flyvevåbnets planlægning og drift ved de underlagte enheder placeret på flyvestationerne Aalborg, Karup og Skrydstrup.

Læs mere om Flyvevåbnet her: https://forsvaret.dk/da/organisation/flyvevaabnet/

Stillingen hører hjemme i vores sektion, som består af engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, der beskæftiger sig med en bred vifte af opgaver til støtte for underlagte enheders opgaveløsninger. Vores opgaver varierer meget, og der er sjældent en entydig løsning på udfordringerne.

Vores arbejdsdag er præget af tillid, fleksibilitet, godt humør og en god omgangstone. Du bliver en del af et dynamisk team, der lægger vægt på at have et godt og uformelt samarbejde mellem personalegrupperne, hvor alle bidrager til, at vores mange spændende opgaver bliver til processer og produkter af høj kvalitet.

Vi lægger vægt på en kultur, hvor tanker og idéer udveksles frit, for at fremme den bedste opgaveløsning. Vi understøtter et kreativt og konstruktivt samarbejdsmiljø, hvor opgaver ofte løses af flere ressourcepersoner. Du vil opleve, at vi prioriterer vidensdeling, mangfoldighed og anerkendelse.

Flyvevåbnet anerkender familielivets store betydning for et godt arbejdsliv. Derfor har vi en bred og favnende familiepolitik, der sikrer balancen mellem arbejdsliv og familieliv. Der vil derfor, generelt, være mulighed for et par hjemmearbejdsdage om ugen.


Om stillingen

Dine opgaver er primært forankret inden for området Host Nation Support, som du løser i samarbejde med en kollega. Sammen er I ansvarlige for opdatering samt udvikling af plan-komplekser, bestemmelser og operationsordrer, til brug, når Danmark er vært for vores allierede partnere.

Mangler du erfaring inden for sagsområderne, bliver du oplært i stillingen. Det vigtigste er, at du har interesse for området og er nysgerrig på at lære nyt.

Du planlægger Host Nation Support til operationer i Danmark samt nationale øvelser, og deltager i forudgående site surveys og planlægningskonferencer.

Du skal på sigt bidrage til oplæring af andre inden for Host Nation Support området og skal kunne gennemføre briefinger herom for forskelligt publikum både på dansk og engelsk.
Ved behov indgår du på et Host Nation Support vagthold.

Du bliver herudover sagsbehandler for områderne Meteorologi og Fototjeneste i Flyvevåbnet. Denne mindre opgave indbefatter generel sagsbehandling af forhold inden for områderne, behovsafdækning af større ny- og genanskaffelser af materiel, samt opdatering af bestemmelser og procedurer. Du vil som sagsbehandler have tæt kontakt til eksperter på områderne, i forbindelse med opgaveløsningen.



Om dig

Vi ser gerne, at du har en kontoruddannelse, en handelsuddannelse med speciale i logistik eller har anden relevant erfaring med baggrund inden for Supply Chain Management eller transport- og logistikbranchen.

Vi søger en kollega, som kan styrke og udvikle Flyverkommandoens løsning af Host Nation Support opgaver.

Det er vigtigt, at du har gode kompetencer inden for samarbejde, analyse, planlægning og kommunikation, da du vil være bindeled til både interne og eksterne myndigheder og skal indgå i mange forskellige relationer, på forskellige niveauer.

Vi lægger derfor vægt på følgende:
• Du skal kunne arbejde selvstændigt og samtidig være en god teamplayer
• Du tager initiativ og skaber gode relationer
• Du er tryg ved projektledelse og kan holde mange aktiviteter i gang samtidig
• Du er rimelig god til engelsk, såvel skrift som tale, da det er vores andet arbejdssprog

Vi vil hos os understøtte din personlige og faglige udvikling, så du vokser med opgaverne. Vi klæder dig fagligt på i forhold til alt, hvad du skal vide om Flyvevåbnet som værn og organisation.

Vi tilbyder derudover følgende:
• Du får ansvar og er tæt på beslutningerne
• Du bruger både din teoretiske og praktiske erfaring til at gøre en forskel
• Du bliver en del af en dedikeret og interessant organisation, der vokser og har mange store og vigtige opgaver i de kommende år
• Du får mulighed for rejser og kortere ophold i ind- og udland i forbindelse med din tjeneste
• Du vil løbende tilbydes videreuddannelse og kurser
• Fleksibilitet til at kombinere et spændende arbejdsliv med privat- og familieliv

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.


Ansættelsesvilkår

Bemærk stillingen er slået op både militært og civilt.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten). Eller efter gældende relevante overenskomst.

Afhængigt dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Dit faste tjenestested vil være Flyvestation Karup.

KONTAKT OG ANSØGNING
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at sektionschef Tina Haarup på tlf.: 20320213 eller på mail FKO-F-CHPOA@mil.dk.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, er du velkommen til at kontakte HR-konsulent Katharina Ankjær Hammer på telefon 728 19151.

Ansøgningsfristen er den 21. september 2023. Samtaler forventes afholdt snarrest herefter.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FLYVERKOMMANDOEN
Flyverkommandoen består af et National Air Operation Centre, Kapacitetsdivisionen, Planlægnings- og Styringsdivisionen, Aviation Safety og en ledelsessektion.
Flyverkommandoen planlægger og gennemfører nationale luftoperationer og luftmilitære øvelsesaktiviteter, opstiller Special Operation Air Task Group, er ansvarlig for styrkeproduktionen ved Flyvevåbnets enheder, samt for at støtte underliggende myndigheders opgaveløsning.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185540&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5904595

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet