Flyplanlægning – Mission Planner i Karup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde i en organisation, hvis primære opgave er at støtte og drive en mindre luftfartsvirksomhed, og er du en dygtig og arbejdsom medarbejder med lyst til at arbejde med dedikerede og ambitiøse frivillige piloter, systemoperatører og ground support teknikere??
Så er stillingen som Mission Planner ved Flyverhjemmeværnets Luftoperationssektion måske lige noget for dig!

Om os

Flyverhjemmeværnet blev oprettet i den nuværende struktur pr. 1. januar 2017 på baggrund af en omorganisering af det samlede Hjemmeværn – herunder det nu nedlagte Flyverhjemmeværnsdistrikt. Flyverhjemmeværnet er i dag landsdækkende – med hovedkvarter i Vordingborg, samt medarbejdere placeret i Karup og Aalborg.

Flyverhjemmeværnets stab er organiseret i en Luftoperationssektion, en Planlægnings- og Ressourcesektion samt en Operations- og Støttesektion. Flyverhjemmeværnets Stab består pt. af 30 civile og militære medarbejdere.

Flyverhjemmeværnet er en selvstændig myndighed under Hjemmeværnskommandoen, og vores primære operative opgave er støtte til Flyvevåbnet i forbindelse med nationale operationer.

Flyverhjemmeværnet koordinerer støtten til Flyvevåbnets militære opgaveløsning samt øvelses- og uddannelsesstøtte.

Flyverhjemmeværnet har et tæt samarbejde med Hjemmeværnskommandoen, Forsvarskommandoen, Flyverkommandoen, landsdelsregionerne, Politiet samt øvrige myndigheder inden for samfundets samlede beredskab.

Flyverhjemmeværnet har pt. ca. 1.100 flyverhjemmeværnssoldater i den aktive struktur samt ca. 3.550 flyverhjemmeværnssoldater placeret i Flyverhjemmeværnets Reserve.

Flyverhjemmeværnets Luftoperationssektion varetager en lang række opgaver. Sektionen har det primære ansvar for driften af og støtten til Hjemmeværnets Flyvende Kapacitet (HFK). Herudover er vi ansvarlige for den ansvarspådragende virksomhed vi har som en mindre luftfartsvirksomhed over for Trafikstyrelsen.

Vi har afsluttet planlægning og gennemførelse af endnu en udsendelse til FRONTEX af ét fly i 2023, samtidigt med en konsolidering af Safety og Compliance området i vores lille luftfartsvirksomhed. Vi står over for en udskiftning af vores fly i 2024, som vil kræve en ekstraordinær stor indsats for både fastansatte og frivillige.

Ud over sektionschefen indgår der 5 medarbejdere i sektionen; to piloter (kaptajn/major i Vordingborg), civil sagsbehandler (C300/pilot i Vordingborg) og én Mission Planner (Aalborg/Karup). Herudover har vi en C100 i en projektstilling 20 timer ugentligt.

Om stillingen

Vi er en fleksibel og geografisk adskilt arbejdsplads, men dit udgangspunkt vil være Aalborg eller Karup. Du skal forvente at noget af din tjeneste vil foregå om aftenen og i weekender. Der vil være mulighed for at anvende hjemmearbejdsplads og hjemmearbejdsdage, efter aftale med sektionschefen.

Som Mission Planner varetager du selvstændigt sagsbehandling af pålagte opgaver med reference direkte til sektionschefen. Som en del af vores geografisk adskilte organisation, vil du således blive en vigtig brik for kontakten til samarbejdspartnere i hele landet.

Mere konkret skal du være i stand til at løse følgende opgaver:

• Bidrage til operationsplanlægning af løbende operationer, herunder koordination med NAOC, tasking, schedulering m.v.
• Være den flyvende kapacitets faglige ekspertise inden for flyplanlægning.
• Opdaterer og vedligeholder styringsværktøj (Wing), så det til enhver tid lever op til operative krav.
• Ajourfører dokumentation med relation til den flyvende kapacitet, herunder specifikt at flybesætningers autorisationer såsom medical, checks mv., er ført ajour i henhold til gældende bestemmelser samt generelt flyvesikkerhed.
• Opretter og efterbehandler aktiviteter på HJV.DK.
• Kontakt til Part 145-ansvarlig i relation til vedligeholdelse. Koordinerer primært planlægning af vedligeholdelse og eftersyn.

Sagsbehandlingen vil herudover blandt andet omfatte planlægning, tilrettelæggelse og controlling i relation til Hjemmeværnets Flyvende Kapacitet.

Du vil naturligvis få indflydelse på dine arbejdsopgaver i forhold til dine kompetencer, og du vil få mulighed for at benytte og videreudvikle dine kvalifikationer. Du får stor indflydelse på egen arbejdsdag, og hos os er det at kunne udføre selvledelse en stor del af hverdagen.

Om dig

Du er oversergent alternativt er du sergent med et godt udviklingspotentiale.

Vi forestiller os, at du er nuværende eller tidligere flyoperativt besætningsmedlem.

Du har erfaring med og kendskab til det flyoperative virke og gerne med flyplanlægning.

Det er en fordel, hvis du tillige har operativ indsigt i Flyvevåbnets opgaveløsning.

Du har sans for detaljer og er god til at strukturere og koordinere arbejdsprocesser og projekter. Du er god til at samarbejde og har forståelse for de frivilliges arbejdsbetingelser. Vi forventer, at du er i stand til at bevare overblikket – holde mange ”bolde i luften” samt er i stand til at prioritere dine arbejdsopgaver med fokus på det frivillige personel.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en oversergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en sergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse inden for en kortere årrække.

I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på udnævnelse til oversergent efterfølgende. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested er Aalborg eller Karup efter individuel aftale.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefen for Luftoperationssektionen, major Peter Scharling Pedersen på telefon 72 82 03 20 eller 61 88 52 96.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent Christian Nordbo Eriksson ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 90 42 eller på mail FPS-CER@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 24. marts 2024 og samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FLYVERHJEMMEVÆRNET
Flyverhjemmeværnet er en særligt specialiseret del af Hjemmeværnet, som først og fremmest har til opgave at støtte Flyvevåbnet med at bevogte og sikre de danske flyvestationer. Flyvehjemmeværnet består af 28 hjemmeværnseskadriller, hvoraf den ene udgør Hjemmeværnets Flyvende kapacitet. Ud over bevogtning af Flyvevåbnets installationer anvendes Flyverhjemmeværnets frivillige også til løsning af opgaver andre steder i landet, når Forsvaret og Flyvevåbnet har brug for støtte. Det kan f.eks. være, når fly sikkerhedslander i civilt terræn eller mere skarpe bevogtningsopgaver i krise og ved forhøjet beredskab.
Flyverhjemmeværnet har samlet set ca. 4.500 frivillige, hvoraf ca. 1.300 er i den aktive struktur. Vi er 24 militære og civile medarbejdere i Flyverhjemmeværnets faste stab fordelt på Vordingborg og Karup samt en enkelt medarbejder i Aalborg.
Se mere på www.hjv.dk/oe/fhv

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006462

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet