Efterretningsstabshjælper til J2 Operationsstaben

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af sektionen, som har ansvaret for efterretningstjenesten i relation til såvel nationale som internationale danske indsatte enheder og kapaciteter, og som giver de efterretningsmæssige input til Forsvarets øverste ledelse og til det politiske niveau i rammen af militærfaglige anbefalinger? Så er det nu, du skal søge!


Om os

Operationsstaben har ansvaret for at lede og koordinere alle Forsvarets operative indsættelser og styrkebidrag såvel nationalt som internationalt. Operationsstaben er struktureret efter en traditionel J1-J9 struktur, og den ledige stilling er i Efterretningssektionen (J2). Sektionen er placeret i Karup.

J2 er ansvarlig for overordnet koordination af den militære efterretningsvirksomhed inden for Forsvarskommandoens myndighedsområde og mellem Forsvaret og nationale samt internationale partnere.

J2 koordinerer Forsvarskommandoens efterretningsvirksomhed med det formål at tilsikre, at efterretningsbehovet ved Forsvaret, såvel internationalt som nationalt, rettidigt identificeres og imødekommes ved synkronisering og prioritering af relevante indhentningskapaciteter.

Den brede opgaveportefølje betyder, at hverdagen både rummer opgaver præget af fordybelse og tålmodig opbygning af viden og andre opgaver, der er præget af uforudsigelighed og med udfordringer, der kræver handling og beslutsomhed.

Vores miljø er værnfælles, og koordination og løbende drøftelser er en naturlig del af hverdagen med en fri og uformel omgangstone. Vi er et dynamisk team på knap 20 dedikerede medarbejdere fra Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet og civile analytikere med et tæt sammenhold og en god stemning.

Vores kontorfaciliteter er velindrettede. Vi råder over forskelligartede klassificerede kommunikationsmidler. Arbejdstiden er primært 0800-1500/1600, men opgaveløsningen og andre forhold kan kræve en fleksibel tilgang til arbejdstiden. Fleksibilitet i mødetid kan aftales med nærmeste leder. Hjemmearbejde er sjældent men muligt, da vi primært arbejder på klassificerede systemer højere end til tjenestebrug.


Om stillingen

Du vil indgå i Information Knowledge Management (IKM) teamet i J2, der ledes af en korporal: Teamet arbejder primært med at sikre efterretningsmæssig indsamling og vidensdeling i forsvaret.
Din nærmeste formelle foresatte er lederen af vores af Joint Intelligence, Surveillance & Reconnaissance (JISR) element i J2 sektionen. Det er J2 JISR-elementet der prioriterer og synkroniserer Forsvarets indhentningsbehov på tværs af de underlagte kommandoer.

Arbejdsopgaverne omfatter behandling af indkomne efterretningsrapporteringer, signaler og andre bidrag til daglige opdateringer af sagsbehandlere. Dertil kommer vedligeholdelse af J2’s hjemmesider og sharepoints på forsvarets HEMNET og FIIN.

Du vil herudover skulle løse forekommende administrative og praktiske opgaver, der relaterer til sektionens mange aktiviteter og understøtter sagsbehandlernes arbejde.

Du vil få mulighed for deltagelse i nationale og internationale kurser og uddannelse, der er relevant for din stilling.


Om dig

Du skal indgå som holdspiller i teamet, hvor initiativ, fleksibilitet, samarbejde, kommunikation og gode sociale færdigheder er vigtige egenskaber.

Vi har brug for en moden, fleksibel stabshjælper der evner at arbejde selvstændigt i et højt tempo, har blik for detaljen, og som har lysten og evnerne inden for efterretningsområdet.

Vi lægger stor vægt på, at du kan arbejde selvstændigt og af egen drift løbe opgaver i mål. Vi forventer, at du engagerer dig i arbejdet, og gennem en positiv tilgang og kvalitet i dit arbejde, udviser en høj faglig stolthed. Du er endvidere nysgerrig og søger selv efter nye oplysninger inden for et emne område.

Du har flair for IT-systemer og rutineret bruger af Office programmer.
Det er ønskeligt, at du er rutineret bruger af Sharepoint, da det er vores primære system til vidensdeling. Det er ligeledes ønskeligt, at du har erfaring fra tjeneste som stabshjælper og har grundlæggende kendskab til efterretningstjeneste.

Du skal endvidere være klar til at løse mange forskelligartede opgaver af administrativ karakter, som fx besøgsanmeldelser, støtte til oprettelse af rejser, kantine- og lokale-bestillinger m.v.

Du er sikkerhedsgodkendt til Hemmelig – og skal eventuelt kunne godkendes til Cosmic Top Secret.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en konstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er, afhængig af værnstilknytning, reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder, eller mellem Forsvarets Personeltjeneste og Hærens Konstabel- og Korporalforening for konstabelgruppen af linjen og reserven, konstabelelever og korporaler af linjen og reserven i Hæren.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingsindholdet, er du velkommen til at kontakte Efterretningssektionens souschef, major Michael Queck: 4132 0402 eller daglig leder af Information Knowledge Management teamet korporal Oliver Thomsen: 7284 0157.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Birgit Dyrholm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 71 eller mail FPS-BDY@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 25. februar 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse 1. april 2024.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM Forsvarskommandoen
Forsvarskommandoen er Danmarks og Rigsfællesskabets øverste militære myndighed.
Forsvarskommandoen løser opgaverne under mottoet ”Værd at kæmpe for”, og vores primære ansvar er at udvikle, producere og indsætte de militære kapaciteter og enheder i nationale og internationale opgaver.
Forsvarskommandoen ledes af forsvarschefen, der samtidig er forsvarsministerens øverste militærfaglige rådgiver. Forsvarschefen har tillige ansvaret for den operative ledelse af de danske militære styrker. Forsvarskommandoen består af Forsvarsstaben og de fem kommandoer; Hærkommandoen, Søværnskommandoen, Flyverkommandoen, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984416

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet