Dygtig og ambitiøs efterretningssagsbehandler til Operationsstabens Efterretningssektion J2

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af sektionen, som har ansvaret for den værnsfælles efterretningstjeneste i relation til såvel nationale som internationale danske indsatte enheder og kapaciteter, og som
bidrager til de efterretningsmæssige opdateringer af Forsvarets øverste ledelse? Så er det
nu, du skal søge!

Vi har brug for en stærk kaptajnløjtnant eller kaptajn, der evner at arbejde selvstændigt i et højt tempo og har blik for detaljen.

Om os

Operationsstaben har ansvaret for at lede og koordinere alle Forsvarets operative indsættelser og styrkebidrag såvel nationalt som internationalt. Operationsstaben er struktureret efter en traditionel J1-J9 struktur, og den ledige stilling er i Efterretningssektionen (J2). Sektionen er placeret i Karup.

J2 er ansvarlig for overordnet koordination af den militære efterretningstjeneste inden for Forsvarskommandoens myndighedsområde. Herudover har J2 ansvaret for koordinationen mellem Forsvarskommandoen og Forsvarets Efterretningstjeneste samt allierede militære hovedkvarterers
efterretningsafdelinger.

J2 koordinerer Forsvarskommandoens efterretningsvirksomhed med det formål at tilsikre, at efterretningsbehovet ved Forsvaret, såvel internationalt som nationalt, rettidigt identificeres og
imødekommes ved synkronisering og prioritering af relevante indhentningskapaciteter.

Den brede opgaveportefølje betyder, at hverdagen både rummer opgaver præget af fordybelse og tålmodig opbygning af viden, opgaver som er præget af uforudsigelighed samt udfordringer, der kræver handling og beslutsomhed.

Vores miljø er værnfælles, hvor koordination og løbende drøftelser er en naturlig del af hverdagen og omgangstonen er fri og uformel. Vi er et dynamisk team af 15 dedikerede medarbejdere fra henholdsvis Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet samt civile analytikere med et tæt sammenhold og en god stemning.

Vores kontorfaciliteter er moderne og velindrettede. Vi råder over mange klassificerede kommunikationsmidler. Arbejdstiden er primært 0800-1600/1500, men opgaveløsningen og andre
forhold kan kræve en fleksibel tilgang til arbejdstiden. Fleksibilitet i mødetid kan aftales med nærmeste chef, idet hjemmearbejdsdage er mulige men begrænses af, at vi primært anvender klassificerede systemer i vores daglige arbejde.

J2 sektionen er opdelt i to elementer, hvor det daglige arbejde ledes af en MJ/OK. Det er J2 JISR (Joint Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) elementet der under anvendelse af JISR processen prioriterer og synkroniserer Forsvarets efterretnings-indhentningsbehov på tværs af de underlagte kommandoer, mens J2 INTEL elementet beskæftiger sig med værnsfælles efterretningstjeneste, Basic Intelligence, Current Intelligence, og bidrager med efterretningsmæssige aspekter til planlægnings- og produktionsopgaver.

Om stillingen

Du kan forvente at blive anvendt i et af de to J2 elementer (JISR eller INTEL), afhængig af dine
erfaringer og kompetencer, som vi selvfølgelig vil drøfte, hvis du inviteres til en samtale.

Som sagsbehandler i vores nyoprettede J2 JISR element skal du primært bidrage til at koordinere, synkronisere og prioritere besvarelsen af værnenes og kommandoernes indhentningsbehov på baggrund af Chefen for Operationsstabens prioriterede informations- og efterretningsbehov samt Chefen for J2 specifikke efterretningsbehov. Dette sker gennem allokering af indhentningsopgaver til den eller de kommandoer, der råder over det eller de indhentningsmidler, der bedst kan imødekomme
indhentningsbehovet. Du vil i denne forbindelse ligeledes bidrage til udarbejdelse og ajourføring af indhentnings- og produktionsplaner.

Du deltager i stabsarbejde på tværs af organisationen, samarbejder med Forsvarets Efterretningstjeneste samt rådgiver om JISR- og andre efterretningsrelaterede forhold.

Som sagsbehandler i INTEL elementet vil du komme til at bidrage til at monitere og sagsbehandle alle efterretningsmæssige forhold i J2 geografiske ansvars- og interesseområde. Du vil blive tildelt særlige emner, som du selvstændigt skal monitere, analysere og rapportere om. Du bearbejder og præsenterer efterretninger for bl.a. forsvarets øverste ledelse.

Desuden indgår du som J2 repræsentant i Operationsstabens værnsfælles planlægningsproces. Du deltager i stabsarbejde på tværs af organisationen, samarbejder med Forsvarets Efterretningstjeneste samt rådgiver om efterretningsrelaterede forhold.

Du kan se frem til tjenesterejser inden for Rigsfællesskabet såvel som til udlandet ifm. møder og konferencer med samarbejdspartnere og som repræsentant for Operationsstaben. Dette giver mulighed for at opbygge et unikt personligt netværk inden for efterretningstjenesten i forsvaret.

Der vil i stillingen være gode muligheder for personlig udvikling og deltagelse i nationale og internationale kurser samt anden efteruddannelse.

Om dig

Du er officer og har gennemført videreuddannelsestrin I for ledere (VUT I/L), Føringskursus eller tilsvarende uddannelse. Du er sikkerhedsgodkendt til Hemmeligt (HEM) og skal kunne godkendes til Cosmic Top Secret (CTS). Du kan være udnævnt til M322.

Du har gerne erfaring fra en eller flere efterretningsstillinger. Det vigtigste er dog, at du er ambitiøs og omstillingsparathed samt villig til at deltage i den relevante kompetenceudvikling i relation til stillingen.

Du behersker engelsk i skrift og tale.

Som person er det kompetencerne mødeledelse, nytænkning, initiativ og samarbejde, der primært skal i anvendelse.

Kort sagt vil vi gerne have en person, der på eget initiativ evner hurtigt at finde ind til det essentielle i opgaven, tænke ud af boksen og derefter samarbejde på flere niveauer i organisationen for at bringe opgaven i mål

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajnløjtnanter/kaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes til hemmeligt og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingsindholdet, er du velkommen til at kontakte Efterretningssektionens chef, oberstløjtnant Morten Larsen: 7284 0156 / 5115 2833 eller souschefen i J2 efterretningssektionen, major Michael Queck: 7284 0142 / 4132 0402.

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesvilkår, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent kaptajn Thomas Gjøll Hansen på telefon 32 66 59 08 eller på mail: FPS-THH@fiin.dk

Ansøgningsfristen er den 15. august 2023. Samtaler forventes afholdt løbende med henblik på besættelse af stillingen hurtigst muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184726&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883249

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet