Driftsassistent til Ingeniørmateriel ved Forsvarsministeriets Indkøbsstyrelse - genopslag

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til en spændende og udfordrende stilling hvor du blandt andet skal støtte i driften af vores portefølje inden for Ingeniørmateriel med fokus på bomberydningsmateriel og løft-, træk- og surringsmateriel (LTS) Du vil komme til at beskæftige dig med drift af sektionens mange forskellige kapaciteter og sikrer, at grundlaget for en stabil drift er til stede.

Om os

Kapacitetscenter Ingeniørmateriel er en sektion under Kapacitetsansvarlig Land, som er et af Forsvaretsministeriet Materiel-og Indkøbsstyrelses fire kapacitetsansvarsområder (Land, Maritim, Luft og IT).

Vi er ansvarlige for anskaffelse, drift (forsyning og vedligeholdelse) samt bortskaffelse af bl.a. bombe/ammunitionsrydningsmateriel og LTS til støtte for hele Forsvaret, både i Danmark og ved udsendte enheder.

Vi har ansvaret fra "vugge til grav" for vores kapaciteter. Det sker naturligvis i tæt koordination med brugerne (Hærkommandoen, Specialoperationskommandoen og øvrige styrelser) og under hensynstagen til en optimal anvendelse af de rådige ressourcer.

Kapacitetscenter Ingeniørmateriel beskæftiger 17 militære og civile medarbejdere. Sektionen består af en chef, en næstkommanderende, samt 15 sagsbehandlere med hver deres speciale.

Sektionen er præget af en fri og uformel omgangstone med respekt for den enkelte. Du har stor indflydelse på din egen arbejdstids- og ferieplanlægning.

Om stillingen

Du vil være en støtte bredt igennem hele sektionen og vil medvirke til at skabe et solidt driftsfundament på alle vores kapaciteter. Fokus vil ligge på bomberydningsmateriel og LTS, men du vil også bidrage med støtte til de andre områder i sektionen.

Opgaverne er bl.a.
• Introducere materiel i DeMars og vedligeholde data.
• Oprette og håndtere rekvisitioner/bestillinger af materiel og reservedele.
• Koordinere den daglige drift med Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.
• Sikre den korrekte datakvalitet i SAP.
• Sikre at der kan oprettes og gennemføres planlagt vedligehold.
• Sikre produktstuktur i SAP.

Herudover vil du
• Fremkomme med forslag til driftsoptimering af vore materielkapaciteter.
• Bidrage til udarbejdelse af tekniske specifikationer og vedligeholdelseskoncepter.
• Bidrage til udarbejdelse og vedligeholdelse af teknisk dokumentation.

Du vil have en stor berøringsflade med kollegaer rundt i FMIs afdelinger samt i resten af Forsvaret. Du må forvente lidt rejseaktivitet i forbindelse med mødeaktivitet ved Forsvarets myndigheder rundt i Danmark. Der kan være enkelte rejser til udlandet i forbindelse med besøg ved leverandører eller deltagelse på messer.

Om dig

Du er korporal, eller erfaren konstabel med forståelse for elektronik/mekanik.

Du er interesseret i at arbejde med militær teknik og du har allerede kendskab til forsvarets organisation.

Du er i besiddelse af gode analytiske anlæg og har gode samarbejdsevner, herunder en veludviklet evne til at se sammenhænge og udvise helhedssyn.

Vi forventer, at du arbejder struktureret og bevarer overblikket selv i pressede situationer, ligesom din personlighed har en positiv afsmittende effekt på sektionens øvrige medarbejdere.

Endelig forventer vi, at du har gode kommunikationsevner, og kan formulere dig i skrift og tale (dansk og engelsk).

Brug af IT er en selvfølge for dig.
Du er erfaren bruger af Office pakken og det er en fordel, hvis du har kendskab til SAP.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en korporalstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved overenskomst mellem den til enhver tid gældende overenskomstaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hærens Konstabel- og Korporalforening for konstabelgruppen af linjen og reserven, konstabelelever og korporaler af linjen og reserven i Hæren.

Stillingen kan besættes af en konstabel/overkonstabel/overkonstabel af 1. grad med et godt udviklingspotentiale.

Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre og relevant uddannelseskrav. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til korporal kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Der vil i forbindelse med en ansættelse være mulighed for forhandling af tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Evt. faglært tillæg er betinget af godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Ballerup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Louise Birkild tlf.: 28 19 10 94 eller på mail FMI-LA-CHSIG@FIIN.DK.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Camilla Lindholm Elling ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CLE@mil.dk.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 29. maj 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende med henblik på at besætte stillingen hurtigst muligt.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper.

Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.

Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen, Herningvej 65, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183349&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838540

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet