BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til udfordringer, brænder du for at udvikle dine eksisterende kompetencer som chef for en sektion og vil du være med til at føre Flyverhjemmeværnets frivillige ind i en endnu mere operativ fremtid, så er du måske den kollega, vi søger.
Om os
Operations- og Støttesektionen er en del af Flyverhjemmeværnet, hvis primære opgave er, at støtte Flyvevåbnet i forbindelse med nationale operationer, og vort ansvarsområde dækker hele Danmark.
Flyverhjemmeværnet har herudover et tæt samarbejde med Hjemmeværnskommandoen, Landsdelsregionerne, Forsvarskommandoen, Flyverkommandoen, Politiet og øvrige myndigheder inden for samfundets samlede beredskab.
Flyverhjemmeværnet har pt. ca. 1.200 Flyverhjemmeværnssoldater i den aktive struktur samt ca. 3.550 Flyverhjemmeværnssoldater placeret i Flyverhjemmeværnets Reserve.
Operatons- og støttesektionen består af 9 medarbejdere, hvoraf 6 medarbejdere er inddelt i Teams, som støtter og rådgiver vore 26 jordbaserede frivillige eskadriller.
Sektionen varetager primært opgaver, som er rettet mod den frivillige struktur, men har også opgaver i koordination med øvrige myndigheder. Sektionen har ansvaret for opstilling af frivillige kapaciteter, de militærfaglige uddannelser, Force Protection øvelser, øvelser i ind- og udland og meget mere. Du vil her møde en sektion, der brænder for uddannelse og det operationsoperative område.
Om stillingen
Som chef for Operations- og støttesektionen får du ansvaret for at opstille, uddanne og træne Flyverhjemmeværnets frivillige eskadriller og indsætte de frivillige enheder i samarbejde med Forsvaret og civile myndigheder; primært Flyvevåbnet og Politiet. Du vil også få ansvaret for controlling af uddannelsesområdet på det operative område.
Du vil indgå i Flyverhjemmeværnets ledelsesteam på syv personer, hvor det forventes, at du balanceret markerer din faglighed og dine synspunkter, samtidigt med, at du indgår i det ledelsesmæssige samarbejde omkring Flyverhjemmeværnets udvikling og drift.
Som sektionschef får du selvstændigt ansvaret for personaleledelse, sagsbehandling og den daglige drift i forhold til otte fastansatte militære medarbejdere.
Dit udgangspunkt er Flyvestation Karup, men du kan glæde dig til at deltage i aktiviteter over hele landet. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelse af din egen arbejdsdag, og med gode muligheder for også at anvende hjemmearbejdsplads.
Du må forvente, at en del af tjenesten vil foregå om aftenen og i weekenden.
I Flyverhjemmeværnet udlever vi frihed under ansvar, og vi tilbyder en stilling med en høj grad af frihed til, i koordination med dine kollegaer, at kunne forme din dagligdag og planlægge din tjeneste, under hensyntagen til din familie og fritid.
Stillingen er placeret i Karup.
Om dig
Du er udnævnt major (M331) og har erfaring med stabstjeneste samt erfaring inden for planlægning og uddannelse. Du har tillige operativ indsigt i Flyverhjemmeværnet og Flyvevåbnets opgaveløsning.
Som sektionschef er din vigtigste opgave at lede, rådgive og støtte de frivillige enheder, hvorfor det er vigtigt, at du ser dig selv som chef for både en kommando- og en støtteorganisation, der har forståelse for de frivilliges arbejdsbetingelser. Herunder på en balanceret måde forstår at medvirke til at skabe social sammenhængskraft.
Vi forventer, at du kan forholde dig til distanceledelse af både medarbejdere og frivillige, da afstand i både tid og rum er væsentlige elementer i ledelsesprocessen.
Ledelsesstilen er frihed under ansvar og rettidig omhu.
Herudover forventer vi, at du arbejder struktureret og med høj faglighed; at du bevarer overblikket samt er i stand til at prioritere opgaverne i en hektisk hverdag.
Opgaverne i sektionen udvikler sig til stadighed, og vi forventer også, at du er fleksibel, innovativ, selvstændig og helhedsorienteret.
Det er ønskeligt, at du har en bred operativ og/eller uddannelsesmæssig baggrund. Du er god til at planlægge, og formår at tilrettelægge og koordinere egne og sektionens opgaver, så terminer overholdes. Du er desuden en dygtig kommunikator, både på skrift og i tale. Du er god til at samarbejde, motivere og udvikle andre. Du er initiativrig, fleksibel i tanke og handling og er handlekraftig.
Du er uddannet inden for det stationsoperative område/Force Protection området i Flyvevåbnet (Operations- og Støtteuddannet).
Det er ønskeligt at du:
- Har erfaring med bevogtning.
- Har erfaring fra INTOPS.
- Har erfaring som underviser på Flyvevåbnets skoler (tidligere eller nuværende) eller Hjemmeværnets skoler.
Det vil være en fordel, såfremt du har erfaring fra tjeneste med ledelse af frivillige og forståelse for de særlige forhold, der knytter sig hertil.
Du bør have kendskab til og forståelse for de vilkår, der knytter sig til Hjemmeværnets virksomhed som beredskabsorganisation, der har til opgave at støtte Forsvaret og samfundet. Du må også gerne have erfaring fra tjeneste ved højere stabe.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Kontakt og søgning:
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte nuværende chef for Operations- og Støttesektionen, major Pia Rousing Clemmensen på telefon 91 33 50 20.
Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19937 eller på mail: FPS-MNC@mil.dk.
Ansøgningsfristen er 15. august 2023, og ansættelsessamtaler forventes løbende.
Stillingen er til besættelse den 1. september 2023, eller snarest muligt herefter.
Du kan søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, kan du medbringe disse til en evt. samtale
Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede, uanset personlig baggrund, til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
Flyverhjemmeværnet er en særligt specialiseret del af Hjemmeværnet, som først og fremmest har til opgave at støtte Flyvevåbnet med at bevogte og sikre de danske flyvestationer. Flyvehjemmeværnet består af 28 hjemmeværnseskadriller, hvoraf den ene udgør Hjemmeværnets Flyvende kapacitet. Ud over bevogtning af Flyvevåbnets installationer anvendes Flyverhjemmeværnets frivillige også til løsning af opgaver andre steder i landet, når Forsvaret og Flyvevåbnet har brug for støtte. Det kan f.eks. være, når fly sikkerhedslander i civilt terræn eller mere skarpe bevogtningsopgaver i krise og ved forhøjet beredskab.
Flyverhjemmeværnet har samlet set ca. 4.500 frivillige, hvoraf ca. 1.300 er i den aktive struktur. Vi er 24 militære og civile medarbejdere i Flyverhjemmeværnets faste stab fordelt på Vordingborg og Karup samt en enkelt medarbejder i Aalborg.
Se mere på www.hjv.dk/oe/fhv
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184687&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880929