Bliv luftvarslingssagsbehandler og driv udviklingen i Forsvarets luftmilitære kapaciteter

dato

Har du stor indsigt i radarsystemer samt erfaring og viden inden for luftmilitær kommando- og kontrol? Og trives du med at arbejde med udvikling og implementering, hvor du får stor indflydelse? Så er jobbet som luftvarslingssagsbehandler i den Luftmilitære Implementeringssektion (AIR2) lige noget for dig.

Om os
Luftmilitær Implementeringssektion (AIR2) er en del af Udviklings- og Planlægningsstabens Air-Domæneafdeling (AIR). Sektionens hovedopgave er at udføre projektimplementering af udviklingsprojekter i relation til luftmilitære kapaciteter. Sektionen koordinerer, synkroniserer og styrer projektimplementering i tæt samarbejde med øvrige interessenter i og uden for Forsvaret. Hertil udgør sektionen den faglige luftmilitære ekspertise og udfører generel luftmilitær sagsbehandling for Udviklings- og Planlægningsstaben samt bidrager til luftmilitær kapacitetsudvikling. AIR2 har derfor en bred berøringsflade på tværs af kommandoer og stabe internt i Forsvaret over til eksterne styrelser og myndigheder, hvor særligt samarbejde med Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse udføres på daglig basis.

AIR2 er kendetegnet ved udpræget grad af professionalisme, høj faglighed og en visionær tilgang til udviklingen af Forsvarets luftmilitære kapaciteter.

Om stillingen
Du vil blive en del af den Luftmilitære Implementeringssektion (AIR2), hvor du sammen med engagerede kollegaer skal styre, lede og koordinere programmer og projekter relateret til udvikling, anskaffelse og implementering af Forsvarets luftvarslingskapaciteter og kontrol og kommando systemer.

Din primære opgave vil være at varetage udviklingsaktiviteter for alle Forsvarets luftvarslingskapaciteter, hvor der netop er besluttet at anskaffe flere større luftvarslingskapaciteter – vi kan derfor garantere et omfangsrigt og spændende indhold i stillingen.

Du vil blive involveret i de enkelte udviklingsaktiviteter i hele deres livscyklus lige fra idé-fasen og opstarten af et projekt til projektets overgang til drift, og du vil have forskellige roller i de respektive faser. I de indledende faser vil du typisk støtte andre sektioner eller afdelinger i staben med din tekniske og/eller operative indsigt, mens du i de efterfølgende faser har ansvaret for etablering og gennemførelse af projekter og programmer.

I praksis vil du bl.a. skulle bidrage til udarbejdelse af analyser, budgetter og beslutningsgrundlag samt, som ansvarlig for styring og koordinering af projekter og programmer, være en drivende kraft i projektgrupper, arbejdsgrupper, mødefora m.v. på tværs af koncernen. Du vil således have en helt central rolle i at sikre, at projekterne bliver ført ud i livet til størst mulig gavn for de operative brugere.

Ud over det projektorienterede arbejde vil du desuden varetage sektionens generelle sagsbehandling af luftvarslingsområdet, der bl.a. omfatter deltagelse i kapacitetsmøder med Flyverkommandoen og Air Control Wing samt sparring med øvrige sektioner og afdelinger i staben om emner relateret til sagsområderne.

Yderligere vil du afhængig af kompetencer blive inddraget i relevante luftmilitære kommando- og kontrol projekter; primært dem der relaterer sig til luftvarsling.

Om dig
Stillingen er i opslag som både militær og civil.

Hvis du er civil, eksempelvis med en uddannelse som civilingeniør, og har du en høj teknisk forståelse samt generel interesse for radarteknologi og Flyvevåbnet, så er vi meget interesseret i at høre fra dig. Som civil er det en forudsætning, at du hurtigt formår at tillære dig ”Forsvarets sprog”, organisation og processer mm.

Vi lægger vægt på, at du er stærk inden for kompetencerne: samarbejde, planlægning, helhedsorientering, styring og initiativ, da disse ses som særligt vigtige for dit virke som sagsbehandler i AIR2. I praksis betyder det, at du arbejder systematisk, kan identificere sammenhænge og udnytte opståede muligheder i et dynamisk miljø, samt er god til at etablere og vedligeholde relationer på tværs af koncernen.

Ydermere er du selvkørende og handlekraftig i forhold til planlægning og igangsættelse af leverancer, og du trives med at interagere med medarbejdere og chefer på højere niveau i en politisk styret organisation. Sagsbehandlererfaring vil således være en fordel, men ikke et absolut krav.

Erfaring med og interesse for projekt- og programledelse vil ligeledes være en fordel, da dette udgør en væsentlig del af stillingen, men igen ikke et absolut krav.

Du trives i et til tider dynamisk miljø med korte tidsfrister, hvor der løbende opstår nye udfordringer. Med andre ord - du skal besidde stor omstillingsparathed.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er i opslag som både militær og civil.

Afhængig af din baggrund vil du blive ansat og aflønnet efter gældende overenskomst for ansatte i staten.

Hvis du har en akademisk uddannelsesbaggrund vil ansættelsen ske i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Der vil i forbindelse med ansættelsen være mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen tilknyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og kunne opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforbyggende, fredsbevarende, humanitære og andre lignende operationer.

Dit faste tjenestested er i Karup.

Kontakt og ansøgning
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til chefen for AIR2 OL P.J. Bødker på telefon 2525 2981 eller MJ E.V. Holk på telefon 2179 1762.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Birgit Jepsen på telefon 3266 5811.

Ansøgningsfristen er den 18. august 2025, og samtaler forventes gennemført umiddelbart efter. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5be49db1-ff14-494a-a5a7-46491808e612

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet