Er du Cyberdivisionens nye elementleder i Karup, som er klar på at understøtte 24/7 driften af Forsvarets vigtigste installation? Så læs videre her.
OM OS
Teknisk Support sektionen i IT Operationsafdelingen i Cyberdivisionen løser en bred række opgaver, som understøtter den forskelligartede drift af Cyberdivisionens services og kapaciteter, både internt i huset og kundevendt. I sin grundessens er vores formål at støtte op om og ”gøre de andre gode.”
Elementet i Karup udgøres af specialister med forskellig håndværksmæssig baggrund, der støtter den tekniske drift af Bunker 1137 på Flyvestation Karup. Dette sker med udgangspunkt i en 24/7. vagtbemanding.
Opgaven består i at varte både tekniske installationer som varme, ventilation og køling til bunkeren som helhed, men også understøtte de IT kapaciteter, som vi opstiller på lokationen.
OM STILLINGEN
Du bliver elementleder og spillende træner. Din hovedopgave vil være, at være daglig leder for 6 erfarne specialister, der varter bunkeren på Flyvestation Karup. Du skal derudover selv indgå i bunkervagten med dag-, nat- og weekendvagter (estimeret 30-50% arbejdstid på vagter).
Du skal ligeledes tage ejerskab for og øge vores indflydelse i understøttelsen af det operative virke i bunkeren. Tænk både drift og udvikling i samme funktion.
Alt efter din profil vil du skulle løse koordinationsopgaver i rammen af IT Operations afdelingen, samt lettere ad hoc sagsbehandling.
Et eksempel på dette er, at du bliver afdelingens POC på hvordan vi understøtter driften af Cyberdivisionens kapaciteter i Karup, og andre særlige lokationer, i nært samarbejde med fx Forsvarskommandoen.
Din kommende sektionschef Jesper siger om stillingen: ”Du skal med din personlighed lede dine folk, og med din faglighed understøtte forsvarets vigtigste installation. Dine menneskelige evner og ledelsestilgang er vigtig og efterspurgt.”
OM DIG
Du er uddannet maskinmester, og har erfaring fra lignende tekniske stillinger, hvor du har vist selvstændig opgaveløsning under svære vilkår, fx sejlads. Ligeledes har du beskæftiget dig med et bredt opgavespektrum inden for facility management (FM), så du ikke ”kun har olie på fingrene fra maskinen” billedligt talt.
Du har relevant teknisk erfaring fra forsvaret og dermed kendskab til hvorledes FM bedrives i vores kontekst. Du har ledelseserfaring, helst på grundlag af en struktureret uddannelse i forsvaret, fx officersskole eller videregående trin af sergentskole.
Vi forestiller, at os du kan nikke genkendende til flere af nedenstående punkter:
- Du har erfaring med mandskabsbehandling og personelforvaltning.
- Du har talegaverne i orden, således du kan begå dig på flere niveauer, mens du repræsenterer og koordinerer sager for Cyberdivisionen.
- Du kan lide at tage fat, og få ting til at ske, også på det praktisk udførende niveau.
- Du har beskæftiget dig med aspekter af sikkerhed i tidligere stillinger, fx fysisk sikring, adgangskontrol og brand.
Ansættelsen sker henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for maskinmestre i land.
Afhængig af dine kvalifikationer vil der være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes, og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Du vil få fast arbejdsplads på Flyvestation Karup.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du har uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef kaptajn Jesper Jensen på telefon 72 81 45 27.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse Sheeba Krause på telefon 3266 5036.
Ansøgningsfristen er den 25. marts 2025.
Samtaler afholdes løbende, og stillingen ønskes besat snarest herefter.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Vi rekrutterer og fastholder kompetente ansatte til mere en 40 uddannelser og 20.000 stillinger for Danmarks sikkerhed, og vi yder en helt særlig indsats over for vores veteraner og deres familier. Vores verden drejer sig om den operative kerneopgave, og vi understøtter alle lige fra den værnepligtige til forsvarsministeren.
Vi har et stærkt tværfagligt HR-miljø med fokus på udvikling. Når den operative virkelighed ændrer sig, gør vi det samme. Det kræver mere end almindelig HR.
Vi har hovedsæde i Ballerup med decentrale partnerelementer og rekrutteringscentre rundt om i hele landet
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen FSN Karup, Herningvej, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c7b9cf7e-1b4c-4cf7-a326-eef1a87aa091