Bliv efterretningsspecialist i Flyverkommandoens NAOC og bidrag til luftmilitære operationer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til nye udfordringer eller brænder du for at udvide dine eksisterende kompetencer som efterretningsspecialist, så er du måske den kollega, vi søger.

Om os

Flyverkommandoen udøver ledelse, styring og føring af Flyvevåbnets myndigheder. I Flyverkommandoen er det National Air Operations Centre (NAOC), der udfører den operative planlægning og føring af luftstyrker under fred, krise og konflikt på baggrund af et rammesættende direktiv fra Operationsstaben.

NAOC planlægger og indsætter relevante flyberedskaber, ligesom løsning af særlige opgaver, såsom støtte til andre myndigheder, føres herfra. I forbindelse med træning, øvelser og operationer, planlægges og koordineres der med nationale og internationale samarbejdspartnere. NAOC er samtidig Operationsdivision i Flyverkommandoen med ansvar for sagsbehandling af Flyvevåbnets operative områder.

NAOC Efterretningsafdeling er Flyvevåbnets kompetencecenter for luftmilitær efterretningstjeneste. Afdelingen behandler på Flyverkommandoens vegne alle sager i relation til efterretningstjeneste, og er efterretningsmæssigt kapacitetsansvarlig for hele Flyvevåbnet, herunder ansvarlig for at udvikle evnen til at agere mere dynamisk (jf. Intelligence, Surveillance and Reconnaissance (ISR) kredsløbet) i et informationsdomineret miljø.

Om stillingen

Vi tilbyder et spændende og varieret job med et højt aktivitetsniveau, og hvor du får mulighed for en såvel faglig som personlig udvikling. Du bliver en del af NAOC efterretningsafdeling, der primært er bemandet med efterretningsspecialister inden for All Source Analyse, Imagery Intelligence, samt Electronic Warfare. Vi er et stærkt team, og vi lægger vægt på at hjælpe hinanden, da vi hver især har forskellige styrker, som vi bringer i spil til gavn for alle.

Vi søger kollegaer til følgende stillinger:
CURRENT INTEL
Du vil primært skulle fungere som Intelligence Duty Officer (IDO). Du vil derfor gennemgå et specialiseret uddannelsesforløb, der klæder dig godt på til at bestride funktionen. IDO funktionen er samlingspunktet for det operative efterretningsvirke i hele Flyvevåbnet. Du vil dagligt skulle arbejde sammen med alle Flyvevåbnets Wings efterretningskapaciteter og resten af NAOC for, at tilsikre en dynamisk og koordineret indsats på det luftmilitære efterretningsområde.
eller

INTEL PLANS
Du vil være ansvarlig for gennemførelse af analyser inden for luftmilitær efterretning med primært fokus på det danske nærområde og Arktis, samt andre områder efter situationsbestemt behov. Herudover vil du også skulle fungere som Intelligence Duty Officer. Særligt i starten vil det fylde en stor del af dit virke, da det vil være en væsentlig del af din introduktion til efterretningsvirkets gennemførelse i NAOC.

Alt efter dine kompetencer og tidligere erfaringer vil du også få mulighed for at arbejde med Flyvevåbnets efterretningsmæssige studie/udvikling, bl.a. i relation til kapacitetsopbygning for Flyvevåbnets samlede efterretningsressourcer. Der vil ofte være projektorienteret
arbejde, der går på tværs af enheden. Du vil få mulighed for at beskæftige dig med en bred opgaveportefølje varierende fra efterretningsanalysearbejde til kapacitetsstudieudvikling.

Fælles for begge stillinger:
På en typisk dag vil du skulle bruge en del tid på at læse indkomne signaler og efterretningsrapporter, således at du konstant er opdateret på udviklingen i dit ansvarsområde. Den viden skal du efterfølgende omsætte til ”So What” – altså konkret at kunne forklare, hvad det betyder for Flyvevåbnet og for Forsvaret. Du vil typisk være ansvarlig for at udarbejde – eller bidrage til – briefinger til NAOC eller FLK ledelse. Vi har et tæt samarbejde med Operationsstabens J2, og da vi er placeret i samme bygning, skal du også forvente, at du kommer til at bruge tid på at drøfte aktuelle emner med sagsbehandlerne der. Herved er du ambassadør for Flyvevåbnet og den luftmilitære efterretning i det værnsfælles perspektiv – vi lægger stor prioritet i, at støtte i forbindelse med kommende og igangværende udsendelser af Flyvevåbnets bidrag.

Dine berøringsflader vil udover NAOC efterretningsafdeling og OP-stabens J2 være internt i NAOC organisation, Flyvevåbnets wings og øvrige efterretningskapaciteter i Forsvaret. Derfor er et godt netværk en stor fordel.
Dit arbejde kræver fleksibilitet, gode samarbejdsevner og samtidigt evnen til at arbejde selvstændigt.

Om dig

Vi vil værdsætte, at du har erfaring med luftmilitær efterretningsarbejde; gerne fra tidligere tjeneste ved fx efterretningssektionerne ved Flyvevåbnets Wings, Forsvarets Efterretningstjeneste eller i udlandet. Det kan også være som modtager/bruger af operative efterretningsprodukter. Din oprigtige interesse for feltet og dine personlige egenskaber vil dog kunne opveje en mangel på konkret erfaring med luftmilitær efterretningsarbejde.

Vi forventer, at du er en selvstændig og handlekraftig befalingsmand, der kan fungere i et spændende, men til tider hektisk og meget omskifteligt arbejdsmiljø.
Du har et godt ledelsesmæssig potentiale, således at du kan indgå i en naturlig sparring med efterretningssektionens daglige ledelse, du kan arbejde selvstændigt og du kan overskue flere komplekse opgaver på samme tid uden, at gå i baglås. Derudover vil vi lægge vægt på, at du er i stand til at opbygge og vedligeholde et bredt netværk, både inden for og uden for Danmarks grænser.

Du er en person med god helhedsforståelse, og du evner at tilegne dig store mængder information, som du kondenserer, operationaliserer og videreformidler på en letforståelig måde. Vi forventer at du besidder en naturlig nysgerrighed og interesse for efterretningsarbejde, og at du forstår, hvor essentielt det arbejde du udfører er for gennemførsel af luftmilitære operationer. Vi vil lægge vægt på, at du er i stand til at opbygge og vedligeholde et bredt netværk, både inden for og uden for Danmarks grænser.

Du er en dygtig og effektiv kommunikator i både skrift og tale, på såvel dansk som på engelsk.
Hvis du har interesse, opfordres du til at ansøge også selvom du ikke mener at du opfylder alle kriterier.

Ansættelsesvilkår

Dette brede opslag omfatter sergenter/oversergenter/seniorsergenter.
Stillingens indhold, løn og funktionsniveau justeres efter den valgte kandidat.
Du vil derfor blive indplaceret på det rangniveau som du kommer med.

Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingschefen oberstløjtnant Maria på 72 81 15 58. Alternativt sektionschefen major Torben på 72 81 16 18.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent René Lund ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 68 eller på mail FPS-RJL@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 24. november 2024. Samtaler forventes afholdt løbende. Stillingen ønskes besat 1. januar 2025 eller efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6137246

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet