Bliv central koordinator for militære efterretningsindsatser hos Forsvaret

dato

Er du klar til at blive en central del af den sektion, som har ansvaret for efterretningstjenesten i relation til både nationale og internationale danske enheder og kapaciteter? Vil du bidrage med værdifulde efterretningsmæssige input til Forsvarets øverste ledelse og det politiske niveau, og være med til at forme militærfaglige anbefalinger?

Så er det nu, du skal tage skridtet og søge!



Om os

Operationsstaben har ansvaret for at lede og koordinere alle Forsvarets operative indsættelser og styrkebidrag nationalt såvel som internationalt. Operationsstaben er struktureret efter en traditionel J1-J9 struktur, og den ledige stilling er i Efterretningssektionen J2.

Vi er ansvarlig for overordnet koordination af den militære efterretningsvirksomhed inden for Forsvarskommandoens myndighedsområde og mellem Forsvaret og nationale samt internationale partnere.

Vi koordinerer Forsvarskommandoens efterretningsvirksomhed med det formål at tilsikre, at efterretningsbehovet ved Forsvaret, såvel internationalt som nationalt, rettidigt identificeres og imødekommes ved synkronisering og prioritering af relevante indhentningskapaciteter.

Den brede opgaveportefølje betyder, at hverdagen både rummer opgaver præget af fordybelse og tålmodig opbygning af viden og andre opgaver, der er præget af uforudsigelighed og med udfordringer, der kræver handling og beslutsomhed.

Vores miljø er værnfælles, hvor koordination og løbende drøftelser er en naturlig del af hverdagen. Vi er et engageret team bestående af knap 20 medarbejdere fra Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet og civile analytikere som arbejder tæt sammen.

Arbejdstiden er normalvis mellem klokken 08.00-15.00/16.00, men opgaveløsningen og andre forhold kan kræve en fleksibel tilgang til arbejdstiden. Fleksibilitet i mødetid kan aftales med nærmeste leder. Hjemmearbejde er sjældent men muligt, da vi primært arbejder på klassificerede systemer højere end til tjenestebrug.



Om stillingen

Du indgår i Information Knowledge Management teamet i J2. Vi arbejder primært med at sikre efterretningsmæssig indsamling og vidensdeling i Forsvaret.
Dine arbejdsopgaver omfatter behandling af indkomne efterretningsrapporteringer, signaler og andre bidrag. Dertil kommer vedligeholdelse af vores hjemmesider og SharePoint sider.

Du skal endvidere være klar til at løse mange forskelligartede opgaver af administrativ karakter, som fx besøgsanmeldelser, støtte til oprettelse af rejser, kantine- og lokalebestillinger m.v.

Du får mulighed for deltagelse i nationale og internationale kurser og uddannelse, der er relevant for din stilling.



Om dig

Vi forestiller os, at du har en kontoruddannelse eller tidligere erfaring fra en lignende stilling. Du er god til IT-systemer og er rutineret bruger af Office programmer.

Det er ønskeligt, at du er rutineret bruger af Sharepoint, da det er vores primære system til vidensdeling.

Du skal involvere dig i teamet, hvor initiativ, fleksibilitet, samarbejde, kommunikation og gode sociale færdigheder er afgørende for vores fælles mål.

Det er vigtigt for os, at du har evnen til at forfølge opgaver på egen hånd.

Vi ønsker, at du involverer dig fuldt ud i arbejdet og leverer høj kvalitet, som afspejler din faglige stolthed.

Du er nysgerrig og søger selv efter nye oplysninger inden for et emne område.



Ansættelsesvilkår

Bemærk stillingen er slået op både civilt og militært.

Som civil sker ansættelsen i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Karup.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Hvis du går videre i processen, skal du forud for eventuel ansættelse være forberedt på at gennemføre Forsvarets fysiske basistest, helbreds- og tandvurdering og psykologtest- og eventuelt interview.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Efterretningssektionens souschef, major Michael Queck på telefon 4132 0402.

Har du som civil spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Julie Cramer-Palmquist på telefon 3266 5848.

Ansøgningsfristen er den 25. april 2025. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



OM FORSVARSKOMMANDOEN

Forsvarskommandoen er Danmarks og Rigsfællesskabets øverste militære myndighed.

Forsvarskommandoen løser opgaverne under mottoet ”Værd at kæmpe for”, og vores primære ansvar er at udvikle, producere og indsætte de militære kapaciteter og enheder i nationale og internationale opgaver.

Forsvarskommandoen ledes af forsvarschefen, der samtidig er forsvarsministerens øverste militærfaglige rådgiver. Forsvarschefen har tillige ansvaret for den operative ledelse af de danske militære styrker. Forsvarskommandoen består af Forsvarsstaben og de fem kommandoer; Hærkommandoen, Søværnskommandoen, Flyverkommandoen, Specialoperationskommandoen og Arktisk Kommando.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b16a6ab3-0700-45f1-b555-dc4b87af84b8

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet