Bliv arbejdsmiljøinspektør i Flyvevåbnet og rådgiv ledelsen om arbejdsmiljøet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med alle aspekter af arbejdsmiljø og evner du at rådgive både chefer og medarbejdere? Ser du dig selv arbejde i en stab, hvor du for der meste har travlt og tidsfristerne til tider er korte? Kan du arbejde selvstændigt, handlekraftig, udadvendt, struktureret og ansvarsbevidst? Så er du netop den som vi søger som Arbejdsmiljøinspektør i Flyvevåbnet.

Om os

Flyverkommandoen ligger i Karup og er en del af Forsvarskommandoen. Flyverkommandoen er blandt andet ansvarlig for planlægning, gennemførelse og kontrol af Flyvevåbnets styrkeproduktion, indsættelsesevne, operative sikkerhed, flyvesikkerhed og luftdygtighed, samt føring af Flyvevåbnets nationale indsættelser.

Om stillingen

Stillingen er placeret i Flyverkommandoens Ledelsessektion, som består af 7 medarbejdere. Ledelsessektionen omfatter medarbejdere, der i kraft af deres arbejdsområder veksler mellem selvstændighed og arbejde i teams. Det foregår i et uformelt arbejdsmiljø og der stilles krav til ansvarlighed og samarbejdsevne.

Du er ansvarlig for at rådgive Chefen for Flyvevåbnet på arbejdsmiljøområdet. Du har et tæt samarbejde med flyvevåbnets arbejdsmiljøkoordinatorer med henblik på at skabe et godt arbejdsmiljø i flyvevåbnet og du varetager sagsbehandlingen af arbejdsmiljøområdet på vegne af Flyverkommandoen.

Du varetager derudover sagsbehandlingen af arbejdsmiljøområdet for Flyverkommandoens stab, ligesom andre områder uden direkte tilknytning til arbejdsmiljø placeres hos dig efter direktiv fra sektionschefen. Pt. henhører sagsområder om veteraner fast ved stillingen og der er løbende andre områder som varetages midlertidigt pga. travlhed, ferie eller sygdom.

Der er stor mulighed for at ”forme” din stilling efter de kompetencer og interesser du har, ligesom der i sektionen gives mulighed for hjemmearbejde i det omfang det er foreneligt med dine opgaver.

Du vil fra begyndelsen modtage indføring, træning og nødvendig uddannelse i løsning af dine opgaver ligesom kompetenceudvikling af dig over et længere perspektiv vil få opmærksomhed.

Om dig

Du er chefsergent eller seniorsergent, der er parat til udnævnelse.

· Du har erfaring inden for arbejdsmiljøarbejdet i Forsvaret, meget gerne med en faglig overhøjde fra en arbejdsmiljøuddannelse.
· Du har kendskab til Forsvarets Arbejdsmiljødatabase.
· Du har kendskab til Organisationen for Personlig Rådgivning og Kollegastøtte.
· Du har erfaring med sagsbehandling generelt og har kendskab til Forsvarets organisation og administrative støttesystemer – herunder WorkZone.

Din tilgang til arbejdsopgaverne er struktureret og du besidder logisk sans, ordentlighed og gennemslagskraft. Du kan samarbejde med alle niveauer og kan formidle kompliceret stof på en forståelig måde, såvel skriftligt som mundtligt.

Du trives i et miljø hvor du tager ansvar for egne prioriteringer og hvor en servicetilgang til dine omgivelser er helt central. Du søger til stadighed at effektivisere dine rutiner og processer og kan generelt have flere bolde i luften på en gang.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en seniorsergent som har et godt udviklingspotentiale.

Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre relevant uddannelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til chefsergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte major Peter E.H. Christensen på telefon 24 48 82 91, eller afgående Arbejdsmiljøinspektør Elo Sørensen på telefon 72 81 20 22.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent René Lund ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 68 eller på mail FPS-RJL@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 31. oktober 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter. Stillingen ønskes besat 1. januar 2025 eller efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130211

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet