Bliv air charter planner i JMTO og vær med til at optimere Forsvarets globale flytransport

dato

Har du lyst til at arbejde med international logistik og flytransport – og være med til at sende fly på opgaver, så vores kollegaer kan komme på øvelse eller mission. Har du et skarpt overblik, kan du lide at finde løsninger og trives du med ansvar og samarbejde? Så er jobbet som Air Charter Planner i JMTO AIR noget for dig.

Om os

Operationssektionen er en del af staben i den værnsfælles enhed Joint Movement & Transportation Organization på Flyvestation Karup.

I Operationssektionen er vi bemandet med dedikerede og fagligt dygtige kollegaer, som dagligt indsætter transporter overalt i verdenen for hele Forsvaret. Sammen med opgaveløsningen er trivsel, engagement, selvstændighed og godt humør et omdrejningspunkt i sektionen.

AIR-elementet har speciale inden for lufttransport. Vi planlægger og gennemfører strategiske flyvninger for Forsvaret over hele kloden.

Om stillingen

Vi kan tilbyde dig rigtig gode, uformelle og fleksible arbejdsvilkår samt et godt arbejdsmiljø med gode kollegaer. Du får frihed under ansvar i løsningen af dine opgaver, og du vil opleve god kommunikation med dine kollegaer i sektionen og ikke mindst med vores samarbejdspartnere i ind- og udland.

Din hverdag vil forgå i et kontormiljø på Flyvestation Karup, men der er mulighed for hjemmearbejdsdage og afvikling af friheder, når du har brug for det.

”Du skal søge stillingen, hvis du bliver motiveret af at se et resultat af dit arbejde, hvis du kan lide at finde løsninger og løse opgaver, og hvis du vil være del af et godt fællesskab, hvor vi hjælper hinanden.” Sådan siger Jensen, der er Air Charter Planner ved AIR elementet i JMTO.

Dine arbejdsopgaver kommer til at omfatte:

  • Planlægning og gennemførelse af strategiske full charter flyvninger primært for Forsvaret og vores allierede samarbejdspartnere.
  • Støtte samt rådgivning inden for flytransportområdet til andre myndigheder og enheder i Forsvaret. Du vil oparbejde specialistviden inden for dit område.
  • Støtte til håndtering af toldbehandling.
  • I samarbejde med den driftsansvarlige at iværksætte udarbejdelse og vedligeholdelse af procesbeskrivelser i teamet. Procesbeskrivelserne sikrer blandt andet, at alle medarbejdere i teamet løser opgaverne på samme måde, så vi alle kan dække ind for hinanden, for eksempel i forbindelse med ferie.
  • Efter oplæring, at indgå i AIR elementets tilkaldevagtordning.
Opgaverne er meget varierede og afvekslende, hvorfor vi tilsikrer, at du bliver sidemandsoplært og får personlig sparring, indtil du er godt inde i opgavernes løsning.

Efter din oplæring vil du indgå i en tilkaldevagtordning, 10-14 ugers vagter om året. Som tilkaldevagt behøver du ikke være på kontoret, du skal blot have telefon og PC i nærheden, så du kan løse opgaverne, hvis du bliver kontaktet. Du bliver selvfølgelig honoreret med et tillæg og optjener fridage i weekender og helligdage.

Rejse- og mødeaktivitet, så som konferencer og site survey, uden for normal arbejdstid kan forekomme, men vil være i begrænset omfang.

Om dig

Stillingen ønskes besat af en person med gode samarbejdsevner, og som har interesse for at lære at arbejde med fly charter i Forsvaret. Ligeledes skal du have interesse for at arbejde med transporter i Forsvaret i tæt samarbejde med samarbejdspartnere – både i Forsvaret og civilt.

Du behøver ikke have erfaring med lignende opgave. Du vil blive grundigt oplært.

Du har en positiv tilgang til dagligdagen, du kan arbejde selvstændigt og struktureret samt gerne løse flere opgaver sideløbende. Du skal have en positiv løsningsorienteret tilgang til opgaven, hvor du skal forstå vigtigheden i prioritering af opgaver.

Du har gode kommunikationsevner og kan formulere dig forståeligt i tale og på skrift både på dansk og engelsk. Vores tætte koordinering med vores samarbejdspartnere betyder også, at du kan veksle i din kommunikation, så den tilpasses situationen – både på engelsk og dansk.

Du er civil med en mellemlang uddannelse og du har gode kommunikationsevner og kan formulere dig forståeligt i tale og på skrift – både på dansk og engelsk.

Har kendskab til Microsoft Office pakken og har gode evner inden for IT – Word – Excel – Outlook.

Ansættelsesvilkår:

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af et kvalifikationstillæg. Hertil kommer en attraktiv arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Søren, Næstkommanderende JMTO operationssektion på mail: JMTO-O-NK@mil.dk..

Har du spørgsmål til overenskomst-, løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte, HR-konsulent Tracilla Musonda på tlf. 32 66 50 51.

Ansøgningsfristen er den 27. juli 2025 og samtaler forventes afholdt i uge 32 og 33. Stillingen er til besættelse 1. oktober 2025 eller hurtigst muligt.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM JMTO

Joint Movement & Transportation Organization (JMTO) har til opgave at tilvejebringe og indsætte transport- og terminalkapaciteter i forbindelse med strategisk transport, deployering, redeployering og genforsyning af indsatte enheder eller enheder på øvelse, nationalt og internationalt. JMTO løser også transportopgaver for kunder udenfor Forsvaret herunder for allierede. Til at gennemføre transporterne anvender JMTO enten Forsvarets egne kapaciteter, allieredes kapaciteter eller civile leverandører.

JMTO er en værnsfælles NIV III myndighed under Flyvevåbnet og er geografisk placeret på Flyvestation Karup.

JMTO består af en stab, af ARK-projektet samt en Movement Control (MOVCON) dispositionsenhed. Dertil kommer en stor og meget aktiv reserve, som deltager direkte i opgaveløsningen i såvel MOVCON, ARK som staben. Myndigheden er sammensat af medarbejdere fra alle værn og civile specialister.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste, Vedligeholdelsesområde Karup, Herningvej, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-07-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/22a6eb49-3347-4413-8a5e-612354f3c1ce

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet