Arbejdsmiljøkoordinator ved Helicopter Wing i Karup (genopslag)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Som arbejdsmiljøkoordinator for Helicopter Wing (HW) bliver du en del af en af Danmarks mest spændende arbejdspladser, hvor aktivitetsniveauet er højt og trivsel er i fokus.

Om os

HW har en klar international profil og er hjemsted for alle Forsvarets helikoptere og Flyveskolen. Vi træner og udsender helikopterbidrag til indsættelse i verdens brændpunkter samt opretholder beredskaber nationalt.

Vi varetager uafbrudt samfundskritiske beredskaber og støtter Hæren, Søværnet, Rigspolitiet og Politiets Aktionsstyrker, samt udøver søredningstjeneste. Endvidere forestår vi basisuddannelse af piloter og besætningsmedlemmer til Forsvaret.

HW er konstant indsat og operationstempoet er generelt højt. Det er vigtigt for os at afspejle mangfoldighed, samarbejde på tværs af enheder, samt have en spændende og tryg arbejdsplads med fokus på den fælles opgaveløsning og interne afhængighed.

Du bliver en del af en dynamisk Wing bestående af engagerede kollegaer, der er klar til at tage dig med ombord.

Helicopter Wing Personel Management er organisatorisk placeret ved A1, som er en del af støtteafdelingen i HW stab.

A1 har det overordnede ansvar for kontakt og koordination med de centraliserede administrative fællesskaber, HR støttefunktioner samt sagsbehandling og kvalitetssikring af deres serviceydelser og produkter.

Derudover er sektionen ansvarlige for udarbejdelse af HW strategier inden for løn, kompetenceudvikling og personelplanlægning, herunder talentudvikling, rekruttering og fastholdelse ved HW. A1 er opdelt i to elementer: A1 støtteelement og A1 kommunikationselement.


Om stillingen

Du varetager den daglige ledelse af arbejdsmiljøvirksomheden på HW.

Som arbejdsmiljøkoordinator skal du afholde sikkerhedsudvalgsmøder og repræsentere samt handle på vegne af udvalget. Ligeledes er du en fast del af HW Samarbejdsudvalg (SU).

Ydermere får du ansvaret for følgende opgaver:
- Løsning og registrering af arbejdsmiljøproblemer, herunder registrering og kvalitetssikring af arbejdsulykkerne (uagtet hvilken type ulykke)
- Sagsbehandling og HR i regi af arbejdsmiljø og facility management.
- Samarbejde med center for HR-rådgivnings og arbejdsmiljø, herunder tilrettelægge gennemførelse af arbejdspladsvurderinger (APV).
- Vejlede og bistå koordination i udarbejdelse af handlingsplaner i samarbejde med Arbejdsmiljøorganisationen (AMO).
- Udforme bestemmelser for området.
- HW repræsentant ved FSN KAR miljøkomité.
- Rådgive for relevant myndighedschef, AMO (herunder formanden), samt være tilknyttet et eller flere arbejdsmiljøudvalg.
- Koordination på tværs af myndigheder vedrørende arbejdsmiljørelaterede problemstillinger.
- Forestå dem daglige koordination af arbejdsmiljøet i egen myndighed, herunder koordination arbejdsmiljø grupperne.
- Planlægger og gennemfører uddannelsen vedr. ansvar for og håndtering af sager vedr. krænkende adfærd i samarbejde med HW HR Partner.
- Øvrige pålagte opgaver.

Ydermere vil du deltage i audits på grundlag af kvalitetshåndbog, hvor arbejdssikkerhed og sundhedsarbejde indgår i inspektionen samt inddragelse af det planlæggende arbejde vedrørende udvidelser eller ombygning af virksomheden, eller dele heraf.


Om dig

Du er seniorsergent, eller erfaren oversergent, der er vurderet egnet til at gennemgå den strukturelle uddannelse til seniorsergent.

Ideelt har du tidligere beskæftiget dig med arbejdsmiljø og har erfaring inden for sagsbehandling.

Du trives i et dynamisk operativt miljø, der er præget af konstant forandring.

Du er god til at samarbejde og er serviceminded.

Endvidere ser vi gerne, at du:
• Er en holdspiller.
• Er bevidst omkring, at gode relationer er nøglen til succes i opgaveløsningen.
• Er i besiddelse af en god position humor, da vi prioriterer et godt arbejdsmiljø højt.
• Er i besiddelse af evnen til at arbejde meget selvstændigt, samt indgå i et hold.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er en seniorsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en oversergent med et godt udviklingspotentiale og som vurderes klar til udnævnelse eller klar til udnævnelse inden for en kortere årrække.
I så fald vil der blive taget stilling til udnævnelse i forbindelse med ansættelsen eller der vil blive udarbejdet en udviklingskontrakt der er målrettet gennemgang af den nødvendige kompetenceudvikling og/eller uddannelse, med henblik på efterfølgende udnævnelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte CH A1, MJ Rune Worm på mail: HW-A1-001@fiin.dk eller tlf.: 24 75 45 82.


Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Kontorfuldmægtig Cecillia Sofie Christiansen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CES@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er den 4. februar 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.

Stillingen er til besættelse 01. april 2024.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM HELICOPTER WING KARUP
Helicopter Wing Karup har en klar international profil og huser alle forsvarets helikoptere og flyvevåbnets flysikringsstyrker.

Helicopter Wing Karup træner og udsender helikopterbidrag til indsættelse i verdens brændpunkter.

Helicopter Wing Karup støtter hæren, søværnet, Rigspolitiet, politiets aktionsstyrker samt udøver søredningstjeneste.

Endvidere forestår Helicopter Wing Karup basisuddannelse af piloter til forsvaret


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej , Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5978245

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet