Søværnskommandoens Operationssektion søger en medarbejder der kan lide at have fingeren på pulsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at præge Søværnets operative opgaveløsning ved at få en aktiv rolle i forbindelse med planlægningen af kommende operationer samt styrkeindsættelse og myndighedsudøvelse, så er du måske N3’s nye medarbejder.

Om os

Operationssektionens vigtigste opgave er opstilling af beredskab og føring af Danmarks maritime kapaciteter i operationer. Opgaven omfatter både militære og civilprægede opgaver, herunder at redde menneskeliv og værdier til søs. Derudover er vi kontaktpunkt for og varetager Forsvarets interesser i maritime forhold, hvor Søværnets specielle kompetencer er grundlaget for at varetage Forsvarets interesser.

Opgaverne medfører en stor berøringsflade og kræver tæt koordination med samarbejdspartnere inden for Forsvaret og i en bred vifte af samfundets øvrige myndigheder og beredskaber.

Vores hverdag er meget dynamisk – til tider hektisk -, når vi skal koordinere med de mange samarbejdspartnere, som vores fagområde medfører.

Sektionen består af 18 militære og civile medarbejdere. Omgangstonen er uformel og vi går op i trivsel, arbejdsglæde og din personlige udvikling og har derfor en relativt stor tilstedeværelse i Karup, når vi ikke er tjenstligt forhindret. Hjemmearbejde vil være muligt i nogen udstrækning. Den enkelte medarbejder har stort råderum inden for sit arbejdsområde, hvor du har frihed under ansvar.

Om stillingen

Din primære opgave vil være at lede og tage del i den generelle sagsbehandling i relation til planlægningen af opgaver og operationer for Søværnet, herunder NFP.

Planlægningen af kommende operationer samt styrkeindsættelse og myndighedsudøvelse i rammen af det Nationale Maritime Operationscenter (NMOC) er det centrale. NMOC forudses at få en endnu mere central rolle i løsningen af såvel Søværnets nationale som internationale opgaver. Det kræver sagsbehandling og planlægning af den operative opgaveløsning. Krav til opgaveløsningen kommer både internt fra Forsvaret, men ligeledes fra de tværsektorale samarbejder som Søværnet har i løsningen af de nationale civil prægede opgaver.

Det maritime beredskab deltager og har en hovedrolle i løsningen af mangeartede opgaver, hvor det er opgaven at balancere de mange ønsker og krav op imod ressourcen og de opstillede mål.

Om dig

Du har en baggrund som officer af taktisk linje og har gennemført VUT II/L, MMS el. lign. Derudover har du relevant operativ baggrund med sejladserfaring – meget gerne fra national opgaveløsning, men det er ikke et ultimativt krav - og du har erfaring som sagsbehandler på NIV II/III.

Du har gode kommunikationsevner – skriftligt såvel som mundtligt. Du er fleksibel, selvstændig, innovativ og forstår at drage nytte af den foreliggende ressource. Vi forventer, at du har gode samarbejdsevner - kompetencer der er nødvendige for, sammen med interessenterne, at sikre at opgaverne løses til alles tilfredshed og til fordel for Søværnet.

Du er struktureret og selvstændig, og er ikke bange for at samle bolden op, hvis det er nødvendigt for opgaveløsningen og den videre proces. Du skal med andre ord være i stand til ”at drive” opgaverne og sikre, at sektionen samlet set såvel egne som gennem god ledelse af andre afleverer bidrag til tiden. En opgave der kræver, at du kan tænke langsigtet og tværgående, også i en ledelseskontekst.

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte KK Per Ertløv Hansen, FKO-SV-CHN3, 72812052

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Sandra Bengtson Heede, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19172.

Ansøgningsfristen er den 7. august 2023 og samtaler vil blive afholdt umiddelbart herefter.
Stillingen er ledig til besættelse den 1. oktober 2023.

Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184244&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862556

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet