Kontoruddannet planlægningsassistent ved Joint Movement & Transportation Organization

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

MANCHET
Er du arbejdsom og god til at bevare overblikket?
Har du forståelse for administrative opgaver?

Så bliv en del af holdet, hvor du som planlægningsassistent vil bidrage til at gøre en forskel for hele Forsvaret.


Om os

Vi fungerer som projektledere for Forsvarets strategiske transporter af både materiel og personel i forbindelse med øvelsesaktivitet i udlandet, internationale operationer og større transportopgaver i Danmark.

Vi har en finger med i spillet i stort set al Forsvarets aktivitet.

PLANS-sektionen består af 8 officerer, 5 stregbefalingsmænd og to civile speditører.

Vi arbejder tæt sammen på tværs af organisationen for at løse de mangeartede opgaver.
Vi holder mange aktuelle og korte møder og er dygtige til at koordinere.

Vi er en værnsfælles myndighed, og vi har medarbejdere fra både Hæren, Søværnet og Flyvevåbnet samt flere civilt ansatte, hvilket optimerer fagligheden for hele opgaveløsningen hos os.

Trivsel står meget højt på dagsordenen, hvor muligheden for hjemmearbejde vægtes højt, så både familie- og privatlivet kan hænge sammen med en til tider travl hverdag.
Derudover er der rig mulighed for uddannelse og kompetenceudvikling, og vi har jævnligt aktiviteter, der forbedrer sammenholdet og korpsånden foruden den daglige støtte og sparring kollegaerne imellem.

Frederik Holme, 31 år siger: ”Som Planner har jeg ansvaret for skarpe opgaver – hver gang. Mit arbejde har stor indflydelse på opgaven og på mange mennesker. Derfor føler jeg mig relevant i min stilling og arbejdet giver mening”


Om stillingen

Du har måske hørt om de 800 soldater i Letland, kampvognene i Estland, donation- og uddannelsesstøtte til Ukraine, kampfly på Island samt piratoperationer i Guineabugten.

Det er opgaver, der alle kræver transport, hvor omhyggelig planlægning, rettidig omhu og stor faglighed alt sammen er vigtigt i den samlede opgaveløsning.

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå af den praktiske brug af Koncernfælles Elektronisk Sags- og Dokumenthåndteringssystem.
Herunder med baggrund i vores direktiv for anvendelse af det, udarbejde vejledninger samt støtte dine kollegaer vedrørende brugen af det.

Du får ansvaret for at opdatere SharePoint-sider, på vores teamsite på Forsvarets intranet, med opdaterede og relevante dokumenter og links.
Dertil vil du være sektionens repræsentant i Joint Movement & Transportation Organization arbejdsgruppe vedr. udvikling af teamsite.

Du har opgaven med at opdatere, vedligeholde, samt på sigt at udvikle vores Microsoft værktøjsskabeloner (Word, Excel, PowerPoint) til brug for planlægningsopgaver, hvilket omfatter befalingsskabeloner, mødeskabeloner og diverse værktøjer, der anvendes.

Du vil i stillingen tilegne dig stor erfaring med administrative opgaver og udvikle dine evner til at skabe og vedligeholde relationer.
Derfor er du også med, når vi skal have nye kollegaer, hvor du vil have ansvaret for at sætte dem ind i de administrative systemer og processer.

Endelig vil du assistere planlæggerne i udførelse af deres specifikke planlægningsopgaver.
Det kunne være at udsende indkaldelser til møder, koordinere deltagelsen, samt håndtere den praktiske gennemførelse af mødet.

Forudgående kendskab til logistik og transport er ikke et krav, har du viljen og motivationen, så skal vi nok lære dig det.

Du vil få tildelt en mentor i det første stykke tid, så du kan komme sikkert og godt ind i din opgaveportefølje, og dermed opbygge forudsætningerne for at kunne navigere i en til tider travl hverdag.

Stillingen er en nyoprettet stilling. Du vil med andre ord have stor indflydelse på indhold og processer.

Du får arbejdsplads på Flyvestation Karup.


Om dig

Vi søger en kollega, der ønsker at være en del af en enhed, der løser mange forskelligartede opgaver, ofte med kort varsel, hvorfor motivation og evnen til at holde overblik er vigtigt.

I rollen som planlægningsassistent skal du afdække et meget bredt sagsområde, hvorfor det er essentielt, at du har viljen og interessen i at kunne sagsbehandle selvstændigt, men samtidig også være en del af det tværfaglige arbejde, som gør os til en spændende arbejdsplads.

Du skal have interessen og evnen til at evaluere opgaven, skabe strukturen og gennem din kommunikation tilsikre, at opgaven er klar og forståelig.
Da vi ofte samarbejder med både nationale samt udenlandske specialister og enheder, er det en nødvendighed, at du på skrift såvel som i tale kan arbejde både på dansk og engelsk.

Du er kontoruddannet, men er samtidig også klar til eventuel efteruddannelse, når det kræves.
Det er at foretrække, men ikke et krav, hvis du har forudgående kendskab til Forsvaret som organisation.


Ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomst).

Afhængigt dine kvalifikationer og færdigheder, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer, med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte major Per Svarre på telefon 41 73 25 18 eller på mail JMTO-P-CH@mil.dk

Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold er du velkommen til at kontakte HR-konsulent ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse, Sheeba Krause på telefon 32 66 50 36.

Ansøgningsfrist den 12. juni 2023, med ønske om ansættelse per 1. august 2023 eller hurtigst muligt efter nærmere aftale.
Samtaler forventes afholdt i uge 24 og 25.

Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM JOINT MOVEMENT AND TRANSPORTATION ORGANISATION
Joint Movement & Transportation Organization (JMTO) har til opgave at tilvejebringe og indsætte transport- og terminalkapaciteter i forbindelse med strategisk transport, deployering, redeployering og genforsyning af indsatte enheder eller enheder på øvelse, nationalt og internationalt.

JMTO løser også transportopgaver for kunder udenfor Forsvaret herunder for allierede.

Til at gennemføre transporterne anvender JMTO enten Forsvarets egne kapaciteter, allieredes kapaciteter eller civile leverandører.

JMTO er en værnsfælles NIV III myndighed under Flyvevåbnet og er geografisk placeret på Flyvestation Karup.

JMTO består af en stab, af ARK-projektet samt en Movement Control (MOVCON) dispositionsenhed.

Dertil kommer en stor og meget aktiv reserve, som deltager direkte i opgaveløsningen i såvel MOVCON, ARK som staben.

Myndigheden er sammensat af medarbejdere fra alle værn og civile specialister.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Flyvestation Karup, Herningvej 30, Kølvrå, 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183173&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833601

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet