Drømmejob som driftsplanlægger: Koordiner og planlæg flyvedligehold

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for opgaver som koordinering og planlægning af flyvedligehold, så skal du læse videre, da denne stilling som driftsplanlægger vil være lige noget for dig.

Om os

Vedligeholdelsesområde Karups nære samarbejde med Helikopter Wing Karup giver en klar international profil og huser alle Forsvarets helikoptere. Vi støtter og udsender helikopterbidrag til indsættelse i verdens brændpunkter. Vi støtter specifikt: Hæren, Søværnet, Rigspolitiet, Politiets aktionsstyrker samt udøver søredningstjeneste. Endvidere forestår Vedligeholdelsesområde Karup basisuddannelse af flymekanikere til Flyvevåbnet.

Vedligeholdelsesområde Karup varetager Base Maintenance og Line Maintenance af Forsvarets helikoptere. Vi består af ca. 300 stillinger fordelt på et planlægningselement til støtte for al planlægning og udførsel af vores samlede aktiviteter, dokke til eftersyn af AS550, MH-60R SEAHAWK, T-17 og EH101, jordudstyrsværksteder, køretøjsværksteder, våbenværksted og SUN-værksted mm. Heraf varetager vi også vedligeholdelse i internationale miljøer i forbindelse med øvelser.

Vedligeholdelsesområde Karup er endvidere et godkendt praktikværksted for Forsvarets Flytekniske Uddannelseseskadrille EASA-godkendte flymekanikeruddannelse.

Om stillingen

Planlægningselementet leder den overordnede koordinering af Vedligeholdelsesområde Karups (VOKAR) samlede opgaveløsning, og er herunder ansvarlig for koordinering og planlægning samt gennemførsel af enhedens samlede opgaveportefølje.
Vores opgave er vedligeholdelse til flyvetimeproduktion for alle Forsvarets operative helikoptere og træningsfly, udvikling og uddannelse af flymekanikere til strukturen, samt specialer som våben, nødudstyr og køretøjer til understøttelse af enhedens opgaveløsning.

Stillingen som Driftsplanlægger i Planlægningselementet hører under Vedligeholdelsesområde Karup, hvor stillingen også har fast tjenestested.

Driftsplanlæggerens hovedfokus bliver at varetage den daglige produktions- og processtyring af VO KAR vedligeholdelsesaktiviteter inden for flytypen MH-60R Seahawk.
Hovedopgaven bliver at indgå, afslutte og evaluere produktionsaftaler, i samarbejde med CAMO og værksteder, samt planlægge og monitorere kommende og igangværende opgaver og projekter på flytypen MH-60R Seahawk.

Planlæggeren skal ved behov også bidrage til løsning af enhedens andre opgaver.
Stillingen hører til i Planlægningselementet, som består af en Elementleder og 13 medarbejdere bestående af Driftskoordinatorer, Driftsplanlæggere og Driftsassistenter.

Om dig

Du er sergent eller alternativ konstabel/flyverspecialist med udviklingspotentiale, der har hjertet på det rette sted og som lever passioneret for Flyvevåbnet og Flyvevåbnets operative opgaveløsning. Du ved at det er dygtige medarbejdere som leverer grundforudsætningen for den operative opgaveløsning.

Vi ønsker, at du er ansvarsbevist, struktureret, detaljeorienteret, imødekommende, har gode samarbejdsevner, har interesse for planlægning og at du udviser helhedsforståelse i spændingsfeltet mellem produktion og operation.

Stillingen omfatter forståelse for regulative krav, fx indenfor EMAR/EASA, hvorfor vi forventer, at du evner at sætte dig nysgerrigt ind i stoffet, og på systematisk vis evner at indgå i dialog med andet personel, såvel som kolleger, for i fællesskab at finde løsninger indenfor regelsættet.

Vi forventer, at du har en solid teknisk baggrund, som er underbygget med et flyteknisk COR, MAML eller AML som flymekaniker, gerne med eftersyns- og vedligeholdelseserfaring på MH-60R Seahawk eller anden flytype.

Det er en fordel, hvis du besidder et stort kendskab til DeMars PM modulet, da det vil blive dit primære arbejdsredskab, alternativt at du har stor interesse i at uddanne dig indenfor området.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en sergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Stillingen kan besættes med en tjenestemand. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Stillingen kan besættes af en kandidat fra konstabelgruppen som har et godt udviklingspotentiale.

Hvis du ikke opfylder uddannelseskravet, kan du ansættes på en uddannelsesaftale, hvor du forpligter dig til at gennemføre relevant uddannelse. Aflønning sker i henhold til stillingens lønniveau. Udnævnelse til sergent kan finde sted, når uddannelseskrav og Forsvarets fysiske basiskrav er opfyldt, samt når du har en godkendt helbreds- og tandlægevurdering og honorer de almene krav for udnævnelse.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Faglært tillæg er betinget af godkendt uddannelse mod fremvisning af gældende svendebrev eller uddannelsesbevis jf. gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være Karup.

Som ansat i Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Leder af Planlægningselementet Vedligeholdelsesområde Karup, chefsergent Viggo Brøgger på telefon 72 84 24 03 eller mobil 23 74 73 25.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent seniorsergent René Lund ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 72 81 91 68 eller på mail FPS-RJL@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er 6. august 2024 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter. Tiltrædelsesdato efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel. En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand. De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.

Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste, Vedligeholdelsesområde Karup, Herningvej , 7470 Karup J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076219

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet