Brænder du for at arbejde med alle aspekter af styring og forvaltning, og evner du at rådgive både chefer og medarbejdere? Ser du dig selv arbejde i en overordnet stab, hvor du hver dag kommer ud i nye hjørner af Flyvevåbnets virke? Er du selvstændig, handlekraftig, udadvendt, struktureret og ansvarsbevidst? Så er du netop den som vi søger som sagsbehandler i Ledelsessekretariatet.
Om os
Flyverkommandoen ligger i Karup og er en del af Forsvarskommandoen. Flyverkommandoen er blandt andet ansvarlig for planlægning, gennemførelse og kontrol af Flyvevåbnets styrkeproduktion, indsættelsesevne, operative sikkerhed, flyvesikkerhed og luftdygtighed, samt føring af Flyvevåbnets nationale indsættelse.
Om stillingen
Stillingen er placeret i Flyverkommandoens Ledelsessekretariat (LE), som består af 8 medarbejdere. Ledelsessekretariatet omfatter medarbejdere, der i kraft af deres arbejdsområder veksler mellem selvstændighed og arbejde i teams. Det foregår i et uformelt arbejdsmiljø og der stilles krav til ansvarlighed og samarbejdsevne.
Du har et tæt samarbejde med afdelingerne i staben om at løse de tværgående opgaver som sekretariatet er ansvarlig for at koordinere. Du varetager derudover kontakt og koordinationen med Personelkommandoens karrierevejleder som er tilknyttet staben. Du medvirker til udviklingen af driften inden for de processer, styrings- og forvaltningsområder som ledelsessekretariatet er ansvarlig for med henblik på at kunne støtte cheferne i staben bedst muligt. Jobbet indebære også ad hoc opgaver som f.eks. støtte til besvarelse af borgerhenvendelser og fordeling af sager fra vores kontrolpunkt.
Der er stor mulighed for at ”forme” din stilling efter de kompetencer og interesser du har, ligesom der i sekretariatet gives mulighed for hjemmearbejde i det omfang det er foreneligt med dine opgaver.
Du vil fra begyndelsen modtage indføring, træning og nødvendig uddannelse i løsning af dine opgaver ligesom kompetenceudvikling af dig over et længere perspektiv vil få opmærksomhed.
Om dig
Du har en relevant erhvervsfaglig uddannelse og gerne inden for offentlig administration med nogle års erfaring i flyvevåbnet. Du er god til at formulere dig skriftligt og har erfaring med sagsbehandling generelt i forsvaret. Det forventes at har kendskab til Flyvevåbnets organisation og administrative støttesystemer – herunder WorkZone.
Din tilgang til arbejdsopgaverne er struktureret og stringent. Du besidder logisk sans, ordentlighed og gennemslagskraft. Du kan samarbejde med alle niveauer og kan formidle kompliceret stof på en forståelig måde, såvel skriftligt som mundtligt.
Du trives i et miljø, hvor du tager ansvar for egne prioriteringer og hvor en servicetilgang til dine omgivelser er helt central. Du søger til stadighed at effektivisere dine rutiner og processer og kan generelt have flere bolde i luften på en gang.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos MJ Peter E.H. Christensen på fiin mail FKO-F-CHLE.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte Personelkommandoen, på fps-ktp-civbem@mil.dk.
Ansøgningsfristen er den 11. august 2025 med samtaler kort efter. Tiltrædelse er 1. september 2025 eller snarest herefter.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Flyverkommandoen
Flyverkommandoen består af en Operationsdivision med et National Air Operation Centre (NAOC), en Planlægnings- og Kapacitetsdivision, Aviation Safety og en Ledelsessektion. Flyverkommandoen planlægger og gennemfører nationale luftoperationer og luftmilitære øvelsesaktiviteter, opstiller Special Operation Air Task Group, er ansvarlig for styrkeproduktionen ved Flyvevåbnets enheder, samt støtter underliggende myndigheders opgaveløsning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Viborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Karup, Herningvej, Kølvrå, 7470 Karup J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/468896e9-020f-4076-a584-a82426207586